مهاجرت تحصیلی هند

تحصیل در هند

تحصیل در هند

افرادی که قصد دارند فرهنگ، ادبیات، فولکلور، قدمت، اصل و نسب و نوآوری را تجربه کنند، تحصیل در هند بهترین گزینه برای آنها خواهد بود. به طور کلی هند مکانی است که باید باشید، زیرا سیستم آموزش عالی هند دومین سیستم گسترده در کل جهان است. علاوه بر این هند، خانه بسیاری از کالج ها و دانشگاه های برتر در سطح بین المللی است. البته لازم به ذکر است که بدانید، موسسات مهندسی در این کشور از محبوب ترین موسسات دانشجویان داخلی و بین المللی بوده است.

از سوی دیگر اغلب موسسات آموزش عالی در هند، در بین 100 موسسه آموزشی در جهان قرار دارند. در نهایت اینکه، هزینه تحصیل در هند به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. برای اینکه بیشتر با آداب و رسوم و شرایط تحصیل در هند آشنا شوید، این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده، بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

شرایط پذیرش و تحصیل در هند

همانطور که می دانید هند بیش از 20 هزار دانشگاه و مدرسه دارد، که هر کدام از شرایط پذیرش متفاوتی پیروی می کنند. اما به طور کلی شرایط پذیرش جهت تحصیل در هند، بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی و ایالات متحده از سخت گیری های پیچیده ای برخوردار نمی باشد. اما به شدت توصیه می شود که قبل از اعزام به هند جهت تحصیل، با شرایط پذیرش دانشگاه ها و مدارس این کشور به خوبی آشنا شوید. به طور کلی در هند، دانشگاه ها دارای معیارهای انتخاب هستند، و برخی از برنامه های تحصیلی نیز بسته به اندازه سازمان، دارای سهمیه یا آستانه پذیرش دانشجو هستند. علاوه بر این هر موسسه در هند، یک سری مراحل برای درخواست برگه برای یکی از برنامه های مدرک خود ارائه می دهد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان بین المللی را جهت تحصیل در هند طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان بین المللی را جهت تحصیل در هند طی سال های اخیر

 

برای اینکه بیشتر با شرایط پذیرش تحصیل در هند آشنا شوید به جدول زیر که به صورت مفصل به این موضوع پرداخته مراجعه فرمایید:

شرایط پذیرش تحصیل در هندتوضیحات
بررسی محدودیت زمانیموسسات آموزشی در هند چارچوب های زمانی درخواست خود را مطابق با برنامه علمی خود دارند. بنابراین شما باید محدودیت زمانی برای درخواست های بین المللی را بررسی کنید و مطمئن شوید که فرم های شما ظرف چند روز پس از مهلت ارسال شده است.
ارسال مستندات مناسبلطفا مطمئن شوید که مستندات لازم را به موسسه مربوطه ارسال نموده اید. دستورالعمل ها می توانند در وقت، پول و کار سخت شما صرفه جویی کنند.
ارائه سوابق معتبرمانند اغلب موسسات آموزشی در جهان، موسسات آموزشی در هند نیز در هنگام درخواست، سوابق تایید اعتبار و تایید شما را درخواست می کنند.
ارسال توصیه نامهمتقاضیان موظف به ارسال توصیه نامه یا اعلامیه هدف هستند، حتما آنها را خود ارائه دهید.

اسناد و الزامات اساسی برای تحصیل در هند

اتباع خارجی که قصد تحصیل در هند را دارند، باید اسناد و الزاماتی را نیز در خصوص شرایط خود به موسسه مربوطه ارائه دهند. به طور کلی، هر زمان که درخواست خود را برای پذیرش در دانشگاه بررای تحصیل در هند ارسال می کنید، از شما خواسته می شود که گواهینامه های خود را نیز ارسال کنید. این اسناد و الزامات شامل سوابق تحصیلی، فرم درخواست تکمیل شده و گواهینامه های مختلف است.

در این بخش از مقاله اسناد و الزامات اساسی که برای تحصیل در هنمد باید ارسال کنید را به تفضیل برای شما عزیزان ارائه کرده ایم:

  • ارائه پاسپورت معتبر ملی به همراه کپی
  • تکمیل فرم درخواست تحصیل در هند
  • کپی تایید شده ریزنمرات دانشگاهی
  • ارائه یک رزومه جامع
  • ارائه نمرات آزمون مهارت زبان مانند تافل، آیلتس برای غیر انگلیسی زبانان
  • ارائه انگیزه نامه یا بیانیه هدف
  • اتبات تمکن مالی
  • توصیه نامه معتبر

اسناد و الزامات اساسی برای تحصیل در هند

اخذ بورسیه جهت تحصیل در هند

برخی از اتباع خارجی که توانایی پرداخت هزینه تحصیل در هند را ندارند، می توانند برای تحصیل در این کشور از بورسیه دانشجویی هند استفاده کنند. بورسیه تحصیلی در هند با همکاری دولت و دانشگاه های این کشور به دانشجویان بین المللی که بضاعت کافی برای پوشش هزینه های تحصیلی خود در این کشور ندارند اعطاء می شود. از سوی دیگر بورسیه تحصیلی در هند علاوه بر پوشش هزینه های تحصیلی در این کشور، بخشی از هزینه زندگی در هند را نیز پوشش می دهد.

البته لازم به ذکر است که روند درخواست بورسیه تحصیلی در هند، بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی بسیار ساده است. اما به این نکته نیز توجه فرمایید که اغلب بورسیه های تحصیلی در هند بر اساس شایستگی به افراد مستعد در رشته های مختلف تحصیلی اعطاء می شود. برای اینکه از بورسیه دانشجویی در هند بهره مند شوید، باید ابتدا در یک موسسه آموزشی در این کشور پذیرفته شده باشید که در این راستا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :