مهاجرت تحصیلی لهستان

تحصیل در لهستان

تحصیل در لهستان

امروزه تحصیل در لهستان، یک گزینه بسیار مناسب برای متقاضیانی که قصد تحصیل و اقامت در کشور لهستان را دارند، به شمار می رود. از ویژگی های بارز تحصیل در کشور لهستان 2 زبانه بودن شرایط آموزش خواهد بود. جمهوری لهستان به عنوان یک کشور اروپایی در قلب اروپای شرقی قرار دارد. جمعیت لهستان حدود 40 میلیون نفر تخمین زده می شود.

بر اساس آمار حدود 97% جمعیت لهستان را، لهستانی ها تشکیل می دهند. لهستان یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن به شمار می رود که سرانه تولید ناخالص داخلی در حدود 15313$ (دلار) برآورد شده است. واحد پول رسمی این کشور زلوتی است که مزایای بسیاری برای ساکنان خود فراهم می کند. این مقاله که توسط تیم مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ترجمه شده است، به اطلاعات بیشتری درباره تحصیل در لهستان می پردازد.

تحصیل در لهستان با مدرک دیپلم

برای تحصیل در مقطع کارشناسی، باید دارای مدرک دیپلم مورد تایید دانشگاه های لهستان باشید. برنامه های کارشناسی در لهستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است. کیفیت آموزش مطابق با استانداردهای بین المللی بالا است و فارغ التحصیلان افرادی با مهارت، خلاق و قادر به تفکر انتقادی هستند. مدارک کارشناسی در کشور لهستان، معمولا 3 تا 4 سال طول می کشد و عمدتا به عنوان کارشناسی رشته های هنر، علوم یا مهندسی ارائه می شوند.

بسیاری از مدارک کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می شوند که به تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی معروف است و نباید از یادگیری زبان لهستانی غافل شوید. البته دوره های تحصیل بدون مدرک زبان در لهستان نیز وجود دارد که شرایط خاص خود را دارا می باشند. لهستان 3050 برنامه در 375 دانشگاه را در مقطع کارشناسی برای دانشجویان ارائه می دهد.

محبوب ترین رشته های کارشناسی در کشور لهستان در لیست زیر آمده است:

  • مدیریت
  • اقتصاد
  • مهندسی
  • حسابداری
  • علوم کامپیوتر
  • IT
  • امور مالی و بانکی
  • فیلولوژی
  • پرستاری
  • پزشکی
  • هنر
  • معماری
  • حقوق و فقه
  • کیترینگ

هزینه تحصیل در لهستان

هزینه های زندگی در لهستان تا حد زیادی به مکان های تحصیل و زندگی شما بستگی دارد. شهرهای بزرگ مانند ورشو همیشه برای شما به عنوان دانشجو هزینه بیشتری نسبت به زندگی در شهرهای کوچک تر به همراه دارد. متوسط زندگی در لهستان برای دانشجویان بین المللی حدود 500€ تا 850€ (یورو) در ماه است. بر اساس نوع اقامت، سبک زندگی و هزینه های اجتماعی شما در لهستان، این مقدار دچار تغییر خواهد شد. 2 نوع اقامت در لهستان وجود دارد. خوابگاه های دانشگاه و آپارتمان های دانشجویی خصوصی. خوابگاه های دانشگاه به ارزان تر و همچنین نزدیک تر به دانشگاه های لهستان هستند، اما تعداد آن ها محدود است.

آپارتمان های اجاره ای خصوصی استانداردهای بالاتر و اجاره بالاتری دارند. هزینه های خوابگاه دانشجویی بین 170€ تا 200€ (یورو) در ماه و آپارتمان های اجاره ای خصوصی بین 350€ تا 400€ (یورو) درماه هزینه به همراه خواهند داشت. میانگین هزینه های غذا در لهستان برای دانشجویان بین المللی حدود 100€ تا 150€ (یورو) در ماه است. گزینه های ارزان زیادی برای وعده های غذایی موجود است که به شما کمک می کند هزینه های زندگی خود در لهستان را برای دانشجویان بین المللی به حداقل برسانید. رستوران ها هم قیمت مناسبی دارند. برای جبران این هزینه ها دانشجویان بین المللی اجازه کار دارند و برای کار نیاز به مجوز خاصی ندارند.

هزینه تحصیل در لهستان

هزینه تحصیل در دانشگاه لهستان

کشور لهستان دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی است و به همین علت هزینه شهریه بسته به نوع موسسه انتخابی متغیر است. گرچه موسسات دولتی لهستان برای دانشجویان محلی شهریه رایگان دارند، دانشجویان بین المللی باید برای همین هزینه، شهریه مقرون به صرفه بپردازند.

در جدول زیر هزینه تحصیل تقریبی یک ساله در کشور لهستان برای دانشجویان بین المللی شرح داده شده است:

دوره های آموزشیهزینه های تحصیل بر حسب یورو
کارشناسی و کارشناسی ارشد2000€ الی 4000€
دکتری3000€
پزشکی و MBA8000€ الی 12000€
فنی و حرفه ای3000€
دوره های زبان2000€

تعدادی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها در لهستان آورده شده است که بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی از نظر کاهش هزینه بشمار می آید. همانطور که اشاره شد، شهریه های کم و مقرون به صرفه مربوط به دانشگاه های دولتی لهستان می باشد.

دانشگاه های مقرون به صرفه در کشور لهستان عبارتند از:

  • دانشگاه کشاورزی کراکوف
  • کراکوفJagiellonian دانشگاه
  • دانشگاه اقتصاد در کاتوویتس
  • دانشگاه کوزمینسکی ورشو
  • دانشگاه صنعتی لودز

در نمودار زیر در خصوص متوسط شهریه دانشگاه های برتر لهستان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد:

متوسط شهریه دانشگاه های برتر لهستان

تحصیل رایگان دندانپزشکی در لهستان

هنگام انتخاب کشور برای برنامه تحصیلی خود در خارج از کشور، بورسیه ها تاثیر قوی در تصمیم گیری دارند زیرا می توانند برنامه ها دنداپزشکی شما را رایگان کنند. این به این معنی نیست که هیچ هزینه از شما دریافت نمی شود بلکه بدان معنی است که هزینه کمتری از شما دریافت می شود. جای خوشحالی دارد چرا که در لهستان چندین فرصت بورسیه برای دانشجویان بین المللی فراهم گردیده است. لهستان از طریق دولت، بنیادهای مختلف و خود دانشگاه ها به دانشجویان بورسیه می دهد. این بورسیه، برای دانشجویان لهستانی از جمله متقاضیان دارای مشکل جسمی و همچنین برای دانشجویان بین المللی هم از داخل اتحادیه اروپا و هم از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا در دسترس است.

همان طور که همه ما می دانیم، هزینه های تحصیل می تواند روی رویای تحصیل در خارج از کشور تاثیر بگذارد. دریافت بورسیه در لهستان معمولا به شایستگی ، کشور ملیت و انضباط دانشجو و نوع تحصیل بستگی دارد. در این صورت داشجویان باید تمام سخت تلاش کنند تا بتوانند بورسیه تحصیلی مطلوب را بدست بیاورند. مهم ترین وجه در انتخاب برای بورسیه تحصیلی، شایستگی است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :