مهاجرت تحصیلی چین

تحصیل در چین به زبان انگلیسی

تحصیل در چین به زبان انگلیسی

در حال حاضر تحصیل در چین به زبان انگلیسی و چینی امکان پذیر است و هر سال تعداد زیادی از برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود. البته به صورت کلی هزینه تحصیل در چین به زبان انگلیسی کمی بیشتر از تحصیل به زبان چینی می باشد. دولت چین با اختصاص بخشی از بودجه خود برای ارتقاع سطح کیفی و استانداردهای جهانی دانشگاه ها و کالج های چینی در دهه های اخیر، دانشجویان بین المللی زیادی را در سال های اخیر به خود جذب کرده است. همچنین به دلیل سختی یادگیری زبان چینی (مانداریان) دانشگاه های چینی برای جذب دانشجویان بین المللی، بسیاری از دوره های خود را به زبان انگلیسی برگزار می کند.

پروژه 211 دولت چین با هدف تقویت حدود 100 دانشگاه چینی و حوزه های مهم انضباطی به عنوان یک پروژه ملی در حال اجرا می باشد. دولت چین با استفاده از پروژه 985 خواستار پیشرفت و ارتقاع سطح کیفی برخی از دانشگاه های این کشور در سطح جهانی شده است. به طوری که 39 دانشگاه این کشور در این پروژه قرار گرفته اند. با اجرای این پروژه ها در حال حاضر 30 دانشگاه کشور چین جزء برترین های جهان به شمار می آیند. دانشجویان خارجی با توجه به هزینه های مناسب و پایین نسبت به کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس تصمیم گرفته برای تحصیل به چین بیایند. هر سال میزان ورود این دانشجویان افزایش می یابد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از افراد علاقه مند به مهاجرت به چین از طریق تحصیل به زبان انگلیسی دعوت می کند در این مقاله با ما همراه شوید.

برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی در چین

برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی در چین با موفقیت توانسته است دانشجویان بین المللی زیادی را از سراسر جهان به خود جلب کند. برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در چین، لازم نیست به زبان چینی مسلط باشید چرا که دانشجویان بین المللی می توانند برنامه های تحصیلی در این مقاطع را با تسلط ​​به زبان انگلیسی دریافت کنند. دانشجویان هم چنین می توانند در حین تحصیل به زبان انگلیسی، آموزش زبان چینی را نیز فرا بگیرند.

به صورت کلی برنامه های تحصیلی بی شماری به زبان انگلیسی در چین وجود دارد. از این رو متقاضیان اغلب با لیست طولانی از برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه شده توسط دانشگاه های چین مواجه می شوند. اگر قصد دارید در چین در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در چین تحصیل کنید، باید بدانید که سطح انگلیسی در بین استادان و سایر ممکن است به اندازه انتظار شما در برخی دانشگاه ها نباشد.

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های چین

به طور کلی تحصیل در دانشگاه ها و کالج های چینی به زبان انگلیسی به 2 صورت امکان پذیر است. در حالت اول تحصیل به زبان انگلیسی در برنامه های ارائه شده انگلیسی در دانشگاه های محلی در کشور چین صورت می گیرد. به طوری که این نوع برنامه های تحصیلی فقط دانشجویان بین المللی و خارجی را می پذیرد. دانشجویان خارجی و غیر بومی نمی توانند با دانشجویان بومی هم کلاس شوند. اگر هدف اصلی شما برای تحصیل در چین ایجاد رابطه است بایستی با انواع برنامه ها و شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور آشنا شوید.

اما در حالت دوم، دانشگاه های خارجی در چین وجود دارد که برنامه های تحصیلی آن به زبان انگلیسی ارائه می شود. این دانشگاه ها برنامه های خود را مطابق با برنامه های درسی بین المللی ارائه می دهند. از این رو دانشجویان اعتبارات و مدرک دانشگاهی خارجی را دریافت می کنند. دانشگاه های خارجی انگلیسی زبان، پردیس های مربوط به خود را دارند و سال ها است که با شهرت عالی در چین فعالیت می کنند. این دانشگاه ها علاوه بر دانشجویان بین المللی، دانشجویان برتر چینی را نیز از طریق آزمون ورودی کالج ملی چین پذیرش می کنند. کیفیت این نوع دانشگاه ها نسب به دانشگاه های حالت اول بسیار بهتر می باشد.

در لیست زیر نام برخی از این دانشگاه های خارجی را مشاهده می کنید:

  • دانشگاه ناتینگهام نینگبو چین
  • دانشگاه لیورپول
  • کالج چینی-بریتانیایی، شانگهای
  • دانشگاه نیویورک شانگهای
  • دانشگاه چینی هنگ کنگ، شنژن
  • دانشگاه ونژو کین

انتخاب برنامه تحصیلی در چین به زبان انگلیسی

چین مکانی عالی برای تحصیل در خارج از کشور است فقط باید برنامه صحیح و دانشگاه خود را انتخاب کنید. برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی در چین برای دانشجویانی که نمی خواهند 2 سال اضافی را صرف یادگیری زبان چینی بگذرانند بسیار گزینه مناسبی می باشد. در نتیجه نیازی به شرکت در آزمون HSK (آزمون مهارت زبان چینی) برای پذیرش نیست. هم چنین دانشجویان بین المللی می توانند هنگام انتخاب برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی، دروس یادگیری زبان چینی را برای آموزش انتخاب کنند. هم چنین فرصت های بسیاری برای دانشجویان خارجی برای درخواست بورسیه های تحصیلی وجود دارد. شرایط اعزام دانشجو به چین به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

توجه داشته باشید به دلیل عدم ثبت نام دانشجویان و خالی ماندن کلاس ها، بسیاری از این برنامه ها در واقع هرگز آغاز نمی شوند. به عنوان مثال، ممکن است یک دانشگاه در برنامه تحصیلی انگلیسی 5 طرح اصلی ارائه دهد، ولی آنها به دلیل کمبود ثبت نام و تعداد کم، همه دانشجویان را صرف نظر از علاقه آنها در یک بخش قرار دهند. هنگام انتخاب از این نوع برنامه ها باید خیلی با احتیاط عمل کنید چرا که بسیاری از آنها تغییر می یابد و یا تشکیل نمی شود. فقط تعداد کمی از این برنامه های تحصیلی قادر به برآورده کردن انتظارات دانشجویان بین المللی هستند. شهریه پایین یکی از اصلی ترین دلایلی است که بسیاری از دانشجویان متقاضی این نوع برنامه ها می باشند.

در لیست زیر برخی از سایت هایی که برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی را ارائه می کنند نام برده شده است.

  • apply.china-admissions.com/search
  • www.masterportal.com
  • master.cucas.cn
  • oiec.bnu.edu.cn/zh-hans/study-in-china/english-taught-program

انتخاب برنامه تحصیلی در چین به زبان انگلیسی

تحصیل در شهرهای چین به زبان انگلیسی

کشور پهناور چین داری دانشگاه ها و کالج های متعددی است که برنلمه های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز در برخی از آنها ارائه می شود. علاوه بر دانشگاه های محلی در شهرهای کوچک و نا آشنا، تحصیل به زبان انگلیسی در شهرهای بزرگ چین مانند شانگهای (Shanghay)، پکن (Beijing) و هنگ کنگ (Hong Kong) در بین دانشجویان خارجی از محبوبیت خاصی برخوردار است. شانگهای با جمعیت 22 میلیون نفری اش بزرگترین شهر کشور چین است و از نظر تاریخی به عنوان اصلی ترین شهر از نظر تجاری و مالی به حساب می آید.

پکننیز پایتخت این کشور صدها سال است که به عنوان مرکز سیاسی چین شناخته می شود. از این رو هنگ کنگ، مستعمره سابق انگلیس و منطقه خودمختار کنونی چین که به عنوان سومین شهر مهم جهانی رتبه بندی شده است. از دیگر مناطق محبوب برای تحصیل خارجیان می توان به تیانجین (Tianjin)، کونمینگ (Kunming)، چنگدو (Chengdu) و دیگر شهرها اشاره کرد. در خصوص اطلاع از شرایط کار در چین پس از اتمام دوره تحصیلی خود می توانید به مقاله لینک شده مراجعه بفرمائید.

هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در چین

به صورت کلی با توجه به رده دانشگاه و شهر محل تحصیل، مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی هزینه شهریه دانشگاه های چینی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند متفاوت می باشد. اما به صورت میانگین هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشکاه های چینی بین 20000RMB الی 50000RMB (یوان) می باشد. البته استفاده از بورسیه های تحصیلی ارائه شده توسط دولت یا نهادهای دیگر می توان هزینه تحصیل را کاهش داد.

البته در کل هزینه های تحصیل در چین بسیار پایین تر از کشورهای هم رده خود می باشد. در کنار هزینه شهریه نیز هزینه های اقامت یا خوابگاه، هزینه های خورد و خوراک، حمل و نقل و زندگی در چین را در محاسبات خود از یاد نبرید. توجه داشته باشید برای تحصیل در چین به زبان انگلیسی نیاز به مدرک تافل یا ایلتس می باشد. همچنین پس از فارغ التحصیلی می توانید مشغول به کار شده و ویزای خود را از نوع ویزای تحصیلی چین به ویزای کاری تبدیل کنید.

بورسیه تحصیلی در چین

به صورت کلی 3 نوع بورس تحصیلی درکشور چین ارائه می شود به طوری که شامل بورس تحصیلی دولت چین، بورس تحصیلی دولت محلی شهر یا استان و بورس تحصیلی موسسات خصوصی است. برای اخذ بورس تحصیلی دولت چین می توانید از اوایل ماه ژانویه تا اواخر ماه مارس هر سال اقدام کنید. البته بایستی برای اطلاعات در مورد جزئیات مربوط به دوره درخواست و مراحل مهم با سفارت چین در کشور خود مکاتبه کنید.

بورس های تحصیلی دولت محلی نیز هر کدام شرایط خاص خود را دارد. اکثرا در طول سال برای اخذ آن می شود درخواست دارد. بورس های موسسات خصوص نیز در طول سال باز است و نتیجه درخواست پس از 45 روز کاری مشخص می شود. برای اخذ اطلاعات در خصوص مهاجرت به چین و سایر کشورها متناسب با شرایط خود می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :