مهاجرت تحصیلی عمان

اعزام دانشجو به عمان

اعزام دانشجو به عمان

اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به عمان و جزئیات دریافت اقامت و هزینه های تحصیل در عمان از جمله اطلاعاتی است که دانشجویان علاقه مند به تحصیل در کشور باید بدانند تا بتوانند در صورت مهاجرت تحصیلی به کشور عمان با مشکل رو به رو نشوند. کشوری که عمدتا بر پایه تجارت کشورهای داخل و اطراف اقیانوس هند ساخته شده است، عمان دارای تاریخ غنی است که تا حد زیادی تحت تاثیر دین اسلام قرار گرفته است. این کشور قسمتی از شبه جزیره عربستان است که یک نقطه استراتژیک در دهانه خلیج فارس قرار دارد.

در طول تاریخ، عمان امپراطوری قدرتمندی بود که توانست استقلال خود را از کنترل بریتانیا در طول دوره استعمار حفظ کند. این کشور دارای اقتصاد قوی است و به عنوان یکی از صلح آمیز ترین کشورهای جهان شناخته می شود. این کشور به دلیل اقتصاد متنوع، صادرات نفت قوی و صنعت گردشگری رو به رشد خود شناخته شده است. کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش است تا اطلاعات جامع و به روزی را در زمینه های مهاجرت به عمان از طریق تحصیل، مهاجرت به عمان از طریق کار، مهاجرت به عمان از طریق سرمای گذاری، مهاجرت به عمان از طریق ازدواج را به صورت مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی خدمت شما عزیزان ارائه دهند.

دلایل اعزام دانشجو به عمان

دانشجویان در عمان از آزادی مذهبی و تجارت بیشتری نسبت به سایر کشور های عربی برخوردار هستند که این امر بر جذابیت این کشور می افزاید. همچنین، اکثر برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند و حضور بسیاری از دانشجویا بین المللی در مدرسه، درک آن چه تدریس می شود را آسان تر می کند. همچنین جالب است بدونید عمان در میان 14 کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در رتبه ششم قرار دارد و امتیاز کلی آن کمی بالاتر ازر میانگین منطقه ای و جهانی است.

از آن جایی که عمان دارای چندین دانشگاه است، فرصت های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بسیار متفاوت است. این نکته رو توجه داشته باشید که قبل از سفر از پوشش بیمه ای خود اطمینان حاصل کنید. کشور عمان دارای سیستم مراقبت های بهداشتی با کیفیت و مراقبت های بهداشتی رایگان برای شهروندان است، اما این مراقبت بهداشتی رایگان شامل دانشجویان بین المللی نمی شود. در صورت نیاز، کلینیک و بیمارستان های خصوصی در دسترس هستند.

دلایل اعزام دانشجو به عمان

معرفی دانشگاه ها برای اعزام دانشجو به عمان

شرایط تحصیلی در بسیاری از دانشگاه های کشور عمان از بازه زمانی ماه های اوت یا سپتامبر شروع می شود و تا دسامبر یا ژانویه ادامه دارد. بدین ترتیب پس از آن بازه بعدی که از اواخر فوریه شروع می شود و تا اواخر آوریل ادامه دارد و بازه آخر که بسیار کوتاه است از ژوئن شروع می شود و تا ژوئیه یا آگوست ادامه دارد. در حالی که سیستم دانشگاهی کشور عمان نسبتا جدید است و با افتتاح اولین دانشگاه در سال 1980، ثابت کرده است که یک تجربه آموزشی قوی برای کسانی که در داخل این کشور تحصیل می کنند، ارائه می دهد.

متقاضیان مدرک کارشناسی باید قبل از درخواست، یک امتحان متوسطه عالی را بگذرانند. همچنین متقاضیان باید به این موضوع توجه داشته باشند که برخی از دانشگاه های این کشور حداکثر سن برای ورود به دانشگاه برای مهاجران در نظر دارند. هر برنامه تحصیلی الزامات منحصر به فرد خود را دارد، از جمله آزمون و حداقل نمرات، برای دانشجویان بین المللی که وارد این برنامه می شوند. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویانی که در عما تحصیل کرده اند، به طور منحصر به فردی برای کار در کشورهای عربی یا مشاغلی که با کشورهای عربی کار می کنند، آماده می شوند.

در شکل زیر به بررسی دانشگاه های مختلفی که برای اعزام دانشجو به عمان مناسب هستند می پردازیم:

بررسی دانشگاه های مختلف جهت اعزام دانشجو به عمان

شرایط اخذ ویزا برای اعزام دانشجو به عمان

ویزای دانشجویی عمان برای تمام دانشجویان بین المللی که کارت اقامت اعتباری برای اقامت خود در عمان ندارند و در حال انجام تحصیل در این کشور هستند، اجباری است. در صورت درخواست، کالج خاورمیانه می تواند ویزای دانشجویی را برای دانشجویان بین المللی مطابق با قوانین و مقررات کشور ترتیب دهد.

شرایط و مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی عمان بدین شرح می باشد:

  • کپی پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • 2 عدد عکس جدید متقاضی
  • گزارش پزشکی که باید توسط وزرات بهداشت عمان تایید شود.
  • داشتن بیمه نامه درمانی یک ساله
  • تسویه پیش پرداخت هزینه ثبت نام که تقریبا 2597.47$ (دلار)
  • پرداخت هزینه پردازش ویزا، که 90.91$ (دلار)

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی عمان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :