مهاجرت تحصیلی فرانسه

تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه

تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه

در مقاله تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه به بررسی شرایط تحصیل در این دانشگاه به عنوان یکی از گزینه های محبوب در بین دانشجویان می پردازیم. دانشگاه سوربن یک موسسه تحقیقاتی در سطح جهانی است که از اتحادیه 2 دانشگاه برجسته پاریس و سوربن، دانشگاه پیر و ماری کوری در سال 2018 تشکیل شده است. اما میراث دانشگاه سوربن فرانسه به سال 1257، هنگامی که کالج سوربن توسط روبرت د سوربون به عنوان بخشی از دانشگاه قرون وسطایی پاریس تأسیس شد، بر می گردد. بر اساس گزارش US News and World Report، دانشگاه سوربن فرانسه در رتبه یک در بهترین دانشگاه های جهانی فرانسه قرار گرفته است.

همچنین این موضوع نشان می دهد که سازگاری خود را به عنوان محبوب ترین و مورد علاقه ترین موسسه در بین دانشجویان حفظ کرده است. دانشگاه سوربن فرانسه یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا و جهان است که در سال 2022، فارغ التحصیلان و اساتید برنده 33 جایزه نوبل، 6 مدال فیلدز و یک جایزه تورینگ را معرفی کرده است. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

جزییات تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه

پردیس تاریخی و جزییات تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه در ساختمان تاریخی مرکزی سوربن، در محله لاتین قرار دارد. این دانشگاه در قلب فرانسه واقع شده است و بر اساس موقعیت مکانی، قابل دسترسی است. دانشگاه سوربن فرانسه از 10 بخش دانشگاهی و 4 موسسه تشکیل شده است. امکانات مختلف کنفرانس اجاره ای در دسترس است. همچنین پردیس پیر و ماری کوری یک مکان اجاره ای برای مناسبت های مختلف می باشد و بخشی از دانشکده علوم و مهندسی است. بیش از 80 فعالیت ورزشی مانند والیبال و تنیس و دوره ها و فعالیت های ورزشی معلولان نیز در طول سال ارائه می شود. دانشجویان همچنین می توانند در انجمن ورزشی دانشگاه سوربن شرکت کنند که فعالیت آن مطابق با فدراسیون ورزش های دانشگاهی فرانسه (FFSU) است. دانشگاه سوربن امکانات مسکن در محوطه دانشگاه ندارد. انواع اقامتگاه ها به عنوان یک بستر اجاره ای، مانند خانه های خصوصی یا آپارتمان های مشترک ارائه می شوند.

محل اقامت پاریس کروس معمولا برای دانشجویانی است که به دانشگاه سوربن فرانسه می آیند. برای بهره مندی از مسکن Crous، دانشجویان می توانند بین تاریخ 15 ژانویه تا 31 مه سال قبل از درخواست برای تحصیل در دانشگاه اقدام کنند. هزینه اقامت در Paris Crous در حدود 250€ الی 550€ (یورو) است. مسکن برای دانشجویان تبادلی نیز توسط سازمان CiuP ارائه می شود و اقامت در آن بین 500€ الی 800€ (یورو) برای دانشجویان بین المللی هزینه دارد. همچنین مسکن ViSALE نیز برای افراد 30 سال یا کمتر طراحی شده است. لازم به ذکر است که یک دانشجوی بین المللی باید تحت پوشش بیمه مسکن قرار بگیرد. بیمه مسکن تمام خسارت ها یا سرقت احتمالی را پوشش می دهد و از حداقل های مورد نیاز برای اقامت است.

آموزش و تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه سوربن فرانسه طیف گسترده ای از دوره ها را ارائه می دهد. ساختار برنامه های آموزش و تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه به 3 بخش دانشگاهی، دانشکده علوم و مهندسی، کالج پزشکی و کالج ادبیات تقسیم و برنامه ها به 2 زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می شوند. این دانشگاه برنامه های چند رشته ای خاصی را اعم از برنامه های کارشناسی 2 رشته ای یا کارشناسی 2 درجه به دانشجویان بین المللی آغاز کرده است. دانشکده علوم و مهندسی برنامه هایی را در قالب رشته های مهندسی ارائه می دهد. دانشکده هنرها و علوم انسانی نیز پیشرفت خود را در ادبیات، زبان ها ، علوم اجتماعی، هنر و برنامه های مرتبط حفظ می کند. اکثر دوره های دانشگاه به زبان فرانسوی تدریس می شود.

هر دانشجویی که متقاضی تحصیلات عالی است باید دانش خود را به زبان نشان دهد. توصیه می شود همه متقاضیان بین المللی دارای سطح B2 یا C1 زبان فرانسه باشند. به طور مثال، برای گروه پزشکی، هر داوطلب باید دارای سطح C1 به زبان فرانسه باشد، مگر اینکه دارای مدرک کارشناسی فرانسوی باشد. دانشگاه سوربن برای تقویت تأثیر زیرساخت های تحقیقاتی خود در مقیاس بین المللی، چندین برنامه تحقیقاتی را با هدف تقویت یا کشف زمینه های جدید مطالعاتی ایجاد کرده است. این مرکز با موسسات دانشگاهی مانند شورای بورسیه چین یا بنیاد برزیلی FAPERJ، چندین مشارکت ایجاد کرده است. همچنین هزینه زندگی در فرانسه از دیگر موضوعات مهم در خصوص تحصیل در این کشور خواهد بود.

آموزش و تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه

اخذ پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه سوربن فرانسه دارای سیاست پذیرش راحت با نرخ پذیرش 100% را نشان می دهد. در حال حاضر، این دانشگاه سوربن فرانسه حدود 44000 دانشجو دارد که در برنامه های مختلف ثبت نام کرده اند. تعداد دانشجویان بین المللی نیز حدود 9000 نفر است که 20% از کل جمعیت دانشجویی را تشکیل می دهند. برای پذیرش در یک برنامه در این موسسه، متقاضی باید ابتدا برنامه تحصیلی انتخاب شده را درخواست کرده و تأیید کند.

سپس داوطلب باید اسناد و مدارک لازم را برای پیوست ارسال کند، این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • رونوشت های تحصیلی از دبیرستان یا دانشگاه
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدارک شناسایی
  • گواهی مهارت ر زبان فرانسوی
  • بیمه سلامت
  • ویزای دانشجویی

علاوه بر این، گواهی دریافت مشارکت زندگی دانشجویی (CVEC)، به مبلغ 92€ (یورو) براساس قوانین کشور فرانسه، برای جهت گیری و موفقیت دانشجویان هزینه دارد. در حال حاضر، دانشجویان غیر اروپایی که برای اولین بار در چرخه آموزش عالی در فرانسه ثبت نام می کنند باید هزینه ثبت نام سالانه را پرداخت کنند که برای مقطع کارشناسی حدود 2800€ (یورو) و برای مقطع کارشناسی ارشد 3800€ (یورو) هزینه در نظر گرفته شده است. تحصیل در فرانسه طبق قواعد به خصوصی صورت خواهد گرفت که در مقاله مذکور شرح داده شده است.

چشم انداز فارغ التحصیلی از دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه سوربن فرانسه بیش از 400000 فارغ التحصیل در سراسر جهان دارد. ظرفیت دانشجویان محصل در دانشگاه سوربن فرانسه بالا است، بنابراین هر سال فارغ التحصیلان زیادی را معرفی می کند. همچنین چندین انجمن فارغ التحصیلی مانند CELSA، سوربن و ISUP وجود دارد. فارغ التحصیلان دانشگاه سوربن فرانسه می توانند در کنفرانس ها شرکت کنند، از پردیس ها دیدن کنند، با دانشجویان ورودی جدید تعامل داشته و به کتابخانه ها دسترسی داشته باشند. دانشجویان همچنین می توانند با تماس با محققان دانشگاه سوربن فرانسه، حرفه یا تجارت خود را توسعه دهند. برخی از فارغ التحصیلان بسیار شناخته شده و تأثیرگذار این موسسه ماری کوری (فیزیکدان و شیمی دان و پیشگام در تحقیقات رادیواکتیو)، هنری پوینکار (ریاضی دان، فیزیکدان نظری، مهندس)، رولان بارت (نظریه پرداز ادبی و مقاله نویس فرانسوی) و ورا وانگ (طراح مد معروف) می باشند. برای کسب آگاهی از جزییات بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :