مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشوری پیشرفته است، به همین جهت سالانه هزاران تبعه خارجی تحصیل در لوکزامبورگ را برای آینده تحصیلی و شغلی خود انتخاب می کنند. علاوه بر این سیستم آموزشی در لوکزامبورگ از شرایط قابل قبولی برخوردار است. از سوی دیگر موسسات آموزشی در این کشور دارای اساتید کارکشته ای هستند که از تجربه فراوان خود برای تدریس استفاده می کنند.

به طور کلی تحصیل در لوکزامبورگ تصمیم بسیار درستی است. زیرا به شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد در حین تحصیل در این کشور کار کنند. از سوی دیگر جالب است بدانید که سیستم دستمزد در لوکزامبورگ بسیار عالی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در اعزام دانشجو به لوکزامبورگ، آماده ارائه مشاوره دقیق در خصوص تحصیل در لوکزامبورگ می باشد.

آشنایی با سیستم آموزش عالی برای تحصیل در لوکزامبورگ

یکی از مهمترین فرآیندها قبل از اعزام دانشجو جهت تحصیل در لوکزامبورگ، آشنایی با سیستم آموزش عالی این کشور است. به طور کلی آموزش عالی لوکزامبورگ دو زبانه است، که اکثر دروس در این کشور به انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی، انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود. البته اگر قصد دارید به زبان مورد علاقه خود در این کشور تحصیلی کنید باید در یک آزمون مهارت زبان ثبت نام کنید.

همچنین اگر استانداردهای آموزشی مورد نیزا را در این کشور برآورده نکنید، کالج های لوکزامبورگ اغلب کلاس های زبان ارائه می دهند. البته لازم به ذکر است که بدانید، دانشگاه های لوکزامبورگ به فرآیند بولونیای اتحادیه اروپا ملحق شده اند. به این معنی که مدرک تحصیلی شما در دانشگاه های لوکزامبورگ در اغل کشورهای اروپایی و حتی ایلات متحده نیز به رسمیت شناخته می شود.

در نمودار زیر می توانید روند استقبال دانشجویان بین المللی از سیستم آموزشی لوکزامبورگ را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند استقبال دانشجویان بین المللی از سیستم آموزشی لوکزامبورگ را طی سال های اخیر

درخواست ویزا جهت تحصیل در لوکزامبورگ

فرآیند درخواست ویزا برای تحصیل در لوکزامبورگ بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. به طوری که اتباع خارجی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیلی در لوکزامبورگ، نیازی به دریافت ویزا ندارند. اتباع کشورهای اتحادیه اروپا می توانند آزادانه در این کشور ادامه تحصیل دهند. اما در مقابل، شهروندان کشورهای ثالث یا غیر اتحادیه اروپا بدون دریافت ویزای تحصیلی لوکزامبورگ اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت.

برای درخواست ویزای تحصیلی لوکزامبورگ می توانید از کنسولگری لوکزامبورگ در کشور خود اقدام نمایید. در صورت نبود کنسولگری لوکزامبورگ در کشور شما می توانید از کشورهای همسایه که مورد تایید دولت لوکزامبورگ است اقدام نمایید. البته لازم به ذکر است که فرآیند درخواست ویزا برای تحصیل در لوکزامبورگ، به نسب سایر کشورهای اروپایی بسیار ساده است.

درخواست ویزا جهت تحصیل در لوکزامبورگ

اتباع خارجی از کشورهای ثالث که قصد دریافت ویزا جهت تحصیل در لوکزامبورگ را دارند، باید شرایط زیر را به درستی رعایت فرمایند:

شرایط دریافت ویزای تحصیلی لوکزامبورگتوضیحات
نامه پذیرشمتقاضیان بدون دریافت نامه پذیرش از موسسه مربوطه، نمی توانند برای ویزای لوکزامبورگ اقدام کنند.
رسید شهریهاتباع خارجی باید رسید پرداخت شهریه سالانه دانشگاه را به همراه داشته باشند.
پاسپورتارائه پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه پس از اتمام دوره
ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظرارائه مدارک ثبت نام به عنوان دانشجوی تمام وقت در یکی از دانشگاه های معتبر لوکزامبورگ
تکمیل فرم درخواستفرم درخواست به همراه کپی آن به صورت امضا شده
اثبات تمکن مالیارائه مدارکی دال بر توانایی پرداخت هزینه های تحصیل در لوکزامبورگ در طول دوره
بیمه درمانی معتبرارائه یک بیمه درمانی معتبر که ل روزهای تحصیل شما در لوکزامبورگ را پوشش دهد. در طول دوره شما با حداقل پوشش 35000€ (یورو) اقامت خواهید داشت.

هزینه تحصیل در لوکزامبورگ

بر خلاف هزینه زندگی در لوکزامبورگ که از میزان بسیار بالایی برخوردار است، هزینه تحصیل در این کشور به نسب سایر کشورهی اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. البته لازم به ذکر است که تحصیل در لوکزامبورگ در صورتی که به زبان فرانسوی، آلمانی یا لوکزامبورگی انجام شود، کاملا رایگان خواهد بود. از سوی دیگر، هزینه تحصیل در لوکزامبورگ برای اتباع کشورهای عضو انحادیه اروپا به نسب دانشجویان کشورهای ثالث، بسیار مقرون به صرفه تر است.

در نمودار زیر می توانید به تفکیک هزینه های رایج تحصیل در لوکزامبورگ بپردازید:

تفکیک هزینه های رایج تحصیل در لوکزامبورگ

به همین جهت مدارس لوکزامبورگ می توانند هزینه تحصیل خود را برای دانش آموزان خارج از حوزه اتحادیه اروپا تعیین کنند. از سوی دیگر دانشگاه های لوکزامبورگ بیش از 250€ (یورو) از دانشجویان، در هر ترم تحصیلی شهریه پرداخت می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط تحصیل در لوکزامبورگ می باشد.

سوالات متداول در باب تحصیل در لوکزامبورگ

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا به سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل در لوکزامبورگ پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. پرتکرار ترین این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا تحصیل در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟ بله، اگرچه اکثر برنامه های تحصیلی در این کشور به زبان فرانسوی یا آلمانی تدریس می شوند، اما در تعداد زیادی از آنها از زبان انگلیسی نیز استفاده می شود.
  • آیا می توانم به صورت رایگان به تحصیل در لوکزامبورگ بپردازم؟ بله، برخی از موسسات آموزشی در لوکزامبورگ برنامه های تحصیلی رایگان به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.
  • آیا می توانم پس از تحصیل در لوکزامبورگ در این کشور بمانم؟ پس از تحصیل، دانشجویان بین المللی خارج از منطقه اتحادیه اروپا اجازه دارند، برای جستجوی شغل در لوکزامبورگ بمانند. البته شما باید حداقل 30 روز قبل از انقضای مجوز اقامت دانشجویی فعلی خود را به اقامت تجاری یا کاری تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :