مهاجرت به کشور هند

مهاجرت به هند

مهاجرت به هند

مهاجرت به هند اگرچه از محبوبیت بالایی برخوردار نیست ولی متقاضیان می توانند در زمینه های کار و تحصیل مهاجرت به هند را انتخاب نمایند. همچنین افرادی که در رشته پزشکی در هند تحصیل می کنند از آینده ایی مطلوب برخوردار خواهند بود. زندگی در هند می تواند شاد، سخت، رنگارنگ، استرس زا، پر هرج و مرج باشد اما هرگز خسته کننده نیست. کشور هند بهشت عاشقان غذا است و در این کشور هیچ چیز بهتر از غذاهای هندی نیست، غذاهایی همچون دوسا، پاکودا، سوپاتل، سمبوسه. بهترین بخش در خصوص مهاجرت به هند این است که طعم غذا از یک نقطه از هند به نقطه دیگر تغییر می کند، به عنوان مثال غذاهای خیابانی در دهلی در مقایسه با بمبئی کاملا متفاوت است. در ادامه این مقاله که توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، به توضیحات بیشتر درباره مهاجرت به هند می پردازد.

مهاجرت به هند از طریق کار

کشور هند سومین اقتصاد بزرگ جهان را دارد. در حال حاضر، صنایع کشاورزی، معدن و خدمات بزرگ ترین صنایع در هند هستند. با این حال، حدود نیمی از جمعیت این کشور کمتر از 100€ (یورو) در ماه درآمد دارند. با وجود اینکه متخصصان واجد شرایط زیادی در داخل کشور وجود دارد، بازار کار در هند مهاجران را به حوزه فناوری اطلاعات و آموزش جذب می کند.

به طور خاص، توسعه دهندگان کامل، متخصصان بازاریابی دیجیتال، مهندسان هوش مصنوعی و معلمان انگلیسی پردرآمدترین مشاغل در هند هستند. این کشور یکی از صادرکنندگان عمده خدمات دیجیتالی بشمار می رود. شرکت های هندی همواره دنبال مهندسین خارجی هستند، که به رشد این شرکت ها در زمینه اقتصادی و تجاری هند کمک کنند. از این رو مهاجرت کاری به هند برای  مهندسین فعال در زمینه دیجیتال و کامپیوتر یکی از روش های مهاجرت به هند است.

همچنین می توانید نرخ تورم کشور هند را در نمودار زیر بررسی کنید:

نرخ تورم کشور هند

از دیگر مسائل مهم در مهاجرت کاری به هند این است که برای گذراندن زندگی در هند نیز مهم خواهد بود. میزان درآمد شما بر اساس صنعتی که شما در آن کار می کنید، مشخص می شود. در اینجا به تفکیک حقوق ها بر اساس صنعت مورد نظر پرداخته ایم:

  • بخش بانکی به شما رشدی در حدود 1% الی %2 در سال را به همراه خواهد داشت.
  • صنعت مراقبت های بهداشتی (پزشکی) دارای مقیاس دستمزد مناسب با افزایش تقریبا 5% سالانه است.
  • بخش آموزش و معلمان شاهد افزایش 7% الی %8 در میانگین حقوق خود در هند را شاهد هستند.

مهاجرت به هند از طریق تحصیل

از دیگر روش های مهاجرت به هند، مهاجرت از طریق تحصیل است. کشور هند دارای 4 نوع دانشگاه است که برای تحصیل در هند مناسب می باشند:

  • دانشگاه های مرکزی
  • دانشگاه های دولتی
  • دانشگاه های خصوصی
  • موسسه اقلیت های مذهبی

مهاجرت به هند از طریق تحصیل

به طور کلی، موسساتی که توسط دولت مرکزی اداره می شوند، بهترین برای دانشجویان بین المللی هستند. این موسسات بورسیه تحصیلی ارائه می دهند و از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند. هند باحدود 4004 دانشگاه، نه تنها دارای بالاترین تعداد دانشگاه در جهان است بلکه با کشور بعدی این فهرست یعنی ایالت متحده آمریکا اختلاف بسیار زیادی دارد. از بین این تعداد دانشگاه، 6 دانشگاه در بین 500 دانشگاه برتر وجود دارند و همچنین 35 دانشگاه هند در بین 1000 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. از نکات مثبت این است که بیمه دانشجویی در اکثر دانشگاه های بین المللی در هند اجباری است.

از دیگر نکات تحصیل در هند این است که قوانین هند دانشجویان بین المللی را از کار در حین تحصیل منع می کند. همچنین هزینه های تحصیل در هند ارزان است اما بسته به نوع دانشگاه متفاوت هستند. هزینه های خوراک و قبوض محل اقامت، برای یک سال تقریبا حدود 3200$ (دلار) خواهد داشت. بهترین محل اقامت برای دانشجویان بین المللی، هاستل های بین المللی هستند. آپارتمان های مسکونی مشترک، نزدیک به محوطه دانشگاه نیز در بین دانشجویان بین المللی محبوب است.

مهاجرت به هند از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های مهاجرت به هند، مهاجرت از طریق ازدواج است که تنها راه برای استفاده از این روش ازدواج با یکی از شهروندان کشور هند است. اینکه این ازدواج در کجا به ثبت رسیده باشد مهم نیست و تنها چیزی که مهم است، قانونی بودن ازدواج و رسمیت آن قابل توجه است. 3 شرط اصلی پیشبرد مراحل رسمی ازدواج در کشور هند وجود دارد. این شرایط براساس قانون اساسی ازدواج در هند تعیین شده است و به شرح زیر است:

  • طرفین ازدواج بایستی مجرد باشند.
  • رضایت طرفین ازدواج ضروری است. این موضع بدین معناست که افراد در سلامت کامل عقلی و روانی، رضایت خود را برای ازدواج اعلام نموده باشند.
  • سن مرد بیشتر از 21 سال و زن بیشتر از 18 سال سن داشته باشد.

همچنین مزایا و معایب زندگی در کشور هند در زیر آمده است:

مزایا و معایب زندگی در کشور هند

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت و اقامت هند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :