مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

تحصیل دندانپزشکی در استرالیا یکی از اهداف اصلی دانشجویان جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد که در مقاله پیشرو شرح داده شده است. این کشور به دلیل داشتن امکانات بسیار مناسب برای ادامه تحصیل و همچنین شرایط ساده اخذ اقامت این کشور، همواره یکی از مقاصد اصلی مهاجران، مخصوصا دانشجویان باشد. استرالیا از نظر وسعت، ششمین کشور دنیا بوده و و طبق آخرین آمار سال 2021، جمعیت این کشور حدود 26000000 نفر برآورده شده است. این کشور در نیمکره جنوبی زمین قرار داشته و آب و هوایی معتدل و استوایی دارد. از این رو طبیعت این کشور بسیار چشم نواز است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل دندانپزشکی در استرالیا، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

بررسی تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

همانطور که بیان شد، تحصیل در استرالیا درصد موفقیت بالایی دارد. این کشور به دلیل دارا بودن نظام آموزشی برنامه ریزی شده و اصولی، اساتید مجرب و آموزش تخصصی، به یکی از قطب‌ های آموزشی جهان تبدیل شده است. همه روزه متقاضیان زیادی برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند. رشته های پزشکی در استرالیا در کنار محبوبیت بالا بین داوطلبان، کیفیت بسیار بالای آموزشی در این کشور را نیز داراست. یکی از رشته های پزشکی پرطرفدار در استرالیا، تحصیل دندانپزشکی در استرالیاست. دندانپزشکی از رشته هایی است که علاوه بر اهمیت بالا در زندگی روزمره مربوط به سلامت دهان، از درآمد بالایی نیز برخوردار است. این دلایل باعث می شود تا این رشته بیش از پیش مورد توجه دانشجویان قرار بگیرد. برای شروع تحصیل خود در استرالیا و در رشته دندانپزشکی نیازمند شرایطی است که باید آن ها را پذیرفته و مدارک مورد نیاز آن را فراهم کنید.

برای شروع تحصیل دندانپزشکی در استرالیا، سه مرحله کلی را پیش رو خواهید داشت. در محله نخست، باید تحقیقات جامعی را انجام دهید و دانشگاه مورد نظر خود را بیابید. سپس در تحصیلات پایه شرکت می کنید و در مرحله سوم، باید آماده تحصیل در دانشگاه های این کشور بشوید. در استرالیا، تحصیل دندانپزشکی نیاز به ارائه مدارکی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. ارائه این مدارک در ابتدا باید در دو مرحله یعنی برای اخذ پذیرش و ویزا صورت بگیرد. در نظر داشته باشید که ارائه مدارک جعلی و غیرمعتبر پیامد های زیانباری را برای متقاضی به دنبال خواهد داشت که یکی از آن ها، منع دائمی وی از ورود به استرالیا می باشد.

مدارک مورد نیاز تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

مدارک مورد نیاز به شرح ذیل است:

  • مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی آن
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم مورد نیاز
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • پرداخت هزینه بررسی پرونده
  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا، باید واجد شرایطی باشید که توسط دولت استرالیا بیان شده است. در ادامه این شرایط را بررسی خواهیم کرد که اطلاعات بیشتری درباره این نوع از مهاجرت به دست بیاورید. طبیعی است که شرایط پذیرش دانشگاه های استرالیا با دانشگاه های دیگر جهان تفاوت دارد. تحصیلات پزشکی در تمامی کشور ها از جمله استرالیا، نیازمند استاندارد بالای تحصیلی و صلاحیت های بالا در زمینه های تحصیلی، زبان انگلیسی است. مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی و در مقطع کارشناسی، به طور معمول بین 5 تا 7 سال طول می کشد. فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، به معنای اتمام تحصیل قطعی شما نخواهد بود. اگر قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارید، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، چهار سال دیگر نیز به طول می انجامد. به طوری کلی، برای فارغ التحصیلی کامل در رشته دندانپزشکی در استرالیا، 8 تا 10 سال به طول می انجامد.

مدارک مورد نیاز تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

دانشگاه های تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

در استرالیا دانشگاه های متعددی وجود دارد که متقاضیان می توانند برای ادامه تحصیل دندانپزشکی در استرالیا ، به آن ها درخواست پذیرش بدهند. برخی از دانشگاه های استرالیا در لیست دانشگاه های سطح بالای دنیا قرار گرفته اند. پذیرش در این دانشگاه ها می تواند آینده تحصیلی، شغلی و حتی اقامت شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد؛ چرا که پس از فارغ التحصیلی در این رشته، فرصت های شغلی بسیار زیادی انتظار شما را می کشد. در این دانشگاه ها، اساتید مجرب همواره در حال تدریس به دانشجویان هستند. این دانشگاه ها در سراسر استرالیا گسترده شده اند که در ادامه آن هارا بررسی خواهیم کرد. تحصیل رشته دندانپزشکی در استرالیا در دانشگاه های زیر مقدور می باشد:

  • دانشگاه فلیندرز، استرالیای جنوبی
  • دانشگاه موناش، ملبورن
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشکده پزشکی دانشگاه ملی استرالیا
  • دانشگاه DEAKIN، ملبورن
  • دانشگاه تاسمانی
  • دانشکده پزشکی دانشگاه جیمز کوک
  • دانشگاه آدلاید، استرالیای جنوبی

همانگونه دراین مطلب با هم بررسی کردیم، استرالیا کشوری با شرایط بسیار عالی برای ادامه تحصیل دندانپزشکی است. این کشور با دارا بودن شرایط تحصیلی بسیار مناسب و برنامه ریزی شده، توانسته تا توجه بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی را به سمت خود جلب کند. موقعیت های شغلی بسیاری وجود دارد که پس از فارغ التحصیلی در این رشته می توانید در آن ها مشغول به کار شوید. تحصیل دندانپزشکی و تحصیل پزشکی در استرالیا، یکی از رشته هایی است که می توانید از طریق آن، به اقامت دائم این کشور نیز دست پیدا کنید. لازم به ذکر از که مهاجرت به این کشور نیازمند شرایط خاصی است که باید آن ها را به طور کامل بپذیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی هر چه بیشتر، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :