مهاجرت تحصیلی ایرلند

اعزام دانشجو به ایرلند

اعزام دانشجو به ایرلند

بررسی شرایط اعزام دانشجو به ایرلند یکی از موضوعاتی است که پیش از مهاجرت تحصیلی بایستی مورد بررسی قرار گیرد. ایرلند نام یک جزیره در جنوب غربی قاره اروپا است و از 2 بخش جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی تشکیل شده است. سطح بالای آموزش در ایرلند، این کشور را به یکی از مقاصد اصلی دانشجویان برای ادامه تحصیل تبدیل کرده است. اعزام دانشجو به ایرلند و ادامه تحصیل در ایرلند می تواند آینده ی خوش را برای دانشجو به ارمغان بیاورد. موسسه حقوقی سفیران سعادت همواره در تلاش است که اطلاعات جامع و کاملی را اختیار شما قرار دهد.

شرایط اعزام دانشجو به ایرلند

ایرلند یکی از کشور های اروپایی است که از قدمت بسیار بالایی برخوردار است. این کشور به دلیل جزیره شکل بودن، مناظر بسیار زیبایی از سواحل را تشکیل می دهد. جمهوری ایرلند، دارای سطح بسیار بالایی از لحاظ آموزشی می باشد. از همین رو کشور ایرلند، یکی از مقاصد مهم دانشجویان برای ادامه تحصیل می باشد. بسیاری از شرکت های معتبر دنیا، در ایرلند مقر تحقیقاتی دارند. یکی از مزیت های ادامه تحصیل در ایرلند، صحبت کردن و آموزش به زبان انگلیسی صورت می گیرد؛ این امر موجب راحت تر شدن تحصیل و زندگی در این کشور می شود. دانشگاه های ایرلند در سطح 1% موسسات تحقیقاتی جهان قرار داشته و از این رو یک مقصد بسیار مناسب و کارآمد برای اعزام دانشجویان و کسب یک نتیجه بسیار مطلوب است.

تحصیل در ایرلند، از سن 5 سالگی برای شهروندان این کشور اجباری می شود. کودکان از سن 5 سالگی باید برای تحصیل در مقطع ابتدایی در این کشور اقدام کنند. دوره ابتدایی در این کشور، از سن 5 الی 11 سالگی است که ساعت آموزش در ایرلند از 9 صبح آغاز می شود. کودکان ایرلندی، از سن 12 الی 16 سالگی، در دبیرستان های این کشور مشغول به تحصیل می شوند. برخلاف دوره ابتدایی که دروس ساده و عمومی به دانش آموزان تدریس می شد، در دوره دبیرستان، درس ها تخصصی تر شده و دانش آموزان را برای کسب علم تخصصی و شروع دوره آموزش حرفه ای آماده می کند. هزینه تحصیل در دبیرستان های ایرلند، سالانه بین 15000€ الی 27000€ (یورو) متغیر می باشد.

اعزام دانشجو به ایرلند در مقطع کارشناسی

شرایط اعزام دانشجو به ایرلند، هر ساله دستخوش تغییراتی می شود. ممکن است قوانین آن هر ساله با سال قبل و بعد متفاوت باشد. داوطلبان تحصیل کارشناسی در ایرلند، باید در آزمون ورودی آن شرکت کنند و اگر حد نصاب قبولی آن را به دست بیاورند، می توانند در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند. نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره شود، این است که متقاضیان دارای مدرک دیپلم، نیازی به شرکت در آزمون های ورودی کارشناسی ندارند. نکته مهم دیگر نیز این است که متقاضی این امر، باید تسلط کامل به زبان انگلیسی، توانایی درک و فهم کامل این زبان و توانایی خواندن و نوشتن کامل آن را داشته باشد.

یکی از مهم ترین مدارکی که برای اعزام دانشجو به ایرلند باید تسلیم سفارت این کشور و دانشگاه مد نظر کنید، مدارک معتبر مربوط به زبان انگلیسی است. نکته قابل توجه در این مورد این است که برای متقاضیان تحصیل در ایرلند، دوره های آموزشی زبان انگلیسی نیز برگزار می شود که دانشجویان می توانند در آنها شرکت کنند. توجه داشته باشید که اخذ حداقل مدرک زبان برای شرکت در این دوره ها الزامی می باشد.

این مدارک به شرح زیر است:

  • نمره آیلتس 6 تا 6,5 با حداقل نمره 6 در هر مهارت
  • GCSE سطح C
  • GCE سطح C
  • مدرک زبان انگلیسی در ایرلند، سطح معمولی (D)
  • PTE ACADEMIC با حداقل نمره 36

اعزام دانشجو به ایرلند در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به ایرلند در مقطع کارشناسی ارشد

اعزام دانشجو به ایرلند در مقطع کارشناسی ارشد، سختی بیشتری را به دنبال دارد. شما باید رشته خود را با چشمانی باز و دقت کامل انتخاب کنید؛ چرا که در میانه سال تحصیلی امکان عوض کردن رشته وجود ندارد. دانشگاه ها، نسبت به خود دانشگاه و رشته تحصیلی، زمان ثبت نام و پذیرش متفاوتی دارند. همچنین دانشگاه های ایرلندی، روی نظم و زمان بندی بسیار دقیق هستند. داوطلبانی که خارج از محدوده اتحادیه اورپا زندگی می کنند، بایستی که تمکن مالی خود را به این کشور اثبات کنند.

همانطور که در قبل بیان شد، متقاضیان اعزام دانشجو به ایرلند بایستی از سطح زبان بالایی برخوردار باشند. داوطلبان رشته های پایه کارشناسی ارشد، باید به طور کامل و روان با خواندن و نوشتن انگلیسی آشناییت داشته باشند. چرا که تدریس در ایرلند به طور کامل با زبان انگلیسی صورت گرفته و برای درک آن به طور کامل و همچنین شرکت در سمینارهای دانشگاه و امتحانات شرکت داشته باشند.

حداقل مدارک لازمه زبان انگلیسی برای اعزام دانشجو به ایرلند به شرح ذیل می باشد:

  • مدرک زبان انگلیسی در ایرلند، سطح معمولی (D)
  • GCSE سطح C
  • مدرک تافل در آزمون کتبی کامپیوتری 220 و آزمون کاغذی 550
  • نمره آیلتس 6,5 با نمره 6 در هر مهارت
  • مدرک کمبریج با سطح c
  • ETAPP سطح C1
  • TPE ACADEMIC حداقل نمره 63

هزینه دانشگاه ها جهت تحصیل در ایرلند

هزینه تحصیل در ایرلند، نسب به دانشگاه و رشته تحصیلی تغییر می کند.از سوی دیگر نیز هزینه تحصیل برای دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی متفاوت است. هزینه بعضی از دانشگاه ها برای اعزام دانشجو به ایرلند در مقطع کارشناسی ارشد به شرح ذیل می باشد:

رشته تحصیلیهزینه تحصیل به یورو
تجارت9250€ تا 35000€
علم و فناوری9250€ الی 45000€
مهندسی9250€ الی 24000€
هنر و علوم انسانی9250€ الی 22000€
رشته های مرتبط به پزشکی4000€ الی 48000€

دانشجویان هر روزه برای اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور تلاش می کنند و اعزام دانشجو به ایرلند یک امر مهم به حساب می آید. دانشگاه های بسیار خوب این کشور که نام آن ها در میان دانشگاه های با کیفیت دنیا دیده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت و اعزام دانشجو به ایرلند، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :