مهاجرت تحصیلی صربستان

تحصیل در صربستان

تحصیل در صربستان

تحصیل در صربستان با توجه به سطح آموزشی عالی و وجود دانشگاه های ممتاز در بسیاری از رشته های پزشکی، مهندسی و سایر رشته ها پذیرای پذیرش تحصیلی بسیاری از متقاضیان بین المللی بوده است. این آموزش در یک مدرسه ابتدایی انجام می شود و پس از آن دانش آموزان می توانند تا سن 19 سالگی در مدرسه راهنمایی ادامه تحصیل دهند.

به عنوان یک مهاجر، فرزندان شما در حین زندگی در صربستان حق استفاده کامل از سیستم مدارس دولتی محلی را خواهند داشت، اگرچه، اگر ترجیح می دهید تعدادی مدرسه و کالج بین المللی وجود دارد که دروس به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر ارائه می دهند. بسیاری از این مدارس در پایتخت، بلگراد، از جمله مدرسه بین‌المللی بلگراد و مدرسه بین‌المللی بریتانیا، فقط چند نمونه را نام می‌برند. ایم مقاله که توسط تیم مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، به اطلاعات جامعی درباره تحصیل در صربستان می پردازد.

تحصیل رایگان در صربستان

اگرچه تحصیلات دانشگاهی رایگان نیست، اما در مقایسه با بقیه اروپا، قیمت پایینی دارند. به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان بین المللی صربستان را انتخاب می نمایند. در اینجا، حتی می توانید مدرک خود را در هر یک از 19 دانشگاه کشور به صورت ارزان (یا حتی رایگان) دریافت کنید. بدون توجه به دلیل، پرداخت شهریه های بالا می تواند برای بسیاری منبع استرس باشد. با این حال، گزینه های زیادی برای تامین مالی تحصیل شما وجود دارد، از جمله استفاده از بورسیه. بسته به کشور مبدا و سطح تحصیلات، گزینه های مختلفی برای تامین مالی وجود دارد.

اگر قصد تحصیل با کیفیت صربستان را دارید ، ممکن است بخواهید برای هر یک از بهترین بورسیه های تحصیلی در صربستان برای دانشجویان بین المللی درخواست دهید. بورسیه تحصیلی جهانی در صربستان، یکی از بهترین برنامه های بورسیه است که به شهروندان همه کشورهای جهان ارائه می شود. به غیر از بورسیه تحصیلی کامل در صربستان، این برنامه همچنین دوره های رایگان زبان صربی، کمک هزینه تحصیلی 150$ (دلار) در ماه، غذا و اقامت رایگان، بیمه درمانی، ویزای تحصیلی رایگان و خدمات به رسمیت شناختن دیپلم را ارائه می دهد. با این حال، این بورسیه هزینه های سفر، حمل و نقل محلی و کتاب های درسی و سایر مواد تحصیلی را پوشش نمی دهد.

الزامات و شرایط تحصیل در صربستان

2 نوع تحصیل در سیستم آموزش عالی صربستان وجود دارد. مطالعات آکادمیک که عمدتا در دانشگاه ها سازماندهی می شوند، و مطالعات کاربردی ، که در کالج های مطالعات کاربردی یا در دانشگاه ها سازماندهی شده اند. صربستان در سال 2003 به روند بولونیا پیوست و در نتیجه یک روند اصلاحی تدریجی را آغاز کرد که در سال 2005 با تصویب قانون جدید آموزش عالی از حمایت قانونی آن برخوردار شد. این قانون به طور رسمی سیستم انتقال اعتبار اروپا، سیستم سه دوره تحصیلی و مکمل دیپلم را معرفی کرد.

در برنامه کارشناسی، به عنوان یک نیاز کلی، برای ورود به یک برنامه تحصیلی کارشناسی یا یکپارچه باید تحصیلات متوسطه 4 ساله را به پایان رسانده باشد و امتحان ورودی را پشت سر گذاشته باشد. پیش نیازهای پذیرش خاص معمولاً شامل دانش خاصی در رشته های خاص است و باید برای هر برنامه فردی که دانش آموز به آن علاقه مند است، بررسی شود. رتبه بندی داوطلبان هم به کنکور و هم به نتایج آنها در مقطع تحصیلی قبلی بستگی دارد.

الزامات و شرایط تحصیل در صربستان

هزینه تحصیل در صربستان

کشور صربستان یکی از راحت ترین مکان ها برای زندگی است و این دقیقا همان چیزی است که آن را برای زندگی دانشجویان ایده آل می کند. مقایسه با سایر کشورها، هزینه های زندگی در صربستان بسیار کمتر است. اگر مسائل مالی عامل مهمی در انتخاب شما باشد که در آن تحصیلات عالی خود را شروع کنید و مدرک دانشگاهی خود را دریافت کنید، صربستان قطعا می تواند بهترین قیمت ها را برای شما فراهم کند.

صربستان برنامه ای به نام “جهان در صربستان” ایجاد کرده است که به دانشجویان کشورهای غیرمتعهد پیشنهاد می کند به صربستان بیایند، زبان صربی را یاد بگیرند. طبق آخرین تحقیقات، شهریه دانشگاه های صربستان از پایین ترین ها در جهان است. تحصیل ساکنان صربستان در موسسات دولتی (اعم از دانشگاه ها و کالج ها) می تواند توسط دولت تأمین مالی شود یا دانشجویان برای تحصیل خود شهریه بپردازند. شهریه توسط موسسه تعیین می شود و معمولا از €1000 تا 7000€ (یورو) در سال متغیر است.

مقایسه هزینه تحصیل در محبوب ترین رشته ها در صربستان بر حسب دلار در نمودار زیر آمده است:

مقایسه هزینه تحصیل در محبوب ترین رشته ها در صربستان

دانشگاه های معتبر جهت تحصیل در صربستان

آنچه صربستان ارائه می دهد 4 دانشگاه دولتی با بیش از 70 دانشکده است که در آنها گنجانده شده است. همچنین آنچه که قابل تقدیر است، دانشکده های خصوصی قوی است که می توان گفت با موفقیت تمام استانداردهای اروپایی و جهانی را رعایت می کنند. همچنین، تعداد زیادی دانشکده وجود دارد که برنامه های آموزشی معتبر زبان انگلیسی را ارائه می دهند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده معماری و بسیاری دیگر

علاوه بر تحصیلات آکادمیک، تحصیلات آکادمیک کارشناسی ارشد و همچنین تحصیلات دکترا در صربستان می تواند به زبان انگلیسی در دسترس باشد. دانشگاه بلگراد، دانشگاه موسسه ای است که به حق یکی از بزرگترین کمک های مردم اروپا به میراث فرهنگی جهان محسوب می شود. دانشگاه بلگراد یک دانشگاه دولتی است.

عمده فعالیت‌های آن در زمینه‌های آموزش عالی و تحقیقات علمی، فعالیت‌های عمومی بوده و طبق مقررات قانونی انجام می‌شود. دانشگاه نووی ساد یکی از بزرگترین مراکز علمی و آموزشی در اروپای مرکزی است. این دانشگاه متعلق به دانشگاه های به اصطلاح کامل یا جامع است که تقریبا تمام حوزه های علمی و آموزش عالی را پوشش می دهد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :