مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل در دانشگاه شربروک کانادا

تحصیل در دانشگاه شربروک کانادا

تحصیل در دانشگاه شربروک کانادا به عنوان دانشگاهی بزرگ، دولتی و فرانسوی زبان است که هیچ دوره ای را به زبان انگلیسی ارائه نمی کند. در سال 2007 دانشگاه شربروک کانادا در سال 2007 بیش از 40000 دانشجو داشت و اساتید آن بیش از 3200 نفر بودند. منتهی در سال 2022 تعداد دانشجویان دانشگاه مذکور بیش از 24000 نفر است که نسبت به گذشته کم تر شده است. دانشگاه شربروک که در استان فرانسوی زبان کانادا، یعنی کبک، واقع گردیده، جزء دانشگاه های رده متوسط کاناد محسوب می شود. در واقع اگرچه دانشگاه شربروک کانادا در مقایسه با دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترآل و غیره سطح علمی پایین تری دارد.

در دانشگاه شربروک کانادا تعداد دانشجویان بین المللی بیش از 1600 نفر است که از 120 کشور مختلف به کانادا می آیند. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه شربروک دانشجویان غیر کانادایی می توانند درخواست دهند تا به آن ها مجوز اقامت داده شود. این مجوز که به آن مجوز پس از فارغ التحصیلی گفته می شود، تا 3 سال امکان تمدید دارد و در واقع فرصتی است تا دانشجویان بتوانند به کمک آن کاریابی کنند. لازم به ذکر است پیدا کردن کار در کانادا ممکن است برای کسانی که مدرک تحصیلی بالا، شرایط سنی مناسب و غیره داشته باشند و بتوانند امتیازات بالایی اخذ کنند، منجر به اخذ اقامت دائم شود.

در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در کانادا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه شربروک کانادا چقدر است؟
  • رنکینگ دانشگاه شربروک کانادا در سال 2022 از دید طبقه بندی های بین المللی مختلف چگونه است؟
  • آیا کار ضمن تحصیل در کانادا امکان پذیر است یا خیر؟

درباره تحصیل در دانشگاه شربروک کانادا

دانشگاه شربروک کانادا دوره های تحصیلی متعددی در مقاطع مختلف یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد و همچنین گواهینامه های مختلفی در دوره های کوتاه مدت برای افراد صادر می کند. البته ایرانی ها برای این که شانس ویزای خوبی داشته باشند به جای دوره های کوتاه مدت، باید با توجه به شرایط سنی و تحصیلی خود یکی از دوره های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری را انتخاب کنند. درباره تحصیل در دانشگاه شربروک کانادا بایستی بدانید که این دانشگاه جایگاه نسبتا متوسطی در سطح جهانی دارد که در سال 2022 نسبت به سال گذشته کمی هم پسرفت داشته است.

در جدول ذیل رتبه دانشگاه شربروک کانادا از دید طبقه بندی های بین المللی مختلف طی سال 2022 بیان شده است:

طبقه بندی های بین المللیرتبه دانشگاه شربروک کانادا
THE Ranking 2022601
QS Ranking 2022701
USN Ranking 2022763

درباره تحصیل در دانشگاه شربروک کانادا

هزینه تحصیل در دانشگاه شربروک کانادا

دانشگاه شربروک کانادا برخلاف دانشگاه هایی از جمله دانشگاه رجینا و سایر، تقریبا شهریه بالایی برای دانشجویان به دنبال خواهد داشت. چرا که در تمامی دانشگاه های کانادا علاوه بر رشته انتخابی و مقطع تحصیلی، یکی دیگر از موارد تعیین کننده شهریه دانشگاه، تابعیت دانشجویان است و دانشگاه شربروک نیز از این قاعده مستثنی نیست. در دانشگاه شربروک کانادا اگرچه هر رشته و مقطعی شهریه متفاوتی دارد که باید به طور دقیق در وبسایت این دانشگاه چک شود، متوسط شهریه ای که از دانشجویان بین المللی اخذ می شود سالانه 16232CAD (دلار کانادا) می باشد.

این در حالی است که برخی دانشگاه های کانادا گران تر هستند و حتی بعضی دوره های تحصیلی مدیریتی و تجاری در تعدادی از دانشگاه های کانادا شهریه سالانه ای بیش از 100000CAD (دلار کانادا) در سال به دنبال دارند. زندگی در کانادا با توجه به سبک زندگی فرد معمولا ماهانه بین 800CAD الی 1500CAD (دلار کانادا) هزینه به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال در شهری مثل ونکوور می توان با صرفه جویی در هزینه ها از جمله تهیه خوابگاه دانشجویی به جای آپارتمان مستقل، هزینه های زندگی را تا 1200$ (دلار کانادا) در ماه کاهش داد. در کنار هزینه تحصیل در دانشگاه شربروک کانادا پیشنهاد می شود مقاله هزینه زندگی در کانادا را نیز بررسی بفرمائید.

کار ضمن تحصیل در دانشگاه شربروک کانادا

بهترین شرایط کاری را، چه ضمن تحصیل و چه پس از فارغ التحصیلی، کسانی دارند که موفق به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های برتر کانادا شده اند.

این دانشگاه ها در سال 2022 عبارتند از:

بهترین دانشگاه های کانادارنکینگ 2022
دانشگاه تورنتو25
دانشگاه بریتیش کلمبیا45
دانشگاه مک گیل31
دانشگاه مونترال118
دانشگاه آلبرتا119
دانشگاه اتاوا279

با این حال دانشگاه شربروک علی رغم این که در این گروه قرار ندارد، برای علاقمندان دوره های ورود به بازار کار در کانادا برگزار می کند. از دیگر مزایای این دانشگاه هم استخدام برخی از دانشجویان به صورت نیمه وقت می باشد که سبب می شود فرد هم درآمدزایی داشته باشد هم با داشتن تجربه کار در کانادا، پس از فارغ التحصیلی هم راحت تر بتواند شغل تمام وقت پیدا کند. کسانی که تمایل دارند راجع به تحصیل در دانشگاه شربروک کانادا یا سایر دانشگاه های این کشور اطلاعات بیشتری کسب نمایند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :