مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل پرستاری در سوئد

تحصیل پرستاری در سوئد

برای آن دسته افرادی که تمایل به تحصیل در اتحادیه اروپا و اخذ مدرک معتبر داشته باشند، تحصیل پرستاری در سوئد می تواند یکی از گزینه های قابل اطمینان باشد. سوئد با دارا بودن مناظر طبیعی و جنگل های انبوه، کوهستان های مرتفع، دریاچه های فراوان و مناطق بسیار بکر و زیبا علاوه بر امکان ایجاد یک زندگی آرام و بی دغدغه، امکان استفاده از کلیه منابع ذکر شده را نیز در اختیار افراد علاقمند قرار می دهد. هم چنین به دلیل داشتن اقتصاد امن در منطقه افراد می توانند بلافاصله پس از تحصیل در سوئد وارد بازار کار شده و علاوه بر امکان کار در رشته مورد نظر می توانند کار خود را توسعه دهند.

پرستاری یک مدرک امیدوار کننده با آینده ای روشن در حرفه شما است. تحصیل در رشته پرستاری به شما از استانداردهای آموزشی بین المللی اطمینان می دهد که شما را برای یک حرفه جهانی آماده می کند و مهارت های پرستاری شما را تقویت می کند. امروزه نیاز مبرم این کشور به نیروی کادر درمان باعث شده است بسیاری از افراد تمایل به تحصیل در رشته های مختلف مثل پرستاری، پزشکی، دندان پزشکی و کلیه رشته های این حوزه داشته باشند. بعلاوه علاقمندان به تحصیل در این کشور از کارشناسی تا تحصیلات عالیه امکان ادامه تحصیل دارند و می توانند پس از تحصیل اقامت نیز کسب کنند. در مقاله پیشرو مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی شرایط و جنبه های موضوع ادامه تحصیل پرستاری در سوئد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مراحل تحصیل پرستاری در سوئد

دانشگاه های سوئد برنامه های پرستاری مختلفی را برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهند و موضوعی که حتی آن را جذاب تر می کند، فرصت تحصیل رایگان برای شهروندان سوئدی و شهروندان اتحادیه اروپا است، به همین دلیل دانشجویان ساکن در این کشورها مجبور به پرداخت شهریه نخواهند بود. علاوه بر این، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی امکان پذیر است البته متقاضیان باید مطمئن شوند که الزامات زبان در هر دو زبان سوئدی و انگلیسی برآورده شود.

طول دوره کارشناسی پرستاری در سوئد سه (3) سال است و شامل 180 واحد ECTS می باشد. برنامه درسی برای برنامه پرستاری سوئد شامل پایه و اساس پرستاری، مطالعات تحقیقاتی، پروژه های درجه و دوره های بیشتر است. پس از گذشت این سال ها امکان کسب مراحل پروانه کسب و کار در این کشور وجود دارد.

تحصیل پرستاری در سوئد چگونه است؟

شرایط مورد نیاز برای تحصیل در رشته پرستاری در سوئد ممکن است بسته به مدرک تحصیلی متقاضی متفاوت باشد اما به طور کلی، دانشجویان بین المللی باید نتایج آزمون های آکادمیک و مهارت زبان خود را آماده کنند. دانشجویان ورودی دوره کارشناسی باید دبیرستان را با حداقل 60 درصد نمره و دوره های ریاضی معادل سطح ریاضی سوئد را تکمیل کرده باشند. از سوی دیگر، دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید مدرک کارشناسی را در همان رشته تحصیلی گذرانده باشند.

علاوه بر آن دانشجویان بین المللی باید یک کپی از نتایج آزمون مهارت انگلیسی خود را ارائه دهند و برای آیلتس حداقل نمره 5.5 و برای تافل 90 داشته باشند. اگر برنامه‌ها به زبان سوئدی هستند، باید آزمون‌های مهارت سوئدی مانند آزمون سوئدی برای مطالعات دانشگاهی (TISUS) نیز گذرانده شود. مدارک دیگری مانند رونوشت سوابق، پاسپورت، توصیه نامه نیز مورد نیاز است که البته شرایط پذیرش ممکن است برای هر دانشگاه سوئدی متفاوت باشد، بنابراین باید مطمئن شد که تحقیقات کامل بوده است.

تحصیل پرستاری در سوئد چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در سوئد

هنگام تحقیق در مورد دانشکده های پرستاری، همیشه مشخصات دانشجویی دانشکده باید در نظر گرفته شود، به ویژه دانشجویانی که موفق به قبول شده در رشته پرستاری شدند. عملکرد دانشکده و درصد پاسورها نقش تعیین کننده ای در انتخاب بهترین دانشکده پرستاری دارد و اعداد گویای مطلب هستند.

همچنین توجه به مکان مدرسه مهم است چرا که امکان تحصیل در شهر یا روستا امکان پذیر است و این امر در انتخاب مدرسه اهمیت دارد. به طور گسترده ای رایج است که زندگی در شهر هزینه بیشتری نسبت به روستا دارد و هزینه شهریه بستگی به این دارد که فرد در حال تحصیل در این رشته در دانشگاه است یا کالج؟ البته بسته به سبک زندگی و توانایی مالی، افراد می توانند عواملی را که به بهترین نحو برای آن ها کار می کند، بسنجد.

تحقیق در مورد یک دانشکده پرستاری حتی با وجود اینکه وب سایت به زبان سوئدی است چندان سخت نیست و با کمک مترجم می توان به راحتی در وب سایت دانشگاه، برنامه درسی و شرایط مورد نیاز را جستجو نمود. هنگام تحقیق در مورد یک دانشکده پرستاری، باید دقت نمود که برنامه درسی و الزامات آن را مرور شود. اکثر دوره ها به زبان انگلیسی یا سوئدی هستند و برای ورود به برنامه نیاز به مدارک تحصیلی دارند.

در لیست زیر اسامی برترین دانشگاه های تحصیل پرستاری در سوئد شرح داده شده است:

  • موسسه کارولینسکا
  • کالج دانشگاه صلیب سرخ
  • دانشگاه مولاردالن

مدارک لازم جهت تحصیل پرستاری در سوئد

پیش از انتخاب مهاجرت تحصیلی به سوئد، ابتدا بایستی ویزای تحصیلی سوئد را دریافت نمایید. دریافت ویزای تحصیلی در خصوص روند اخذ پذیرش تحصیل پرستاری در سوئد بسیار تاثیرگذار خواهد بود. از جمله مواردی که بایستی به آن توجه داشته باشید این است که اخذ مدرک تحصیلی با توجه به ملیت متقاضی متفاوت می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی سوئد عبارتند از:

  • ارائه پاسپورت و کلیه مدارک هویتی معتبر متقاضی
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه مورد نظر در کشور سوئد
  • مدارک بیمه تحصیلی
  • ارائه ریز نمرات و مدارک تحصیلی
  • ارائه رسید پرداخت شهریه تحصیلی رشته پرستاری در سوئد
  • نامه تایید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی سوئد
  • ارائه تمکن مالی معتبر جهت تامین هزینه زندگی و تحصیل

مزایای تحصیل پرستاری در سوئد

تحصیل در سوئد دارای مزایای بسیاری است و به همین جهت بسیاری از افراد تمایل به تحصیل در رشته های مختلف در دانشگاه های این کشور را دارند. برای بررسی بیشتر مزایای تحصیل پرستاری در سوئد در ادامه به بررسی آنها پرداخته خواهد شد:

مزایای تحصیل پرستاری در سوئد

سوئد برای افرادی که تمایل به تحصیل در یکی از کشورهای برتر اتحادیه اروپا دارند و پس از تحصیل به فکر ورود به سیستم اقتصادی و دریافت شغل به آسانی در فکر آن ها است می تواند یکی از بهترین گزینه های موجود باشد. چنانچه تمایل به تحصیل در رشته پرستاری در سوئد را دارید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :