مهاجرت سرمایه گذاری در بلاروس

ثبت شرکت در بلاروس

ثبت شرکت در بلاروس

از بین تمام کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی، از بسیاری از جهات به نظر می رسد که ثبت شرکت در بلاروس مزایای بسیاری برای سرمایه گذاران بین المللی به همراه خواهد داشت. تلاش مستمر دولت برای بهبود محیط نظارتی برای ثبت شرکت توسط سرمایه گذارن بین المللی، به وضوح تاثیر مثبتی بر رتبه بندی کسب و کار در دهه گذشته گذاشته است.

علاوه بر این در بلاروس مالیات های مختلف به عنوان مالیات شرکت، گمرک و مالیات شخصی طبقه بندی می شود. توجه به این نکته نیز ضروری است که در بلاروس هیچ گونه مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر ارث وجود ندارد. به همین سبب متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در بلاروس را دارند این کشور را به عنوان بهشت مالیاتی می نامند. ارائه این مطالب توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مطمئنا کمک های به سزایی را به شما در مسیر ثبت شرکت در بلاروس ارائه خواهد داد.

الزامات اساسی برای ثبت شرکت در بلاروس

اتباع خارجی که قصد استارت آپ بلاروس را دارند قبل از درخواست باید با الزامات اساسی در این آشنا شوند. از اصلی ترین الزامات ثبت شرکت در بلاروس پرداخت هزینه ثبت شرکت به مبلغ $3500 (دلار) می باشد. که این هزینه ثبت شرکت شامل تهیه اسناد قانونی، ثبت شرکت و پرداخت کلیه مالیات و عوارض در حین ثبت شرکت در بلاروس می شود.

از دیگر الزامات اساسی این مورد است که جهت ثبت شرکت در بلاروس باید صبور باشید. زیرا تکمیل مراحل ثبت شرکت در این کشور 2 هفته به طول می انجامد. علاوه بر این یک شرکت بلاروسی موظف است همواره با داشتن سوابق و ثبت سوابق حساب ضروری سالانه قوانین حسابداری در این حوزه قضایی را رعایت کنند.

از الزامات اساسی دیگر برای ثبت شرکت در بلاروس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الزامات اساسی برای ثبت شرکت در بلاروس

مزایای ثبت شرکت در بلاروس

دولت بلاروس با همکاری نهادهای مختلف مزایای بسیاری را برای افرادی که تصمیم به ثبت شرکت در بلاروس را گرفته اند، ارائه می دهد. مزایای ثبت، تشکیل و خدمات ثبت شرکت در بلاروس عبارت اند از:

مزایای ثبت شرکت در بلاروستوضیحات
متخصصان حقوقی ماهرمتخصصان حقوقی بلاروس، ثبت جهانی و نگهداری حقوقی شرکت ها، خدمات حسابداری و حسابرسی، برنامه ریزی و بهینه سازی مالیاتی بهترین خدمات شرکت را به مشتریان ارائه می دهند.
خدمات داخلیقانون و اعتماد در بلاروس تضمین می کند که خدمات آنها در هز منطقه یا ایالت بلاروس را پوشش می دهد. به طور کلی مهم نیست که شرکت خود را در کجای بلاروس قصد دارید تشکیل دهید، مطمئن باشید که دولت بلاروس شما را تحت پوشش قرار خواهد داد.
طیف کامل خدمات مرتبطارائه طیف کاملی از خدمات حقوقی، شرکتی، دولتی و اطلاعات تجاری به روز به افرادی که قصد ثبت شرکت در بلاروس را دارند ارائه می شود.

مزایای ثبت شرکت در بلاروس

مراحل ثبت شرکت در بلاروس

اتباع خارجی که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بلاروس را دارند باید با مراحل ثبت شرکت در این کشور به خوبی آشنا شوند. اما لازم به ذکر است که فرآیند ثبت شرکت در بلاروس به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار ساده تر است. زیرا تنها در عرض چند روز می توانید شرکت خود را در این کشور به ثبت برسانید.

در مرحله اول متقاضیان عزیز باید شرکت حود را در این کشور ثبت کنند. یکی از سه راه اساسی برای شروع کسب و کار شما این است که آن را در بلاروس ثبت کنید. دولت بلاروس شماره شرکت شما را تعیین می کند، که این شماره شناسایی منحصر به فرد مانند شماره ثبت ملی شرکت شما است. که تمامی اطلاعات شرکت شما در آنجا جمع آوری می شود.

از دیگر مراحل مهم جهت ثبت شرکت در بلاروس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شماره مالیات خود را در بلاروس فعال کنید. زمانی که متقاضیان موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند، شماره کسب و کار آنها باید به عنوان شماره مالیات بر ارزش افزوده ثبت شود.
  • عضویت در صندوق بیمه تامین اجتماعی در بلاروس، سومین تعهد اساسی متقاضیان ثبت شرکت در بلاروس می باشد.
  • پرداخت هزینه ثبت شرکت به مبلغ $4800 (دلار)

ثبت شرکت در بلاروس به صورت شعبه

یک شرکت خارجی ممکن است در بلاروس شعبه ایجاد کند. که نوعی از اشکال ثبت شرکت در بلاروس محسوب می شود. شعبه یک شخص حقوقی مجزا نیست بنابراین شرکت خارجی مسئولیت تعهدات و بدهی های شعبه در بلاروس را به صورت کامل بر عهده دارد. البته لازم به ذکر است که، شرکت هایی که شعبه ای در بلاروس تاسیس می کنند، پس از ثبت شعبه باید از دادگاه تجاری ذیصلاح شماره تجاری دریافت کنند. همچنین پس از ثبت نام نیز باید شواهدی جهت اثبات وجود قانونی شرکت مادر ارائه شود. علاوه بر این شرکت خارجی باید نماینده ای در بلاروس تعیین کند که دارای مسئولیت در قبال اشخاص ثالث از طرف شرکت باشد.

به این نکته نیز توجه فرمایید که ثبت شرکت در بلاروس به صورت شعبه دارای 2 شرط اساسی می باشد که هنگام تاسیس باید رعایت شوند. این شرایط عبارت اند از:

  • نماینده شعبه باید به طور منظم با اشخاص ثالث در یک آدرس ثابت معامله کند.
  • اختیارات نماینده شعبه در بلاروس اجازه تعداد نامحدودی از عملیات را به آنها می دهد.

البته لازم به ذکر است که در شعبه های خارجی نمایندگان شعب ممکن است مسئولیت تضامنی داشته باشند. همچنین صورت های مالی شرکت اصلی باید در اداره ثبت شرکت ها در بلاروس به ثبت برسند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت در بلاروس با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :