مهاجرت تحصیلی چین

ویزای تحصیلی چین

ویزای تحصیلی چین

معمولا متقاضیان خارجی که در سال 2024 کشور چین را برای تحصیل انتخاب می کنند نیم نگاهی نیز به ویزای تحصیلی چین دارند. تحصیل در کشور چین مناسب افرادی است که قصد تحصیل در یک کشور پیشرفته با هزینه های مناسب یا حتی پایین را دارند. تجربه نشان می دهد که در صورتی که به زبان رسمی چین تسلط داشته باشید، برای کاریابی در این کشور فرصت های بیشتری خواهید داشت.

در مورد ویزای تحصیلی در چین ممکن است سوالات بسیاری برای متقاضیان وجود داشته باشد، سوالاتی چون:

  • شرایط اجازه کار در چین برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • دانشجویان خارجی تا چند ساعت در ماه اجازه کار در چین را دارند؟
  • در کشور چین دانشجویان می توانند در چه مشاغلی مشغول به کار شوند؟

کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط کار در این کشور خواهند پرداخت.

کلیات اخذ ویزای تحصیلی کشور چین

کشور چین یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان را دارا است. از این نظر دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود. نرخ بیکاری سال 2022 در این کشور چیزی درحدود 5.7% است. اغلب افراد در چین در یک یا 2 شغل مشغول به کار هستند، جالب اینجاست که این نرخ بیکاری برای یکی از پر جمعیت ترین کشورهای جهان است. یکی از مهم ترین مسائل در کشور چین انضباط کاری است. در کشور چین 2 روز شنبه و یکشنبه تعطیل می باشد و کارمندان 40 ساعت در هفته مشغول به کار هستند. اضافه کاری در کشور چین مسئله ای بسیار معمول است. به طور معمول بابت ساعات اضافی، حقوق پرداخت می گردد.

یکی از مزایای تحصیل در کشور چین امکان تحصیل به زبان انگلیسی است. از سویی امکان تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور وجود دارد. در صورتی که مدارک تافل یا آیلتس یا معادل مورد قبول دانشگاه های چین را دارید دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان چینی نخواهید داشت. همچنین بد نیست بدانید تحصیل در کشور چین در زمینه رشته پزشکی به زبان چینی رایگان است. اما از مهمترین مزایای تحصیل در چین، کار دانشجوئی در این کشور است. دانشجویان می توانند با ویزای تحصیلی در چین کار کنند. منتهای مراتب آنها تا زمانی می توانند کار نیمه وقت خارج از دانشگاه انجام دهند که از دانشگاه مربوطه و اداره مهاجرت چین تاییدیه لازم را اخذ بکنند.

کلیات اخذ ویزای تحصیلی کشور چین

نحوه کار در چین با ویزای تحصیلی

کار در دومین کشور قدرتمند جهان در بخش اقتصاد شاید هدف بسیاری از افراد (کارگران و دانشجویان خارجی) باشد. اما در نهایت کاریابی در کشور چین مخصوصا برای دانشجویان بین المللی جزء پروسه های دشواری محسوب می شود. به طور شرایط کار در چین در نوشتار مذکور شرح داده شده است.

علت سخت بودن کاریابی در چین به شرح زیر است:

  • جمعیت زیاد این کشور و به تبع آن نیروی کار ارزان بسیار
  • فرآیند دشوار اخذ مجوز کار

دلیل اینکه کاریابی به عنوان یکی از راه های اقامت پس از تحصیل در چین عنوان می گردد، این است که در زمان تحصیل که با توجه به اینکه مقطع تحصیلی دانشجویان 3 الی 6 سال طول می کشد. متقاضی می تواند رزومه خود را به شرکت ها و کارفرماهای مختلف ارائه دهد. دانشجویان می توانند بعد از اخذ ویزای تحصیلی کشور چین نسبت به کاریابی و اخذ مجوز کار اقدام نمایند. در صورتی که متقاضیان از یک کارفرما پیشنهاد کاری نداشته باشند قادر نخواهند بود اقامت دریافت کنند.

مقررات اشتغال با ویزای تحصیلی چین

افرادی که ویزای تحصیلی چین را دریافت می کنند به طور کلی اجازه کار ندارند. اما در بعضی از استان های کشور چین تا 20 ساعت اجازه دارند به کار بپردازند. بدین منظور معمولا برای کسانی که مایلند در کشور چین به بهانه تحصیل به کار بپردازند دوره زبان یا دوره های تحصیلی کوتاه مدت اقدام می شود تا بتوانند به یک بهانه پای خود را به این کشور بازنموده به جستجوی کار بپردازند. اما اگر فردی در حال تحصیل در چین است با استفاده از کارهای دانشجویی در حد معمول 20 ساعت در هفته به کار بپردازد، بخشی از هزینه های زندگی در چین را تامین نماید. در این صورت بد نیست مروری روی مشاغل پر درآمدی که دانشجویان می توانند بر آنها به کار بپردازند داشته باشیم.

جالب است بدانید در کشور چین تدریس زبان انگلیسی در بین اتباع خارجی بسیار امر متداولی است. همچنین این کار درآمد خوبی هم برای دانشجویان خارجی درپی دارد. در کشور چین مدارس و دانشگاه های زیادی نیازمند مدرس زبان انگلیسی هستند و بازار کار خوبی پیش روی دانشجویان است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی نموده تا شرایط کار در چین با ویزای تحصیلی را برای متقاضیان تشریح نماید. در صورت هر گونه سوال درمورد شرایط مهاجرت به چین با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :