مهاجرت تحصیلی بلژیک

تحصیل در بلژیک

تحصیل در بلژیک

افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، مهاجرت از طریق تحصیل در بلژیک می تواند انتخابی فوق العاده برای آنها تلقی گردد. بلژیک کشوری است که می تواند یک تجربه تحصیلی فوق العاده را به شما ارائه دهد. علیرغم وسعت، این کشور دارای تاریخ فرهنگی بزرگی است. همچنین بلژیک خانه اتحادیه اروپا بوده که آن را به یک مرکز سیاسی تبدیل کرده است.

این کشور که به دلیل کیفیت بالای زندگی، مراقبت های بهداشتی و آموزش شناخته شده است، به عنوان یکی از امن ترین و آرام ترین شهر های جهان برای تحصیل رتبه بندی می شود. علاوه بر این بلژیک یک کشور توسعه یافته با اقتصاد پردرآمد در سال 1830 از هلند مستقل شد. بلژیک غرق در تاریخ است و شما می توانید بسیاری از جاذبه های توریستی شگفت انگیز را در این کشور کشف کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده ارائه بهترین راه کارها در خصوص تحصیل در بلژیک به شما عزیزان می باشد.

کار حین تحصیل در بلژیک

کار حین تحصیل در بلژیک می تواند شما را با فرهنگ های مختلف در این کشور آشنا کند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی که در بلژیک تحصیل می کنید، جستجوی یک شغل پاره وقت برای حمایت از تحصیل شما بسیار مهم است. این امر به کاهش بار مالی شما در حین تحصیل در بلژیک کمک بسزایی می کند. با این حال درآمد از چنین مشاغلی در بلژیک برای پرداخت شهریه کافی نیست، اما به عنوان مثال برای پرداخت قبوض، هزینه های غذا و سرگرمی در این کشور بسیار مهم تلقی می شود.

نوع شغلی که در حین تحصیل به دست می آورید ممکن است تا حد زیادی به صلاحیت، تجربه کاری قبلی و توانایی شما در درک زبان مادری بستگی داشته باشد. اما داشتن شغل پاره وقت به درک سریع تر فرهنگ و زبان و آشنایی با افراد جدید کمک های فراوانی می کند. علاوه بر این فرصت های شغلی پاره وقت برای دانشجویانی که برای برنامه های تحصیلات تکمیلی یا تحقیقات ثبت نام کرده اند بهتر است.

ویزای دانشجویی برای تحصیل در بلژیک

برای تحصیل در بلژیک دانشجویان بین المللی ممکن است به ویزا و اجازه اقامت نیاز داشته باشند. مهمترین عامل برای اخذ ویزای دانشجویی ملیت شما خواهد بود. زیرا دانشجویان اتحادیه اروپا نیازی به ویزا و اجازه اقامت در بلژیک را ندارند. شهزوندان اتحادیه اروپا مجاز به زندگی و تحصیل در هر کشوری از اتحادیه اروپا را دارند.

علاوه بر این برای دریافت ویزای دانشجویی بلژیک باید موارد زیر را نیز رعایت فرمایید:

  • برای ویزا از سفارت یا کنسولگری بلژیک در کشور خود درخواست دهید.
  • برای ویزای تحصیلی توصیه می شود حداقل 2 ماه قبل از خروج ازسفارت وقت بگیرید.
  • برای ویزای اقامت کوتاه مدت تحصیلی، حداقل 3 هفته قبل از خروج باید وقت بگیرید.

همچنین برای اخذ ویزای دانشجویی بلژیک باید مدارک زیر را به کنسولگری کشور خود ارائه دهید:

  • پاسپورت (با اعتبار سه ماه بیشتر از ویزا)
  • دو فرم اصلی درخواست ویزا
  • نامه پذیرش از یک دانشگاه در بلژیک (معمولا مدرک اصلی به اضافه 2 نسخه)
  • نامه انگیزشی
  • اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش تمام هزینه های شما در طول یک سال
  • گواهی پزشکی
  • گواهی حسن رفتار (اگر بالای 21 سال سن دارید)

ویزای دانشجویی برای تحصیل در بلژیک

سیستم آموزشی در ایالت فدرال بلژیک

سیستم آموزشی در ایالت فدرال بلژیک از این نظر منحصر به فرد است که مرزهای جغرافیایی توسط زبان شناسی تعیین می شود. سیستم آموزشی بلژیک مبتنی بر آموزش، تحقیق و خدمات به جامعه است و بین مناطق مختلف کشورکه در تصویر زیر مشاهده می فرمایید تقسیم شده است:

بسته به منطقه ای که دانشجویان برای تحصیل انتخاب می کنند، برنامه ها به زبان فرانسوی یا هلندی تدریس می شوند. برای برنامه هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، می توانید صلاحیت زبانی خود را از طریق آزمون های زبان تافل یا آیلتس اثبات کنید. تا سال 1965 سیستم آموزشی بلژیک از رویکرد آموزش سنتی فرانسه پیروی می کرد. اما با توجه به اصلاحات و قوانینی که در سال 2015 صورت گرفت، امکان ایجاد موسسات آموزشی جدید فراهم شد. درجه تحصیلی در بلژیک توسط سه منطقه تعیین می شود. سیستم نمره دهی هر دو منطقه فلاندری و فرانسه بر اساس مقیاس 0 تا 20 است.

هزینه های زندگی و تحصیل در بلژیک

هزینه های زندگی در جمهوری بلژیک معمولا بین 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه متغیر است. در شهر های بزرگ این کشور ممکن است به بودجه بیشتری برای زندگی نیاز داشته باشید. همچنین این هزینه ها به نوع محل اقامت شما و عادت خرج کردن شما بستگی دارد. در جدول زیر قصد داریم متوسط هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ بلژیک را با یکدیگر مقایسه کنیم:

شهرهاهزینه ماهانه زندگی به یورو
بروکسل850€ تا 1350€
آنتورپ700€ تا 1100€
لوون700€ تا 1000€
لیژ800€ تا 1200€
گنت850€ تا 1250€

همچنین زمانی که صحبت از خوابگاه های دانشجویی به میان می آید، قیمت مسکن در بلژیک با میانگین بین المللی مطابقت دارد. با این حال وقتی صحبت از بخش خصوصی می شود، هزینه ها بیشتر خواهد بود. برای یافتن محل مناسب دانشجویی در بلژیک به جدول زیر دقت فرمایید:

نوع اقامتگاههزینه در ماه به یورو
تالارهای اقامتی دانشگاه200€ تا 450€
یک اتاق خصوصی برای دانشجو500€ تا 850€
اجاره آپارتمان در مرکز شهر650€ تا 1000€
اجاره آپارتمان در اطراف شهر500€ تا 750€

الزامات زبان برای تحصیل در بلژیک

الزامات زبان در بلژیک یکی از مهمترین عوامل تحصیل در این کشور برای دانشجویان تلقی می شود. بلژیک دارای سه زبان رسمی هلندی (فلاندری)، فرانسوی و آلمانی می باشد. در حالی که دوره هایی به همین زبان ها تدریس می شود، اما اکثریت موسسات در بلژیک به زبان فرانسوی تدریس می شوند. علاوه بر این شما در این کشور قادر خواهید بود برنامه هایی را به زبان انگلیسی مطالعه کنید. اگر برای دوره ای که به یکی از زبان های رسمی بلژیک تدریس می شود درخواست می دهید. باید مهارت های زبانی پیشرفته ای را داشته باشید و بتوانید در آزمون های مهارت زبان در این موسسات قبول شوید.

علاوه بر این اگر برای دوره ای که به زبان انگلیسی تدریس می شود درخواست می دهید باید آزمون زبان انگلیسی را نیز پشت سر بگزارید. در صورت عدم موفقیت شما در این آزمون ها، موسسات آموزشی در بلژیک موظف هستند دوره هایی را برای بهبود مهارت های زبانی شما ارائه دهند. در آخر اینکه شما با یادگیری زبان های رسمی بلژیک می توانید با افراد زیادی در این کشور در ارتباط باشید و فرهنگ های مختلفی را تجربه کنید. هموطنان عزیز می توانند برای اتخاذ یک تصمیم درست در خصوص تحصیل در بلژیک با مشاوران با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :