شرایط کانادا

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا

اگر شما هم در فکر مهاجرت به کانادا می باشید، بررسی هزینه زندگی در کانادا می تواند گام مهمی در روند تصمیم گیری مهاجرتی شما باشد. هزینه های زندگی در کانادا بالا است، اما در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا مخصوصا کشورهای اروپای غربی، این هزینه ها در سطح معقولی قرار دارد. این مقاله در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است. از این رو تلاش می شود شما با وضعیت قیمت ها و انواع هزینه های زندگی در کانادا آشنا شوید.

در مورد هزینه زندگی در کانادا، تفاوت های چشمگیری بین نواحی روستایی و شهرهای بزرگ کانادا همانند تورنتو و ونکور وجود دارد. بر اساس بررسی ها و گزارش هزینه زندگی 2022 Mercer از 209 شهر دنیا، شهرهای ونکور و تورنتوی کانادا مشترکا در رتبه 109 و شهر مونترال در رتبه 147 و پس از آن، کالگری و اوتاوا با رتبه های 154 و 160، در زمره گرانترین شهرهای دنیا قرار دارند. بر پایه همین گزارش ارزانترین شهرهای کانادا شامل شهر مانکتون، کبک سیتی و هامیلتون هستند.

هزینه مواد غذایی در کانادا

هزینه غذا و نوشیدنی در کانادا در سطح متوسطی قرار دارد، اما این بدان معنا نمی باشد که هزینه مواد غذایی در کانادا ارزان می باشد. اگرچه این هزینه ها در مقایسه با کشورهای اروپای غربی ارزانتر می باشد. ذائقه کانادایی ها با خورد گوشت گاو و مرغ سازگارتر می باشد. کانادایی ها کمتر گوشت خوک و بره می خورند. در کانادا، میوه ها و سبزیجات تازه طرفداران زیادی دارد.

کیفیت پخت نان در کانادا خیلی عالی اما، قیمت کمی بالا است. کانادایی ها همچنین نوشیدنی های غیرالکلی زیادی مثل Pop و Soda مصرف می کنند که در صورت خرید عمده ارزان تمام می شود. قیمت دخانیات و الکل در کانادا به دلیل مالیات مضاعف وضع شده بسیار بالا می باشد.

هزینه برخی اقلام غذایی در کانادا به شرح زیر می باشد:

لیست مواد غذاییهزینه به دلار
یک کیلوگرم گوشت قرمز14.58CAD
یک لیتر شیر2.31CAD
یک کیلوگرم سیب4.05CAD
500 گرم نان سفید2.78CAD
سینه مرغ بی استخوان و بی پوست13.11CAD
12 عدد تخم مرغ3.29CAD
یک کیلوگرم گوجه فرنگی3.92CAD
یک کیلوگرم سیب زمینی2.61CAD

هزینه مسکن و زندگی در کانادا

هزینه مسکن در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته، ارزان می باشد. هزینه مسکن در شهرها و مناطق مختلف کانادا متفاوت است. بالاترین اجاره خانه ها متعلق به شهرهای ونکور و تورنتو می باشد. میانگین قیمت خرید خانه در ونکور کانادا 1092000CAD (دلار کانادا) می باشد. به همین دلیل ونکور گرانترین شهر کانادا برای سکونت محسوب می شود.

از طرف دیگر، ما با رتبه بندی میانگین اجاره ماهیانه در شهرهای بزرگ کانادا، به لیست ارزانترین شهرهای کانادا دست می یابیم. متوسط اجاره ماهیانه در 3 شهر مانکتون، کبک سیتی و مونترال به ترتیب $893 (دلار کانادا) $914 (دلار کانادا) و $1085 (دلار کانادا) می باشد. این 3 شهر به عنوان ارزانترین شهرهای کانادا جهت سکونت تلقی می شوند. در نهایت، هزینه اجاره خانه، خرید خانه و نیز هزینه های جانبی در کانادا به این شرح می باشد.

هزینه مسکن و زندگی در کانادا

هزینه حمل و نقل در کانادا

بسته به فواصلی که شما مسافرت می کنید، روش ها و هزینه های حمل و نقلی متفاوتی در کانادا وجود دارد. متروها، اتوبوس ها، تاکسی ها، کشتی ها و هواپیماها از جمله وسایل نقلیه متداول برای جابجایی مسافران در کانادا می باشد. در تورنتو، سرویس حمل و نقل عمومی (TTC) که شامل مترو و شبکه BRT می باشد کل شهر را تحت پوشش قرار می دهد. درحالیکه، سرویس حمل و نقل مونترال (STM) با شبکه مترو 4 خطی به مسافران ارائه خدمت می نماید.

هزینه های حمل و نقل در کانادا بسته به وسیله نقلیه مورد استفاده و مسافت طی شده متفاوت بوده و به شرح زیر می باشد:

انواع شرایط حمل و نقل در کاناداهزینه به دلار کانادا
بلیط یکطرفه (حمل و نقل محلی)3CAD
کرایه تاکسی1.86CAD
کرایه یک ساعت انتظار تاکسی33CAD
تاکسی آنلاین3.75CAD
بلیط مترو5.34CAD
اتوبوس10CAD
یک لیتر بنزین1.24CAD

هزینه تحصیل در کانادا

کانادا یکی از معروفترین مقاصد دانشجویی خارجی محسوب می شود که تجارب و فرصت های بی نظیری را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. هزینه پایین تحصیل در کانادا یکی از جاذبه های تحصیل در کانادا محسوب می شود. هزینه تحصیل در کانادا نسبت به دیگر کشورهای انگلیسی زبان ( ایالات متحده، استرالیا و انگلستان) ارزانتر می باشد. دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کانادا شهریه های خاص خود را دارند. این شهریه ها بسته به نوع برنامه تحصیلی، ملیت دانشجو و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد.

از مزایای دیگر تحصیل در کانادا علاوه بر هزینه پایین تحصیل در این کشور، همچنین دریافت بورسیه های مختلف و نیز کار حین تحصیل در کانادا می باشد. بر طبق گزارشات از اداره آمار کانادا Statistics Canada، شهریه های دانشجویان داخلی 3.3% و شهریه های دانشجویان خارجی 6.3% افزایش یافته است.

شهریه های دانشجویی کانادا به تفکیک مقطع و برنامه تحصیلی به شرح جدول زیر می باشد:

نام رشته یا برنامه تحصیلی هزینه تحصیل به دلار کانادا
پزشکی29905CAD
علوم مهندسی17753CAD الی 30742CAD
علوم انسانی13520CAD الی 26175CAD
حقوق و مطالعات حقوقی15941CAD الی 29756CAD
مدیریت بازرگانی22442CAD الی 26395CAD

درآمدها و مالیات بر درآمد در کانادا

بر طبق اطلاعات اداره آمار کانادا، درحال حاضر میانگین دستمزد کارگران کانادایی CAD952 (دلار کانادا) در هفته و CAD50000 (دلار کانادا) در سال می باشد. میانگین حقوق مکفی در کانادا CAD38395 در سال می باشد. در کانادا، میانگین حقوق سالانه کارگران تازه کار CAD23400 (دلار کانادا) و حقوق کارگران ماهر 65275CAD (دلار کانادا) می باشد. بالاترین میانگین درآمد سالانه دریافتی در کانادا مخصوص آنالیزو بیزینس IT می باشد که درآمدی حول و حوش 46000CAD (دلار کانادا) دریافت می کند.

اما با این حال، هر استانی دارای مقررات مالیاتی خاص خود می باشد. معمولا در کانادا، درصدی به عنوان مالیات بر درآمد از حقوق کارگران و کارمندان کسر می شود. در این نگارش، تلاش شد تا تصویری واقع بینانه از هزینه زندگی در کانادا ارائه شود. متقاضیان مهاجرت به کانادا می توانند سوالات خود را درباره شرایط و برنامه های مهاجرت به کانادا 2022 با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان گذاشته، و راهنمایی های لازم در این خصوص را دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :