مهاجرت به کشور اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی یکی از راه های مهاجرت به اتریش اما با خطرات زیاد و پر ریسک برای متقاضیان بین المللی می باشد. کشور اتریش مانند بسیاری از کشورهای دیگر تحت کنوانسیون ژنو متعهد شده افرادی که به دلایل مختلف مانند عقیده مذهبی، دلیل نژادی، جنگ، مسائل سیاسی و اجتماعی قادر به ادامه زندگی در کشور خود نمی باشند و به کشور اتریش پناه آورده باشند را به عنوان پناهنده بپذیرد و از آنها حمایت کند.

بدین ترتیب از اجرای قانون و محاکمه به دلیل مهاجرت غیرقانونی بپرهیزند. توجه داشته باشید که مهاجرت از طریق پناهندگی به دلیل داشتن آینده ای نامعلوم، خطرات و مضرات احتمالی و عواقب جبران ناپذیر به هیچ عنوان توسط مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه نمی شود چرا که استفاده از راه های قانونی و بی خطر با راهنمایی وکیلان و مشاورین این موسسه امکان پذیر است.

شرایط مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

اصلی ترین شرط پناهندگی در اتریش تعریف خود پناهندگی است، یعنی فرد باید در ابتدا بایستی اثبات کند که پناهجو می باشد و قابلیت برگشت به کشور خود را ندارد. چرا که زندگی در این کشور خود به دلایل آزار و اذیت ها امکان پذیر نمی باشد. به همین طریق اگر دلایل فرد برای درخواست پناهندگی قانع کننده نباشد و کشور فرد پناهنده از شرایط مساعدی برخوردار باشد، از این رو درخواست پناهجو مورد موافقت قرار نخواهد گرفت.

شرط دوم پس از دلیل محکم بر پناهندگی اقدام فرد برای پناهندگی برای یک کشور است یعنی فرد فقط از یک کشور درخواست پناهندگی کرده باشد مگر آنکه درخواست او قبلا رد شده باشد. همچنین یکی دیگر از شروط مهم و اصلی که باعث رد درخواست پناهندگی فرد می شود این است که فرد در طول مسیر خود نباید در هیچ کشور یا نهادی شناسایی شده باشد و از او انگشت نگاری کرده باشند. این شرط بر اساس قانون دوبلین می باشد.

روند مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

کشور اتریش به هیچ عنوان به افراد خارج از کشور خود ویزای پناهندگی یا هرگونه درخواست برای پناهندگی را قبول نمی کند. افراد پناهجو بایستی خود را چه به صورت قانونی و چه غیرقانونی به این کشور برسانند. پس از ورود به کشور اتریش افراد بایستی خود را به یکی از مراکز امور پناهندگان در اتریش برسانند. توجه داشته باشید چنانچه فرد پس از مدت طولانی و بیش تر از 2 هفته خود را معرفی کنند ممکن است با درخواست آنها در همان ابتدا مخالفت شود. افراد پس از تحویل تمامی مدارک و وسایل خود به مامور پلیس دفتر طی یک مصاحبه بایستی وضعیت خود را شرح دهند و نحوه سفر و ورود خود را به اتریش توضیح دهند. آگاهی از شرایط و هزینه زندگی در اتریش برای متقاضیان خارجی بسیار اهمیت خواهد داشت.

پس از پاسخ به سوالات مامورین به پناهجو کارت سبز داده می شود تا در محل مستقر شده بتواند بدون مزاحمت تردد کند. چنانچه فرد بر اساس قانون دوبلین در کشور دیگری درخواست پناهندگی نکرده باشد و انگشت نگاری فقط در خود اتریش انجام گرفته شده باشد به فرد کارت سفید داده می شود که اجازه تردد آزادانه در کل اتریش را خواهد داشت. پس از بررسی وضعیت اولیه پناهجو، یک مصاحبه مفصل و طولانی از پناهجو انجام می شود و در این مصاحبه علت درخواست پناهندگی، وضعیت فرد، شرایط زندگی و سوالات دیگر که وضعیت فرد را مورد بررسی کامل قرار می دهد پرسیده می شود. این سوالات بایستی با صداقت کامل جواب داده شود، در صورت تحقیق و پاسخ دروغ درخواست فرد رد خواهد شد.

روند مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

مراکز پناهندگی در اتریش

به صورت کلی اطلاعات فرد پناهنده در اتریش توسط دفتر فدرال امور مهاجرت و پناهندگی (BFA) مورد بررسی قرار می گیرد. افراد پناهنده در ابتدا بایستی خود را به کشور اتریش برسانند. پس از آن هر چه سریعتر کمتر از 2 هفته خود را به یکی از مراکز پناهندگی در اتریش برسانند. مراکز پناهندگی در اتریش در حال حاضر 3 مرکز می باشند. مرکز امور پناهندگان منطقه تالهام (Thalham) در اتریش، مرکز امور پناهندگان در فرودگاه شویخات اتریش (Schwechat) و مرکز امور پناهندگان شرق تریسکریخن (Traiskrichen).

در این مراکز مامور رسیدگی به امور پناهدگان و دفاتر پلیس قرار دارند. افراد پس از معرفی خود به این مراکز درخواست پناهندگی خود را اعلام می کنند، مامورین به وضعیت و درخواست پناهجویان رسیدگی می کنند و مصاحبه اولیه را انجام می دهند. در خصوص مهاجرت به اتریش و اطلاع از شرایط و قواعد کلی پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور در وب سایت رسمی ما می باشد.

کارت های پناهندگی در اتریش

افراد پناهنده پس از ثبت درخواست خود در مراکز رسیدگی به امور پناهندگان با توجه به وضعیت خود کارت هایی را از سوی مامورین دریافت می کنند که این کارت ها هر کدام مفهوم خاصی دارد و کاربرد آنها متفاوت می باشد. این کارت ها هر کدام با استفاده از رنگ متمایز شده اند.

در جدول زیر مغهوم این کارت ها شرح داده شده اند:

انواع کارت های پناهندگی در اتریشتوضیحات
کارت سبزچنانچه فرد این کارت را دریافت کند بدین معنی است که وضعیت فرد در حال بررسی می باشد. همچنین بایستی منتظر پاسخ مسئولین اتریشی باشد.
کارت سفیدچنانچه فرد این کارت را دریافت کند بدین معنی است که وضعیت فرد بررسی شده است. همچنین پناهجو اجازه تردد و رفت و آمد آزادانه در اتریش را دارد.
کارت خاکستریافرادی که کارت خاکستری دریافت کنند به عنوان یک شهروند اتریشی محسوب می شوند. بدین ترتیب از تمامی حقوق یک شهروند اتریشی برخوردار خواهند بود.
کارت زردچنانچه افراد پناهجو کارت زرد دریافت کنند بدین معنی می باشد که وضعیت آنها خاص و ویژه است. همچنین درخواست اولیه آنها مورد قبول واقع نشده و وضعیت فرد مجددا بایستی مورد بررسی قرار گیرد. از اینرو متقاضی بایستی اعتراض خود را وارد کند. با بیانات و دفاعیات جدید تکلیف نهایی خود را در مورد تایید درخواست یا رد درخواست مشخص شود.

مهاجرت همراهان پناهجو به اتریش

طبق قوانین اتریش حمایت از اتحاد خانواده یک حق مهم انسانی می باشد. چنانچه فردی از اعضاء خانواده یعنی همسر و فرزند زیر 18 سال از متقاضی اصلی دور مانده باشد می تواند برای حضور آنها اقدام کند و درخواست دهد. بدین ترتیب چنانچه اعضای خانواده فرد پناهجو جایی غیر از اتحادیه اروپا باشند، در صورت درخواست تا قبل از 3 ماه بعد از پناهندگی می توانند برای مهاجرت اعضای خانواده خود به اتریش اقدام کند.

همچنین اگر اعضای خانواده متقاضی در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا در سوئیس، لیختن اشتاین، نروژ یا ایسلند مستقر باشند دیدار و اتحاد مجدد با آنها در جریان روند درخواست پناهندگی امکان پذیر خواهد بود. در غیر اینصورت در طول درخواست پناهندگی این عمل امکان پذیر نخواهد بود. یکی از موضوعاتی که برای فرزندان متقاضیان در خصوص مهاجرت به این کشور حائز اهمیت خواهد بود، مبحث تحصیل در اتریش می باشد.

رد درخواست پناهندگی در اتریش

به صورت کلی رد درخواست یا قبول درخواست پناهنده به مصاحبه و مدارک ارائه شده دال بر صحت صحبت ها و اسناد بستگی دارد. چنانچه ثابت شود فرد در طول مصاحبه پاسخ های ضد و نقیض را ارائه کرده درخواست وی رد خواهد شد. همچنین اگر فرد از کشوری آمده باشد که شرایط آن کشور مناسب باشد و امنیت برقرار باشد احتمال رد درخواست بسیار بالا خواهد رفت. همینطور طبق قانون دوبلین اگر فرد از قبل در کشوری دیگر درخواست پناهندگی داده باشد آن فرد به کشور اول بازگردانده خواهد شد. همچنین اگر فرد همزمان در کشوری دیگر درخواست پناهندگی داده باشد درخواست وی رد خواهد شد. درنهایت اگر دلایل فرد برای پناهندگی قانع کننده نباشد درخواست وی رد می شود. پس از رد درخواست فرد بایستی از کشور اتریش خارج شود و اجازه ماندن در این کشور را نخواهد داشت.

به صورت کلی روند اخذ پناهندگی حداقل 6 ماه زمان می برد. از اینرو اقدام به مهاجرت از این طریق علاوه بر نامعلوم بودن آینده آن، به شدت خطرناک است. همچنین احتمال بروز هر گونه خطرات جانی و مالی وجود دارد. لذا این روش اکیدا توسط وکیلان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت منع شده و استفاده از روش های جایگزین برای مهاجرت به اتریش مانند مهاجرت کاری یا تحصیلی توصیه می گردد. در این باب راهنمایی ها و مشاوره های لازم توسط کارشناسان این موسسه صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :