مهاجرت تحصیلی بلاروس

تحصیل پزشکی در بلاروس

تحصیل پزشکی در بلاروس

تحصیل پزشکی در بلاروس به زبان انگلیسی یکی از ارزانترین و بهترین گزینه جهت دکتر شدن در خارج از کشور می باشد. جمهوری بلاروس با دانشگاه های پزشکی معتبر سالانه پذیرای هزاران دانشجوی خارجی که قصد تحصیل پزشکی در بلاروس را دارند می باشد. بلاروس مرکز دانشگاه های پزشکی به رسمیت شناخته شده سازمان جهانی بهداشت با کیفیت بسیار بالای آموزش پزشکی است.

آموزش و بهداشت عمومی یکی از اولویت های اصلی سیاست ملی جمهوری بلاروس است. از سوی دیگر دانشگاه های پزشکی بلاروس از استاندارد اروپایی پیروی می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در اعزام دانشجو به بلاروس و سایر کشورهای اروپایی به عنوان بهترین گزینه برای مشاوره جهت تحصیل پزشکی در بلاروس می باشد. آموزش پزشکی در بلاروس مبتنی بر فناوری های آموزشی به روز آموزش عالی با روش های پیشرفته پزشکی عملی است.

تحصیل پزشکی در بلاروس در دانشگاه های معتبر

بلاروس همواره با دانشگاه های معتبر جهانی آماده پذیرایی از دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل پزشکی در بلاروس را دارند بوده است. به طور کلی 4 دانشگاه پزشکی در بلاروس وجود دارد که همه آنها دولتی هستند. علاوه بر این آموزش در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی و روسی صورت می پذیرد. متقاضیان تحصیل پزشکی در بلاروس با تحصیل در دانشگاه های این کشور می توانند مدارک معتبر بین المللی را در این رشته تحصیلی کسب کنند.

همچنین اغلب این دانشگاه ها دارای کارکنان واجد شرایط و آزمایشگاه های عالی و همچنین وابستگی به بیمارستان های فناوری مدرن برای تحصیل عملی است. علاوه بر این اغلب دانشگاه های پزشکی بلاروس دارای خوابگاه های دانشجویی می باشند. به طور کلی تحصیل پزشکی در بلاروس در دانشگاه های معتبر این کشور، تجربه بین المللی فوق العاده ای را برای متقاضیان به همراه خواهد داشت. هزینه تحصیل پزشکی در بلاروس با توجه به نوع رشته انتخابی متفاوت خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های پزشکی بلاروس جهت تحصیل در این کشور به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع دانشگاه پزشکی در بلاروسرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه پزشکی گرودنو324این دانشگاه در شهر گرودنو واقع شده است، که شهری زیبا در بلاروس است. اغلب دانشجویان بین المللی در دانشکده پزشکی عمومی تحصیل می کنند.
دانشگاه پزشکی ویتبسک259دانشگاه دولتی ویتبسک یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی بلاروس است که در شهر ویتبسک واقع شده است. این دانشگاه دارای آزمایشگاه های خود و بیمارستان های وابسته برای دوره های عملی است.
دانشگاه پزشکی گومل455دانشگاه گومل به دلیل کیفیت بالای آموزش برای پزشکان آینده، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی شناخته می شود.
دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس198این دانشگاه در پایتخت بلاروس، مینسک واقع شده است و رتبه اول را در دانشگاه های پزشکی بلاروس به خود اختصاص داده است.

در نمودار زیر می توانید میانگین حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه های پزشکی بلاروس را در سال 2023 مشاهده فرمایید:

میانگین حضور دانشجویان بین المللی در دانشگاه های پزشکی بلاروس

فرآیند پذیرش دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در بلاروس

همانطور که قبلا به آن اشاره شد، فرآیند پذیرش دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در بلاروس به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار ساده است. متقاضیانی که قصد دارند به دانشگاه پزشکی بلاروس بپیوندند باید دوره متوسطه را با شیمی و زیست شناسی در کشور خود گذرانده باشد. اگر در گذشته گواهی نامه دبیرستان با موضوعات علمی دارید واجد شرایط پذیرش در هر دانشگاه پزشکی در بلاروس هستید.

هنگامی که فرآیند پذیرش دانشگاه کامل شد متقاضی باید هزینه پذیرش دانشگاه پزشکی در بلاروس را پرداخت کنند. پس از دریافت هزینه پذیرش مدارک متقاضیان برای صدور دعوت نامه تحصیلی رسمی در اداره مهاجرت ارسال می شود. پس از صدور دعوت نامه تحصیلی رسمی برای فرآیند ویزا به متقاضی پیک می شود. البته به این نکته نیز توجه فرمایید که حین درخواست پذیرش در دانشگاه های بلاروس باید اسناد و مدارکی را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید. زیرا بدون ارائه مدارک معتبر شما قادر به تحصیل در دانشگاه های بلاروس نخواهید بود.

از جمله مدارک مهم جهت پذیرش در دانشگاه های بلاروس عبارت اند از:

  • ارائه شناسنامه متقاضی
  • پاسپورت معتبر ملی
  • گواهی مهاجرت به بلاروس
  • صورت حساب بانکی برای تایید اینکه شما می توانید هزینه دوره و هزینه زندگی در بلاروس را بپردازید.
  • 6 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش دانشگاه
  • پیشنهاد نامه از دانشگاه بلاروس
  • بلیط های هواپیمایی
  • مدارک ارائه شده باید 100% اصل باشند.

فرآیند پذیرش دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در بلاروس

بورسیه دانشجویی جهت تحصیل رشته پزشکی در بلاروس

هر ساله دولت بلاروس با همکاری دانشگاه های پزشکی این کشور به دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در بلاروس را دارند، بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. بورسیه دانشجویی بلاروس برای آن دسته از دانشجویانی ارائه می شود که قادر به پرداخت هزینه تحصیل خود در بلاروس تیستند. بسیاری از دانشگاه های پزشکی بلاروس وجود دارند که به دانشجویان خارجی بورسیه اعطا می کنند.

با وجود ارائه بورسیه های مختلف، تحصیل در بلاروس در مقایسه با سایر کشورها کاملا مقرون به صرفه است. علاوه بر این برنامه بروسیه دانشجویی به دانش آموزان کمک می کند تا در هزینه های تحصیل پزشکی در بلاروس صرفه جویی کنند. به طور کلی هم دولت و هم دانشگاه خصوصی بلاروس بورسیه دانشجویی ارائه می دهند.

دلایل ادامه تحصیل پزشکی در بلاروس

جمهوری بلاروس با همکاری نهادهای مختلف دلایل بسیاری را برای تحصیل پزشکی در بلاروس به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. به طور مثال، دانشگاه های پزشکی بلاروس روند آموزشی به 2 زبان روسی یا انگلیسی ارائه می شود و به مدت 6 سال ادامه دارد. علاوه بر این دوره پزشکی عمومی به زبان انگلیسی به طور کامل برای افرادی که به زبان انگلیسی خوب هستند یا زبان رسمی کشورشان انگلیسی است تدریس می شود.

از دیگر دلایل تحصیل پزشکی در بلاروس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهریه مقرون به صرفه
  • تجربه یک زندگی اردویی بسیار دلپذیر و دوستانه
  • فضای بسیار امن برای دانشجویان خارجی
  • وجود بسیاری از بیمارستان های مدرن برای کارآموزی دانشجویان
  • ارائه مدرک پزشکی به رسمیت شناخته شده توسط موسسات جهانی
  • روند پذیرش بسیار آسان در دانشگاه های پزشکی بلاروس

در نهایت اینکه دستورالعمل های انگلیسی در طول دوره تحصیل به طور کامل رعایت می شود. تحصیل پزشکی در بلاروس اگر بدون آگاهی های لازم صورت بگیرد می تواند با مشکلات بسیاری همراه باشد. بنابراین برای جلوگیری از مشکلات احتمالی با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :