مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا

تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا

تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا با توجه به این که جزء 10 دانشگاه برتر این کشور می باشد، طرفداران متعددی از سرتاسر دنیا دارد. طبیعتا اخذ پذیرش از دانشگاه موناش استرالیا هم رقابتی است. استرالیا که یکی از 15 اقتصاد برتر دنیا می باشد و از جهات مختلف از جمله امکانات بهداشتی و رفاهی، سطح آموزش، قدرت خرید و سطح درآمد مردم، امنیت اقتصادی و اجتماعی، کمی نرخ ارتکاب جرم مخصوصا جرایم خشن، دانشگاه های برتر و سایر، همواره مورد توجه علاقمندان به مهاجرت قرار داشته است. دولت کشور استرالیا نیز از مهاجران استقبال می کند، البته نه پناهندگان بلکه مهاجران قانونی که افراد متخصص و جوان یا سرمایه گذاران متمول هستند.

این گروه طی سالیان متوالی به قدری مورد توجه دولت استرالیا قرار داشته اند که در حال حاضر بر طبق آمارهای به دست آمده بیش از 30% جمعیت استرالیا را مهاجران تشکیل می دهند. البته استرالیا کمی قوانین مهاجرت خود از طریق کار و سرمایه گذاری را دشوار کرده است. در حال حاضر ساده ترین روش مهاجرتی در خصوص این کشور روش تحصیلی است. هرچند نباید از تنها نقطه ضعف این راه غافل شد که بالا بودن شهریه دانشگاه های استرالیا و هزینه زندگی در این کشور است. البته اگر کسی تمکن مالی لازم را داشته باشد و رزومه خوبی ارائه کند، می تواند با تحصیل در دانشگاه های استرالیا آینده خود را تضمین نماید.

در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل در استرالیا به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا در سال 2022 چقدر است؟
  • رتبه دانشگاه موناش استرالیا در سطح جهانی از دید طبقه بندی های مختلف مثلا QS چند است؟

درباره تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا

دانشگاه موناش دانشگاهی دولتی است که در شهر ملبورن استرالیا واقع شده و در سال 1958 تاسیس گشته است. درباره تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا جالب است بدانید که نام این دانشگاه برگرفته از نام یکی از ژنرال های عالی رتبه استرالیایی در جنگ جهانی دوم انتخاب شده است. دانشگاه موناش استرالیا در 4 شهر استان ویکتوریای استرالیا به اضافه کشور مالزی ساختمان دارد و همچنین مرکز تحقیقی در پراتو، شهری در کشور ایتالیا، ایجاد نموده است. دانشگاه موناش استرالیا در بمبئی هند، آفریقای جنوبی و چین هم ساختمان دارد و برخی از واحدهای درسی را ارائه می نماید. در حال حاضر بیش از 86 هزار دانشجو در دانشگاه موناش استرالیا مشغول به تحصیل هستند که همگی جزء نخبگان علمی به حساب می آیند.

درباره تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا

هزینه های تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا

تحصیل در استرالیا رایگان نیست، اما اگر کسی تابعیت یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد به دانشگاه های این کشور از جمله دانشگاه موناش استرالیا شهریه کمتری در قیاس با دانشجویان خارجی می پردازد. علاوه بر تابعیت نکته دیگری که در میزان شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه موناش تاثیرگذار است، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی دانشجویان است. از این رو هزینه های تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا با توجه به نوع رشته انتخابی متفاوت خواهد بود. از دیگر رشته های بسیار پرطرفدار در دانشگاه موناش استرالیا می توان به رشته حسابداری اشاره نمود که شهریه سالانه آن برای دانشجویان استرالیایی 28521AUD (دلار استرالیا) و برای دانشجویان بین المللی 43254AUD (دلار استرالیا) در مقطع کارشناسی ارشد است.

دوره کارشناسی ارشد رشته حسابداری در دانشگاه موناش استرالیا یک ساله است و از جولای 2022 کلاس های آن آغاز خواهد شد. یکی دیگر از دوره های تحصیلی در دانشگاه موناش کارشناسی ارشد ریاضیات است که تمام وقت آن 24 ماه و نیمه وقت آن 48 ماه به طول می انجامد. این دوره تحصیلی برای استرالیایی ها سالی 33999AUD (دلار استرالیا) و برای غیر استرالیایی ها سالی 42026AUD (دلار استرالیا) شهریه به دنبال خواهد داشت. برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی اطلاعات از دانشگاه موناش ارائه مدارک متعددی از جمله مدرک زبان (تافل 79 یا آیلتس 6.5) ضروری است. این دوره تحصیلی از جولای 2022 و همچنین یک بار در فوریه 2022 آغاز می شود. تحصیل در استرالیا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

کار ضمن تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی در استرالیا را نیز باید مد نظر قرار داد که تقریبا ماهی 1300AUD الی 1800AUD (دلار استرالیا) است. البته دانشجویان، حتی آنهایی که تابعیت یا اقامت دائم استرالیا را نداشته باشند، خوشبختانه در استرالیا اجازه کار دارند. با مشغول شدن به کار دانشجویی در استرالیا دانشجویان هم می توانند رزومه خود را قوی تر نمایند و با بازار کار استرالیا آشنا شوند و هم می توانند بخشی از هزینه های زندگی در استرالیا را تامین نمایند. البته فقط دانشجویان دوره های تحصیلی تمام وقت اجازه کار در استرالیا را دارند و بابت آن حداقل درآمدی که اخذ می نمایند ساعتی 18.23AUD (دلار استرالیا) البته پیش از کسر مالیات، می باشد.

کسانی که در رزومه خود فارغ التحصیلی از دانشگاه فوق العاده مطرحی مثل دانشگاه موناش را داشته باشند، شانس خیلی خوبی برای کاریابی دارند. با یافتن شغل دانشجویان می توانند هم ویزای کاری استرالیا را اخذ کنند هم در صورت داشتن امتیازات کافی که از مدرک تحصیلی، سن، سطح زبان و سابقه کار خود اخذ می نمایند، مستقیما درخواست دهند و از طریق سابکلس 189 یا 190 اقامت دائم استرالیا را به دست آورند. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در دانشگاه موناش استرالیا و مهاجرت تحصیلی و کاری به این کشور می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :