مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا

تحصیل پزشکی در استرالیا

اطلاع از تحصیل پزشکی در استرالیا و شرایط آموزش برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند امری ضروری و مهم است. از علت های تحصیل رشته پزشکی در استرالیا می توان به سطح علمی بالای دانشگاه های این کشور اشاره کرد. علاوه بر این دانشجویان می توانند پس از پایان دوره تحصیلی در کشور استرالیا اقامت داشته باشند و مشغول به کار شوند.

چرا که پزشکان در کشور استرالیا از شرایط مطلوبی برخوردار هستند. از سمتی پایین بودن نرخ جرم، اجازه کار در طول دوران تحصیل، امنیت بالای اجتماعی و مهاجر پذیر بودن این کشور باعث شده تا افراد زیادی مهاجرت تحصیلی به استرالیا را انتخاب کنند. تحصیل در استرالیا در رشته پزشکی موضوعی است که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی آن می پردازند و اطلاعات جامعی در این رابطه در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

شرایط تحصیل پزشکی در استرالیا

در کشور استرالیا دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پزشکی زیادی وجود دارد. هر یک از این دانشگاه ها امکان تحصیل در گرایش های مختلف پزشکی را برای دانشجویان بومی و بین المللی فراهم کرده اند. لازم به ذکر است که برای سال تحصیلی 2022-2021 تعدادی از دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته اند. فرد می تواند با ارائه مدرک دانشگاهی در ایران مشغول به کار شود. اما در رابطه با شرایط تحصیل پزشکی در این کشور می توان گفت طول مدت تحصیل بین 4 تا 6 سال است.

همچنین دانشجویان باید دارای معدل بالا باشند. بدین ترتیب موفق می شوند از آزمون ISAT یا آزمون GAMSAT حداقل نمره قبولی را کسب کنند. هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی در مقایسه با هزینه تحصیل در آمریکا و انگلستان گران است. اما با توجه به اینکه هزینه های زندگی در این کشور به صرفه و ارزان است تحصیل پزشکی در استرالیا معقول می باشد. از مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه های معتبر استرالیا می توان به کیفیت عالی دانشکده های پزشکی، شرایط مناسب برای دانشجویان رشته های پزشکی، شیوه زندگی عالی و سطح رفاهی بالا در استرالیا اشاره کرد.

ANUMS و تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا

دانشگاه پزشکی ملی استرالیا یکی از دانشگاه های دولتی در شهر کانبرا است که در سال 1946 توسط پارلمان این کشور تاسیس شد. دانشجویان باید برای اخذ پذیرش از دانشکده پزشکی دانشگاه ملی استرالیا دارای شرایط تحصیلی و معدل خوبی باشند. علاوه بر این دانشجو باید از آزمون GAMAST نمره قبولی را کسب کرده باشد و دارای مدرک زبان IELTS 7 باشد. هزینه تحصیل پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه مبلغی بالغ بر 415200$ (دلار) است. جهت اطلاع از شرایط و اصول تحصیل در استرالیا می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه سیدنی استرالیا

در دانشکده پزشکی دانشگاه سیدنی انواع رشته های علوم سلامت و بهداشت و علوم بیومدیکال در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. برای اخذ پذیرش از دانشگاه سیدنی باید از آزمون GAMAST حداقل نمره قبولی را کسب کرده باشید. از این رو مدرک زبان مورد نظر این دانشگاه برای تحصیل در رشته های پزشکی IELTS 7 است. جهت تحصیل در دانشکده پزشکی در مقطع کارشناسی باید برای هر دوره مبلغ 56000AUD (دلار استرالیا) پرداخت کنید. پیش از آنکه برای تحصیل پزشکی در این کشور اقدام فرمائید، ابتدا بایستی شرایط مهاجرت به استرالیا را بررسی کنید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه سیدنی استرالیا

دانشگاه پزشکی ملبورن استرالیا

این دانشگاه در ایالت ویکتوریا شهر ملبورن جای گرفته و دارای دانشکده علوم پزشکی می باشد. در حقیقت دانشکده پزشکی این دانشگاه به عنوان برترین دانشکده پزشکی برای تحصیل در استرالیا محسوب می شود. در سطح جهانی جزء 20 دانشگاه برتر در دنیا می باشد. این دانشگاه برنامه تحصیلی 4 ساله با تمرکز بر روی دوره های آناتومی، بیوشیمی و فیزیولوژی ارائه می دهد. اما اگر قصد تحصیل در دوره های تخصصی را دارید مدرک تحصیلی شما باید توسط انجمن پزشکان تایید شود.

همچنین باید دارای 3 سال سابقه کار حرفه ای باشید. جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ملبورن ارائه نمره قبولی از آزمون GAMAST یا MCAT، ارائه مدرک IELTS 7 و شرکت در مصاحبه الزامی است. شهریه دانشکده پزشکی ملبورن در مقطع کارشناسی بین 28736AUD الی 61760AUD (دلار استرالیا) و در مقطع کارشناسی ارشد بین 24064AUD الی 77824AUD (دلار استرالیا) برآورد شده است. شرایط کار پیش از تحصیل در این کشور به طور جامع در مقاله کار در استرالیا شرح داده شده است.

رشته پزشکی در دانشگاه فیلیندرز استرالیا

Flinders University یکی از دانشگاه های دولتی کشور استرالیا است که در سال 1966 در شهر آدلاید ساخته شد. این دانشگاه پیشگام در ارائه برنامه MD در طول مدت 4 سال است. این دانشگاه دارای ایده های نوین در زمینه های تحقیقات پزشکی می باشد. یکی از مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه فیلیندرز این است که دانشجویان از امکاناتی مثل آزمایشگاه های مدرن و پیشرفته برخوردار هستند.

برای تحصیل پزشکی در دانشگاه فیلیندرز 2 راه وجود دارد که عبارتند از:

  • ورود مستقیم به دوره 6 ساله MD/ BCS

شرط پذیرش به این صورت است که دانشجو باید دارای معدل بالای 19 از مقطع پیش دانشگاهی، حداقل نمره در آزمون ISAT و مدرک زبان IELTS 7 باشد. شهریه تحصیلی در 2 سال اول سالانه 40000AUD (دلار استرالیا) و پس از آن سالانه 64000AUD (دلار استرالیا) می باشد.

  • ورود غیر مستقیم به دوره های پزشکی

ابتدا دانشجو باید در یک دوره 3 ساله مرتبط با بیومدیکال شرکت کند. پس از آن اقدامات لازم را جهت ورود به دوره کارشناسی ارشد 4 ساله (MD) انجام دهد. برای ورود به این دوره باید دارای معدل بالا در مقطع کارشناسی و حداقل نمره در آزمون GAMST باشید. شهریه تحصیل سالانه 64000AUD (دلار استرالیا) است.

دانشگاه کوئینزلند یکی از دانشگاه های پزشکی استرالیا

یکی دیگر از دانشگاه های معتبر و قدیمی استرالیا دانشگاه کوئینزلند است که با ارائه برنامه های آموزشی و پژوهشی در گرایش های مختلف رشته پزشکی امکان اخذ مدرک MBBS را فراهم کرده است. یکی از مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه کوئینزلند این است که این دانشگاه دارای بیمارستان های آموزشی و موسسات تحقیقاتی می باشد.

برای تحصیل در این دانشگاه نیز همانند سایر دانشگاه های نامبرده نیاز به ارائه نمره قبولی از آزمون GAMSAT می باشد، علاوه بر این دانشجو باید مدرک زبان IELTS 7 را نیز ارائه کند. هزینه تحصیل در رشته پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در دانشگاه کوئینزلند سالانه 70000AUD (دلار استرالیا) برآورد شده است. همچنین هزینه زندگی در استرالیا از دیگر مباحثی است که بایستی از آن نیز اطلاع یابید.

حقوق و دستمزد پزشکان در استرالیا

با اخذ مدرک تحصیلی از رشته های پزشکی دانشجو می تواند در کشور استرالیا و سایر کشورهای مورد نظر در دنیا مشغول به کار شود. اما اگر قصد کار در کشور استرالیا را دارید باید بدانید که با توجه به اینکه فارغ التحصیل دانشگاه های استرالیا هستید به به عنوان نیروی کار جذاب برای کارفرمایان این کشور شناخته می شوید. یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که اگر شخصی در بخش بهداشت و درمان در استرالیا مشغول به کار است ماهانه چه مبلغی بابت حقوق و دستمزد دریافت می کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت حقوق و دستمزد ماهانه بر اساس معیارهای مختلفی مثل: موقعیت شغلی، سوابق کاری و مدرک تحصیلی متفاوت است. در سال 2022 افرادی که در این بخش ها مشغول به کار هستند با توجه به معیارهای ذکر شده دستمزدی بین 28400AUD الی 405000AUD (دلار استرالیا) دریافت می کنند.

هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل، آزمون ورودی و نحوه اخذ پذیرش دانشگاه های پزشکی استرالیا و یا سایر کشورهای مورد نظر با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :