مهاجرت تحصیلی ایرلند

تحصیل دندانپزشکی در ایرلند

تحصیل دندانپزشکی در ایرلند

اگر به تحصیل دندانپزشکی در ایرلند علاقمند هستید و اقدام به تحصیل در این رشته کنید، مطمئنا آینده کاری روشنی در انتظار شما خواهد بود. اما برای تحصیل دندانپزشکی در ایرلند ابتدا باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کنید تا بتوانید در این رشته در این کشور تحصیل کنید. اگر رشته دندانپزشکی را فرا گیرید نقش مهمی در سلامت و مراقبت دهانی افراد ایفا خواهید کرد. اما باید در نظر داشته باشید که احساس هم دردی با بیماران در وجود شما باشد. اگر شما هم علاقمند به تحصیل دندانپزشکی در ایرلند هستید این مقاله را که متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد تا انتها مطالعه کنید.

تاریخچه تحصیل دندانپزشکی در ایرلند

کالج ترینیتی دوبلین اولین دانشکده دندان پزشکی در ایرلند بود، این کالج در سال 1902 افتتاح شد و بعد از آن کالج کورک در سال 1913 تاسیس شد. این شهر چهار دانشگاه و دانشکده پزشکی و 2 مدرسه دندانپزشکی دارد، سالانه نزدیک به 400 دانشجوی پزشکی و 80 دانشجوی دندان پزشکی از آنها فارغ التحصیل می‌شوند. در سال ‌های اخیر درصد فارغ التحصیلان از کشورهای خارج نیز در این کشور رو به افزایش است. از جمله دانشمندان پزشک و پزشکان برجسته ایرلندی از قرون گذشته می ‌توان به رابرت گریوز، ویلیام استوکس و دومینیک کوریگان اشاره کرد. این چهره‌ های مشهور ایرلندی سهم مهمی به جهان پزشکی ایفا کردند.

امروزه آموزش بالینی یا عملی در بیمارستان‌ های مدرن مجهز در گروه‌ های دانشگاهی اجرا می ‌شود که در آن آموزش کامل ساختار و عملکرد بدن انسان با پایه و اساس علمی انجام می ‌شود. این ترکیب علم پزشکی و تخصص بالینی باعث می ‌شود که آموزش پزشکی در دانشگاه ایرلندی تبدیل به یکی از رهبرهای آموزش پزشکی جهان شود. اما باید توجه داشت که دانشکده ‌های دندان پزشکی ایرلند، متقاضیانی را ترجیح می ‌دهند که از بلوغ کافی برخوردار باشند و تاریخچه‌ تحصیلی درخشانی در دورس ویژه خود دارند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایرلند

همه دانشگاه های ایرلند در رتبه بندی جهانی رتبه کمتر از 700 دارند و ارتباط آنها با دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل دندان پزشکی در ایرلند ساده است. دانشگاه‌ های ایرلندی دارای سابقه طولانی در ارائه آموزش با بالاترین استاندارد هستند. مدت زمان تحصیل دندان پزشکی در ایرلند 5 سال است. که هدف از کارشناسی دندان پزشکی پرورش فارغ التحصیلان کار بلد می باشد تا دانش مراقبت ‌های اولیه دندان به طور موثر باشد. تحصیل دندانپزشکی در ایرلند از رشته‌ هایی است که متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده است.

تحصیل دندانپزشکی در ایرلند به دلایلی از جمله بازار کار عالی، سطح و کیفیت بالای دانشگاه ها و هزینه های مناسب پر طرفدار شده‌ است. برای تحصیل دندانپزشکی در ایرلند متقاضی باید مدرک دیپلم خود را ارائه دهد. متقاضی بین‌ المللی برای تحصیل دندان پزشکی در ایرلند 2 مسیر پیش رو دارد، می ‌تواند تحصیل در‌ دانشگاه‌ های دولتی را انتخاب کند که در این صورت باید با زبان ایرلندی و انگلیسی آشنا باشد و اگر بخواهد در دانشگاه ‌های خصوصی به تحصیل دندانپزشکی در ایرلند بپردازد باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد. متقاضیان می‌ توانند در گرایش‌ های مختلف نظیر دندان سازی، بهداشت و جراحی دندان، به تحصیل در ایرلند بپردازند. جهت بررسی شرایط اعزام دانشجو به ایرلند می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایرلند

مدارک لازم برای پذیرش پزشکی در دانشگاه های ایرلند

دانشجویان برای دریافت پذیرش دندانپزشکی در ایرلند باید مدارک مورد نیاز را ابتدا به صورت آنلاین به دانشگاه مقصد ارسال کنند. سپس درخواست پذیرش در رشته دندانپزشکی را به دانشگاه مورد نظر خود در ایرلند تقدیم کنند. دانشگاه مورد نظر مدارک را بررسی کرده و در صورتی که دانشجو صلاحیت شرکت در آزمون را داشته باشد برای او پذیرش مشروط صادر خواهد کرد. دانشجو برای تحصیل دندانپزشکی در ایرلند باید در آزمون ورودی پذیرفته شود.

دانشجویان باید در ارائه مدارک دقت بسیار داشته باشند؛ زیرا متقاضیان ورود به دوره ‌های دندانپزشکی زیاد هستند که این امر باعث می ‌شود که افراد برتر و منظم بتوانند در ورود به دانشگاه ‌های ایرلند موفق شوند. برای تحصیل دندانپزشکی در ایرلند پس از اخذ پذیرش، نیاز به ارائه مدارکی برای اخذ ویزای تحصیلی ایرلند خواهد بود. اما حتماً دقت کنید که هر گونه مدارک جعلی در صدور ویزا تاثیر گذاشته و منجر به رد شدن ویزا می ‌شود.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ایرلند

دندانپزشکی یکی از شاخه‌ های پزشکی پر درآمد است، دانشجویان بسیاری در جهان خواستار تحصیل در این زمینه هستند که علل مختلفی از جمله کوتاه تر بودن دوره تحصیلی، درآمد بالا است. دانشجویانی که متقاضی ورود به دوره های دندان پزشکی هستند نیز باید در آزمون ورودی شرکت کنند. دانشجویان پس از اتمام دوره عمومی قادر خواهند بود تا با طی نمودن مراحل قانونی مجوز احداث مطب را دریافت کنند.

فرد با داشتن مدرک دندانپزشکی می ‌تواند در یکی از شاخه‌ های شغلی سلامت دهان فعالیت کند. هم‌ چنین درمان ‌هایی با استاندارد بالای بالینی را فرا گرفته و انجام ‌دهد. این جایگاه اجتماعی رضایت ‌بخش است. برنامه آموزشی دوره کارشناسی دندان پزشکی به دنبال ارائه یک برنامه ساخت یافته است. این برنامه فارغ التحصیلان درست کار برای جامعه فراهم می‌کند. آن‌ ها پس از اتمام دوره طیف گسترده ای از مراقبت ‌های اولیه دندان را به طور موثر به بیماران و هم کاران ارائه خواهند داد. افراد با خیال راحت می ‌توانید برای حفظ مراقبت دندان‌ خود به آنها مراجعه کنند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایرلند

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایرلند به نوع دانشگاهی که در این کشور انتخاب می ‌کنید، بستگی دارد. اما به طور میانگین سالانه 15000€ (یورو) برای تحصیل دندانپزشکی در ایرلند لازم است. هزینه زندگی در کشور ایرلند به شهر محل زندگی و سطح توقع فرد نیز بستگی دارد. اما نکته مثبتی که در حین تحصیل دندانپزشکی در ایرلند وجود دارد این است که دانشجویان مقطع کارشناسی کشور ایرلند مجوز کار در محدوده 10ساعت به صورت هفتگی دارند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8€ تا 10€ (یورو) به ازای هر ساعت است. مجموع درآمد های حاصل از کار دانشجویی می ‌تواند تا حدود زیادی از هزینه ‌های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

تحصیل دندانپزشکی در ایرلند در هر صورت هزینه بالایی می ‌خواهد حتی با هزینه‌ های تحصیل در انگلیس برابری می ‌کند. بنابراین توصیه ما به شما این است که اگر علاقمند به تحصیل دندانپزشکی در ایرلند هستید، قبل از هر گونه اقدام و هزینه ‌ای با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و در خصوص تحصیل دندانپزشکی در ایرلند سوالات خود را مطرح کنید. کارشناسان مجموعه ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :