مهاجرت تحصیلی فرانسه

تحصیل در دانشگاه نانت فرانسه

تحصیل در دانشگاه نانت فرانسه

تحصیل در دانشگاه نانت فرانسه، یکی از گزینه هایی است که اخیرا از سوی داوطلبان تحصیل در مقاطع عالی، مورد بررسی قرار می گیرد. دانشگاه نانت فرانسه یک دانشگاه دولتی است که در شهر نانت فرانسه واقع شده است. این دانشگاه بین 500 رتبه برتر گزارش رتبه بندی Times Higher Education در سال 2022 قرار گرفت. در حال حاضر، تقریبا 34500 دانشجو در این دانشگاه حضور دارند. بیش از 10% آنها دانشجوی بین المللی هستند که از 110 کشور جهان آمده اند. این موسسه در سال 1970 تاسیس شد و اندکی پس از تحولات گسترده در سیستم آموزشی فرانسه که باعث ایجاد بسیاری از دانشگاه های شناخته شده فرانسه شد، آغاز به کار کرد. با این وجود دانشگاه اصلی نانت فرانسه پیش از این وجود داشته است و ریشه آن به سال 1460 باز می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در کشور فرانسه و دانشگاه های این کشور با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

کلیات تحصیل در دانشگاه نانت فرانسه

در خصوص کلیات تحصیل در دانشگاه نانت فرانسه بایستی بدانید که این دانشگاه در یک شهر تاریخی در استان باستانی بریتانی است و امکانات فرهنگی و اجتماعی بسیاری را برای هر دانشجویی که در آنجا تحصیل می کند، ارائه می دهد. پردیس هایی که توسط دانشگاه نانت فرانسه اداره می شوند، طیف گسترده ای از امکانات و فعالیت های دانشجویی، از جمله امکانات ورزشی و فودکورت را پشتیبانی می کنند. این دانشگاه دارای پردیس هایی در نانت، سنت نازیر و لا روش سور یون است. نزدیک به 90% از دانشجویان، در محوطه دانشگاه نانت فرانسه، در ششمین شهر بزرگ فرانسه، تحصیل می کنند. این موسسه یکی از دانشگاه های نادر فرانسوی است که مطالعات بین رشته ای را ترویج کرده است.

دانشگاه نانت فرانسه به دانشجویان پیشنهاد می دهد که بیش از 50 ورزش مختلف را انجام دهند، خواه برای اهداف رقابتی یا تفریحی باشد. این دانشگاه همچنین آموزش مناسب برای دانشجویان ورزشکار ارائه می دهد و می توانند در مسابقات ملی و بین المللی دوومیدانی، قایقرانی، بدمینتون، بوکس، فوتبال، هاکی، جودو، شنا و قایقرانی شرکت کنند. در سال 2011 این موسسه تیم کوئیدچ را ایجاد کرد. همچنین سالانه تقریبا 3500 مکان برای اقامت دانشجویان در دسترس است. این مکان ها بر اساس وضعیت اجتماعی با در نظر گرفتن درآمد سالانه دانشجو و فاصله بین دانشگاه و محل زندگی دانشجو توزیع می شود. 2 نوع اقامتگاه زیر نظر دانشگاه نانت فرانسه فعالیت می کنند.

شرایط تحصیل در دانشگاه نانت فرانسه

دانشگاه نانت فرانسه تحصیلات تکمیلی را در 3 درجه تحصیلی یعنی برنامه های کارشناسی، برنامه های کارشناسی ارشد و برنامه های دکترا ارائه می دهد. دانشگاه نانت فرانسه دارای 21 دانشکده در بخش های مختلف است. این دانشگاه دارای بیش از 2100 کارمند علمی از جمله حدود 35000 دانشجوی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است. دانشگاه نانت در حال توسعه یک مدل جدید برای دانشگاه است که عمدتا بر ایجاد یک موسسه جهانی در منطقه تمرکز کرده است. هدف نانت این است که به تنها دانشگاهی در منطقه تبدیل شود که به دلیل تخصص خود در زمینه تحقیقات، آموزش و نوآوری در 2 چالش اصلی بین رشته ای اجتماعی، سلامت و صنعت برگزیده شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه نانت فرانسه به گونه ای است که بیش از 105 دوره مختلف برای تحصیل در طیف وسیعی از رشته ها در نظر گرفته شده است. همچنین ارائه دوره های زبان فرانسه نیز، در نظر گرفته شده است. این دانشگاه در حال حاضر با 397 موسسه در 60 کشور مختلف در سراسر جهان همکاری دارد. اکثر این مشارکت ها در اروپا واقع شده است. سالانه بیش از 1000 دانشجو به خارج از کشور سفر می کنند تا در یکی از دوره های موجود موسسات شریک، تحصیل کنند. این دانشگاه هر ساله در ازای استقبال از دانشجویان نانت، دانشجویانی را از دانشگاه های شریک خود نیز پذیرش می کند. در خصوص کسب آگاهی بیشتر جهت تحصیل در فرانسه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه نانت فرانسه

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه نانت فرانسه

دانشگاه نانت فرانسه به عنوان یک دانشگاه بزرگ در نظر گرفته می شود. همچنین صفحات اجتماعی مختلفی را در توییتر، لینکدین، فیسبوک و یوتیوب اداره می کند. دانشگاه درخواست های دانشجویان خارجی را می پذیرد. حدود 8% دانشجویان این موسسه را خارجیان تشکیل می دهد. آموزش های این مرکز توسط بیش از 1500 معلم و استاد ارائه می شود. دانشگاه نانت فرانسه به دانشجویان و کارکنان دانشگاهی خود پیشنهاد می دهد تا در برنامه های مبادله بین المللی شرکت کنند.

مدارک لازم جهت پذیرش و تحصیل در دانشگاه نانت فرانسه شامل موارد زیر است:

  • کلیه اسناد دانشگاهی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین
  • گذرنامه
  • اطلاعات تماس
  • عکس
  • اثبات پرداخت شهریه
  • رزومه کاری
  • گواهی زبان فرانسوی
  • بیمه سلامت و زندگی
  • ویزای دانشجویی
  • اعلامیه حمایت مالی
  • نامه تشویقی

متقاضی باید به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش از دانشگاه نانت فرانسه امتحانات ورودی را گذرانده باشد. این دانشگاه دارای سیستم رایج در فرانسه است که سال تحصیلی را به 2 ترم تقسیم می کند. همچنین هزینه تحصیل در فرانسه بسیار مقرون به صرفه کمتر از 1000€ (یورو) در سال برای برنامه های کارشناسی در نظر گرفته شده است. از اینرو یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز کمتر از 1000€ (یورو) برای هر فرد هزینه دارد. اگرچه شهریه تحصیلی چندان بالا نیست، اما دانشجویان همچنان می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام کنند.

دستاوردهای برجسته دانشگاه نانت فرانسه

دانشگاه نانت فرانسه برنده اولین جایزه در مراسم SimPediatric Awards شده است. فیلیپ مورو، به عنوان استاد دانشگاه و پزشک بیمارستان (PU-PH)، به مناسبت نهمین اجلاس سالانه خود در استکهلم، در ماه ژوئن، جایزه ارزنده Robert A. Kyle را از بنیاد بین المللی میلوم (IMF) دریافت کرد. در طول چندین سال دانشگاه نانت فرانسه تعدادی از فارغ التحصیلان مشهور از جمله ژاکلین اوریول (خلبان زن)، مجری و کلود سریلون (گزارشگر تلویزیونی فرانسوی) و پاتریک دویل (نویسنده معروف را معرفی کرده است. شما می توانید برای آگاهی از اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در دانشگاه نانت فرانسه با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرموده و از امکان مشاوره رایگان بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :