مهاجرت تحصیلی بلاروس

تحصیل داروسازی در بلاروس

تحصیل داروسازی در بلاروس

در سال های اخیر تحصیل داروسازی در بلاروس مورد استقبال بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قرار گرفته است. تحصیل داروسازی در بلاروس برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می شود. همچنین مدارک تحصیلی مختلفی برای هر 2 سطح مدرک داروسازی در بلاروس وجود دارد. داروسازی علمی است که چگونگی تاثیر یک ماده دارویی بر بدن انسان و حیوانات را تعریف می کند.

تحصیل در بلاروس توسط 55 دانشگاه با 1050 برنامه تحصیلی ارائه شده است. همچنین سالانه بیش از 20000 دانشجو بلاروس را برای تحصیل داروسازی انتخاب می کنند. تحصیل داروسازی در بلاروس با توجه به استاندارد و کیفیت سیستم آموزشی در این کشور باید بهترین انتخاب باشد. ارائه این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین راهکار جهت کسب اطلاعات دقیق در خصوص شرایط تحصیل داروسازی در بلاروس می باشد.

فرآیند پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در بلاروس

همانطور که می دانید فرآیند پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در بلاروس، به نسب سایر دانشگاه های جهان بسیار ساده تر خواهد بود. به طور کلی پس از دریافت مدارک مورد نیاز پذیرش توسط کارکنان پذیرش آنها واجد شرایط بودن متقاضیان تحصیل داروسازی در بلاروس را ارزیابی می کنند. البته این روند ارزیابی ممکن است تا 3 روز کاری نیز به طول بی انجامد. علاوه بر این همواره دو نوع نتایج پذیرش در دانشگاه های بلاروس وجود دارد که شامل واجد شرایط و غیر واجد شرایط می شود.

متقاضیان داروسازی واجد شرایط باید هزینه پذیرش خود را ارسال و رسید هزینه پذیرش را با اسکن در ایمیل دفتر پذیرش ارسال کنند. کارکنان پذیرش همچنین به متقاضیان خارجی که واجد شرایط نمی باشند اطلاع می دهند و از آنها می خواهند. تا مدارک تحصیلی بیشتری را برای تکمیل پذیرش خود به دانشگاه مربوطه در بلاروس ارسال کنند.

فرآیند پذیرش دانشگاه ها جهت تحصیل داروسازی در بلاروس دارای الزامات خاصی نیز می باشد که این الزامات به شرح زیر می باشند:

  • همه دانش آموزان بین المللی که دوره متوسطه خود را به پایان رسانده اند می توانند برای پذیرش در دانشگاه های بلاروس برای برنامه داروسازی اقدام کنند.
  • تمامی دانش آموزان بین المللی باید درس شیمی را در کارنامه یا علوم تلفیقی خود داشته باشند.
  • متقاضیان کشورهای ایران، هند و پاکستان باید 12 سال تحصیلات خود را در کشورهای خود برای پذیرش در دانشگاه های بلاروس گذرانده باشند.
  • برای کارشناسی ارشد داروسازی در بلاروس، همه دانشجویان بین المللی باید مدرک کارشناسی خود را در زمینه داروسازی یا بیوشیمی ارائه دهند.
  • پرداخت هزینه پذیرش به مبلغ $1100 (دلار)

در نمودار زیر می توانید هزینه تحصیل داروسازی در بلاروس در مقایسه با کشورهای مختلف اروپایی را مشاهده فرمایید:

هزینه تحصیل در بلاروس در مقایسه با کشورهای مختلف اروپایی

الزامات زبان جهت تحصیل داروسازی در بلاروس

جمهوری بلاروس در کنار مزایای فراوانی که برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل داروسازی در بلاروس هستند، دارای الزامات زبانی نسبتا دشواری نیز می باشد. به همین جهت، به شدت توصیه می شود که قبل از ورود به بلاروس برای تحصیل داروسازی، زبان بلاروسی را به خوبی آموزش ببینید. همانطور که می دانید سال ها قبل بلاروس بخشی از فدراسیون روسیه بود بنابراین در بلاروس زبان روسی به خوبی صحبت می شود.

بنابراین اگر قصد دارید به تحصیل خود در بلاروس ادامه دهید باید زبان آنها را یاد بگیرید تا در جامعه بلاروس احساس راحتی کنید. هنگامی که زبان روسی را بدانید در بلاروس هیچ مشکلی برای برقراری ارتباط با مردم بلاروس وجود نخواهد داشت. البته دانشگاه های داروسازی بلاروس برای دانشجویان بین المللی که با زبان روسی آشنائیت ندارند کلاس های فشرده زبان روسی را در نظر گرفته است.

تحصیل داروسازی در بلاروس در مقطع کارشناسی

همانطور که می دانید تحصیل داروسازی در بلاروس به مقاطع مختلف تحصیلی تقسیم می شود. طبق آمار صورت گرفته توسط دانشجویان بین المللی، محبوب ترین مقطع برای تحصیل داروسازی در بلاروس دوره کارشناسی داروسازی می باشد. مدرک کارشناسی داروسازی دانش نظری و آموزش عملی در زمینه علوم دارویی را به دانشجویان ارائه می دهد. از سوی دیگر، برای تبدیل شدن به یک داروساز، دانشجویان باید در مورد نقش های داروها، عوارض جانبی و استانداردهای تولید و توزیع دارو اطلاعات کسب کنند. علاوه بر این داروسازان در مقطع کار شناسی باید این دانش محبوب را به طور قابل دسترس برای بیماران تفسیر کنند.

در آخر اینکه دانشجویان داروسازی در این مقطع تحصیلی دوره های آموزشی مختلفی دارند که عبارت اند از:

تحصیل داروسازی در بلاروس در مقطع کارشناسی

تحصیل داروسازی در بلاروس در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

دانشجویان پس از گذراندن دوره کارشناسی داروسازی وارد مقطع کارشناسی ارشد می شوند. تحصیل داروسازی در بلاروس در مقطع کارشناسی ارشد شامل بهبود فناوری تهیه مواد دارویی می شود. همچنین در مورد مسائل مربوط به خواص دارویی و قوانین استفاده به مشتریان مشاوره می دهند. دارندگان مدرک کارشناسی ارشد داروسازی دارای دانش لازم در مورد قوانین ارائه کمک های اولیه طبقه بندی اهداف داروها و اصول تجارت دارویی و اقتصاد است. علاوه بر این یک داروساز در این دوره داروها را تولید و بهبود می بخشد و انواع داروها را تهیه می کند. بر این اساس داروساز می تواند با یک متخصص واجد شرایط در زمینه ساخت، تحقیق و فروس دارو تماس بگیرد. طول دوره تحصیلی نیز در این مقطع، 2 سال می باشد.

پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد داروسازی، متقاضیان تحصیل داروسازی در بلاروس می توانند وارد مقطع دکترا داروسازی شوند. داوطلبان تحصیل داروسازی در مقطع دکترا باید آماده ارائه اطلاعات پزشکی دقیق برای تمام برنامه های بالینی، مدیریت و توزیع دارو و حفظ محیط کار ایمن باشند. از مهمترین وظایف دکترا داروسازی این است که، پرونده های داروخانه را نگهداری می کنند و همچنین وضعیت داروها را نظارت و ارزیابی می کنند. علاوه بر این با موسسات مراقبت های بهداشتی همکاری می کنند.

تحصیل داروسازی در بلاروس در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

دلایل تحصیل داروسازی در بلاروس

دلایل بی شماری برای تحصیل داروسازی در بلاروس نزد دانشجویان بین المللی وجود دارد. هر ساله بسیاری از دانشجویان خارجی برای تحصیل داروسازی در دانشگاه دولتی این کشور ثبت نام می کنند. دلایل خاصی وجود دارد که چرا این دانشجویان خارجی، بلاروس را به سایر کشورهای اروپایی برای تحصیل داروسازی خود ترجیح می دهند. اول از همه، هزینه داروخانه ها در بلاروس بسیار مقرون به صرفه است.

همچنین زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر است. از دیگر دلایل تحصیل داروسازی در بلاروس این است. که مدرک داروسازی از دانشگاه های دولتی بلاروس در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده است. همچین فارغ التحصیلان داروسازی در بلاروس ممکن است در هر نقطه ای از جهان مشغول به کار شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در اعزام دانشجو به خارج از کشور، آماده ارائه خدمات مشاوره ای به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :