مهاجرت تحصیلی هلند

تحصیل پرستاری در هلند

تحصیل پرستاری در هلند

تحصیل پرستاری در هلند به دلیل تقاضا برای این شغل و کمبود نیروی کار به طور مداوم در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هلند کشوری است که جمعیت آن به طور پیوسته در حال افزایش سن هستند. به علاوه اینکه مهاجر پذیری این کشور باعث شده است تقاضای زیادی برای پرستار وجود داشته باشد. کشور هلند تقریبا در مرکز اروپا قرار دارد، امکان ورود به سایر کشور های اتحادیه اروپا را نیز محقق می کند. در دهه های گذشته در نتیجه افزایش جمعیت، نیاز به پرستار در هلند بیشتر احساس می شود که بواسطه آن تمرکز بر پذیرش دانشجو در این رشته حاصل شده است.

از سوی دیگر، با افزایش سن مردم و افزایش جمعیت، تقاضا برای متخصصان مراقبت های بهداشتی افزایش می یابد و به همین دلیل است که میانگین حقوق پرستاران در مقایسه با سایر کشورها بیشتر است. هلند در هر 2 بخش خصوصی و حرفه ای آموزش های بسیاری برای دانشجویان دارد. بخشی از تاریخچه پنیر، لاله و وافل استروپ از جذابیت های تحصیل در هلند است و تعادل قابل توجهی بین کار و زندگی در این کشور برقرار است. در مقایسه با سایر کشورها، هلند ساختار حقوق عالی، هفته کاری 36 ساعته، فرهنگ محل کار غیر سلسله مراتبی و فرصت های پیشرفت شغلی عالی را ارائه می دهد. در مقاله زیر که توسط مشاورین حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است به بررسی شرایط تحصیل در هلند پرداخته خواهد شد.

شرایط مورد نیاز برای اشتغال به پرستاری در هلند

لازم به ذکر است که برای اینکه متقاضیان بتوانند در حیطه پرستاری مشغول به کار شوند باید شرایط لازم برای ورود به این حرفه را داشته باشند که در ادامه به بررسی آن پرداخته خواهد شد:

  • متقاضی باید دارای مدرک پرستاری اخذ شده از اروپا باشد و در صورتی که مدرک پرستاری غیر اروپایی دارد، باید مدرک خود را با Nuffic تأیید کند و اعتبارسنجی می تواند تا 4 هفته طول بکشد.
  • همچنین باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید، حداقل سطح A2
  • دارای مجوز کار در هلند یا تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • برای کار در هلند به عنوان یک متخصص مراقبت های بهداشتی ضروری است که تسلط کافی به زبان هلندی، حداقل سطح B1 لازم است. با این حال، آموزشگاه های زبان زیادی وجود دارند که می توانند دوره های فشرده 3 ماهه زبان هلندی را ارائه دهند.
  • برای کاردر صنعت مراقبت های بهداشتی، پرستاران باید از طریق ثبت نام BIG، ثبت نام پرستار هلندی، اقدام کنند. ثبت BIG از قانون BIG هلند، قانون حرفه های مراقبت های بهداشتی فردی نامگذاری شده است.

در هلند، پرستاران بین 1790€ تا 3370€ (یورو) در ماه درآمد دارند که این مبلغ بستگی به تجربه شما و ساعات کاری دارد. اما متوسط ​​حقوق ماهانه یک پرستار در هلند 2725€ (یورو) محاسبه می شود. علاوه بر آن یک طرح بازنشستگی برای پرستاران در هلند در نظر گرفته شده است.بیشتر قراردادها بین 32 تا 36 ساعت در هفته است و لازم به ذکر است کار در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات پرداخت اضافی دارد.

شرایط تحصیل پرستاری در هلند

هلند سیستم آموزشی بسیار پیچیده ای دارد که متفاوت با سایر کشور ها است. در هلند، 2 سطح تحصیلی MBO و HBO وجود دارد که MBO یک آموزش کاربردی سطح متوسط ​​است که شامل آموزش حرفه ای، معادل مدرک تحصیلی دیپلم است. از سوی دیگر HBO معادل آموزش عالی در کشورهای دیگر شناخته می شود. بنابراین، اگر فرد تمایل به تحصیل رشته پرستاری در هلند را داشته باشد، HBO ایده آل خواهد بود زیرا این سیستم مشابه سیستم کارشناسی ارشد در کشورهای دیگر است.

هر 2 MBO و HBO عمدتا توسط دانشگاه های علوم کاربردی به جای دانشکده های پرستاری سنتی ارائه می شوند. به عنوان مثال، دانشگاه علوم کاربردی NCOI، برنامه پرستاری HBO را ارائه می دهد که برای چهار سال تحصیلی اجرا می شود. پس از اتمام کار با HBO Nurse، امکان کار و یا ادامه تحصیل وجود دارد. برای مثال Hogeschool Utrecht یک برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می دهد که بسته به برنامه متقاضی دو یا سه سال طول می کشد.

شرایط تحصیل پرستاری در هلند

الزامات پذیرش در رشته پرستاری در هلند

یکی از شرایط اصلی تحصیل در رشته پرستاری در هلند، تحصیلات قبلی دانشجو است. دانشجویان داخلی یا کسانی که سیستم تحصیلی هلند را گذرانده اند به مدرک MBO سطح 4 نیاز دارند اما در مورد دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در رشته پرستاری در هلند هستند، برای اطمینان از دانش آن ها در این زمینه، مدرک دیپلم معادل مورد نیاز است. شایان ذکر است که اکثر دانشکده های پرستاری در هلند مانند دانشگاه علوم کاربردی اینهولند درخواست می کنند که متقاضیان باید 21 سال و بالاتر باشند. آشنایی با زبان هلندی نیز اجباری است، زیرا در اکثر سخنرانی ها استفاده می شود.

زبان اصلی آموزشی مورد استفاده در دانشگاه ها هلندی است و اکثر رشته های تحصیلی در دانشگاه علوم کاربردی NCOIبه زبان اصلی کشور تدریس می شوند. البته موارد نادری وجود دارد که از انگلیسی برای ارسال اطلاعات یا ارسال تکالیف استفاده می شود بنابراین، برای آشنایی با زبان هلندی، دانشجو باید چند دوره کوتاه را گذرانده باشد.

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در هلند

دانشجویان بین‌ المللی در دانشکده‌ های پرستاری دولتی در هلند، بدون در نظر گرفتن کشور مبدا، نرخ مشابهی از شهریه پرداخت می‌کنند.با این حال، برخی از دانشگاه ها ممکن است قیمت پایین تری در حدود 1000€ تا 2083€ (یورو) برای دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا در نظر بگیرند. در مورد دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، بسته به دانشگاه ممکن است تا 20000€ (یورو) در سال هزینه داشته باشد. در مورد محل اقامت، برای یک آپارتمان مناسب به حداقل 400€ (یورو) در ماه نیاز است و از طرف دیگر، امکان زندگی در یکی از خانه‌های دانشجویی مقرون‌ به‌ صرفه ارائه‌شده توسط هر دانشگاه وجود دارد.

جزییات مرتبط با هزینه تحصیل در هلند بدین شرح می باشد:

جزییات مرتبط با هزینه تحصیل در هلند

همچنین، ممکن است برای تامین هزینه های دیگر مانند قبوض آب و برق، حمل و نقل و غذا به 500€ (یورو) در ماه نیاز باشد و برای جبران این هزینه ها، دانشجویان بین المللی اجازه دارند 16 ساعت در هفته و تمام وقت در ماه های تابستان (ژوئن تا آگوست) کار کنند. برای افرادی که تمایل به تحصیل در رشته پرستاری در هلند را دارند، دانستن اطلاعات در خصوص شرایط این کشور و نیز امکان تحصیل ضروری است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات افراد علاقمند خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :