مهاجرت تحصیلی مکزیک

تحصیل در مکزیک

تحصیل در مکزیک

با تحصیل در مکزیک درک خود را از یکی از تمدن های اصلی پیش از اسپانیایی جهان، از نظر فرهنگی عمیق تر می کنید. همچنین تجربه ای منحصر به فرد را در مکزیک زندگی کنید، کشوری که در آن همیشه احساس خوش آمد گویی خواهید داشت. از سوی دیگر پر از ماجراجویی و سنت ها، در حالی که مهارت های حرفه ای خود را در دانشگاهی توسعه می دهید که به شما فرصت پرواز می دهد. آموزش عالی در مکزیک نیز از فرمتی مشابه با دانشگاه های اروپا و ایالات متحده پیروی می کند. علاوه بر این از نظر منطقه ای مکزیک، بخش عمده ای از برترین دانشگاه های آمریکای لاتین را تشکیل می دهد.

در ابتدای مقاله قصد داریم به کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حقایق مهمی را در قالب یک تصویر در خصوص کشور مکزیک به شما عزیزان ارائه دهیم:

حقایقی در خصوص تحصیل در مکزیک

به طور کلی انتخاب مکزیک به عنوان مقصد تحصیلی خود برای تحصیل در خارج از کشور، تجربه ای به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می آورد. که تا پایان عمر از این تجربیات لذت کافی را خواهید برد.

درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل در مکزیک

متقاضیانی که به دنبال تحصیل در مکزیک هستند در صورتی که دوره تحصیلی آنها بیش از شش ماه طول بکشد باید برای ویزای دانشجویی مکزیک درخواست دهند. که این مورد برای اکثر دانشجویان بین المللی که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند صادق است. اما اگر قصد دارید کمتر از شش ماه در مکزیک تحصیل کنید می توانید به عنوان توریست در یکی از دانشگاه های مکزیک تدریس کنید. از سوی دیگر بسته به ملیت متقاضیان، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه ویزای توریستی در بدو ورود به فرودگاه را داشته باشید. علاوه بر این برای دریافت ویزای دانشجویی مکزیک باید به طور رسمی در یک دوره در یک دانشگاه مکزیک پذیرفته شده باشید.

همچنین برای اخذ ویزای دانشجویی خود باید مدارک زیر را به کنسولگری مکزیک در کشور خود ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار 6 ماه از اقامت برنامه ریزی شده خود
  • ارائه مدرک پذیرش در دانشگاه مکزیک
  • تکمن مالی به مبلغ 4500MXN (پزو مکزیک) در هر اقامت
  • بلیط
  • هزینه ویزا که معمولا بین 100MXN تا 150MXN (پزو مکزیک) است.

به این نکته نیز توجه فرمایید که ویزای تحصیلی شما فقط برای 30 روز در مکزیک معتبر خواهد بود. در این مدت باید برای مجوز اقامت از اداره ثبت ملی اتباع خارجی درخواست دهید. هزینه تحصیل در مکزیک با توجه به ملیت متقاضی و نوع رشته انتخابی متفاوت خواهد بود. از این رو تحصیل رایگان در مکزیک تنها از طریق اخذ بورسیه های تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

دانشگاه های برتر مکزیک جهت تحصیل

دانشگاه های مکزیک در رتبه بندی جهانی QS از رتبه بالایی در میان دانشگاه های جهان برخوردارند. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های برتر مکزیک به جدول زیر مراجعه فرمایید:

اسامی دانشگاه های برتررتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه اتونوما113یک دانشگاه دولتی است که دارای جمعیت عظیم دانشجویی در حدود 325150 نفر است. در سال 1920 میلادی تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان می باشد که در یونسکو به ثبت رسیده است.
دانشگاه مونتری178یک موسسه خصوصی پیشرفته در قلب مکزیک می باشد و در رتبه دوم برترین دانشگاه های مکزیک قرار گرفته است. همچنین دارای 31 پردیس دانشجویی و 915000 جمعیت دانشجویی می باشد.
دانشگاه لئون156یک موسسه خصوصی در قلب گوادالاخارا پایتخت مکزیک می باشد. که در زمینه های پزشکی فعالیت می کند.

دانشگاه های برتر مکزیک جهت تحصیل

شرایط پذیرش دانشگاه ها جهت تحصیل در مکزیک

شرایط پذیر در دانشگاه های معتبر مکزیک آسان نیست، زیرا این کشور دارای ده ها دانشگاه معتبر در سطح بین المللی می باشد. و آموزش با کیفیت بالا را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. بنابراین پذیرش در دانشگاه های معتبر مکزیک مستلزم این است که دانشجو مراحل پذیرش سختی را طی کند. همچنین دانشجو باید تمام خصوصیات واجد شرایط بودن را برای تضمین یک صندلی برای خود در یکی از دانشگاه های مکزیک برآورده کند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های مکزیک به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست دانشگاه با کلیه اطلاعات مربوطه
  • شواهدی مبنی بر کمک مالی به مطالعات صندوق ارائه دهید.
  • پاسپورت معتبر
  • متقاضیان باید اطلاعات کاملی در مورد مدارک تحصیلی خود از جمله نمرات ارسال کنند.
  • ارائه ریز نمرات رسمی از تمام موسساتی که دانش آموزان پس از دبیرستان در آن شرکت کرده اند.

علاوه بر این متقاضیان باید نمرات آیلتس، تافل را برای اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی ارسال کنند. از سوی دیگر دانشجو باید شخصا در زمان پذیرش با مدارک فوق به دفتر پذیرش در دانشگاه مراجعه کند.

دلایل تحصیل در مکزیک

از دلایل تحصیل در مکزیک می توان به این موضوع اشاره کرد که، این کشور نه تنها پربازدید ترین مکان در آمریکای لاتین است. بلکه سیستم آموزشی آن اخیرا از نظر کیفیت درحال رشد بوده است. از سوی دیگر دانشگاه های مکزیک صدها برنامه در زمینه های مختلف از علوم اجتماعی گرفته تا علوم انسانی و مهندسی به دانشجویان مستعد ارائه می دهند. علاوه بر این در دانشگاه های مکزیک تنوع بسیاری در کلاس ها وجود دارد. برخی به صورت پاره وقت، برخی دیگر تمام وقت و برخی از برنامه ها مانند برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

همچنین مکزیک دارای بیش از 1200 موسسه آموزش عالی است که در میان این موسسات نیمی از دانشگاه دولتی هستند. که شما می توانید برای هر مدرک تحصیلی با هزینه کمتر تحصیل کنید و در کنار آن تحصیلات با کیفیت بالا داشته باشید. حتی مکزیکوسیتی و مونتری در بین 10 شهر برتر مقرون به صرفه دانشجویی در جهان قراردارند. علاوه بر این در زمینه قدرت سیستم آموزشی مکزیک در بین 30 کشور برتر برای سیستم آموزش عالی قرار دارد. در پایان، برای اینکه بتوانید به دانشگاه مورد نظر خود در مکزیک بپیوندید باید از یک مشاور مجرب مشورت بگیرید. به همین سبب پیشنهاد ما به شما عزیزان جهت تسهیل در این امر، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در اعزام دانشجو به خارج از کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :