مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل در دانشگاه رجینا کانادا

تحصیل در دانشگاه رجینا کانادا

تحصیل در دانشگاه رجینا کانادا که در شهر رجینا واقع در استان ساکاچوان کانادا قرار دارد، مزیت خوبی در رزومه تحصیلی افراد به حساب می آید. این دانشگاه که از همان ابتدا به عنوان یک دبیرستان خصوصی تاسیس گشت، در آغاز با همکاری با دانشگاه ساسکاچوان فعالیت خود را شروع نمود. در نهایت در سال 1934 دانشگاه رجینا به صورت مستقل از دانشگاه ساسکاچوان و کلیسای متودیست فعالیت خود را آغاز کرد. در دانشگاه رجینا کانادا بیش از 15000 نفر دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت مشغول به تحصیل هستند که پس از اتمام دوره تحصیلی خود مکان کار در کانادا را هم دارند.

با کار در کانادا دانشجویان می توانند شانس خود را جهت اخذ اقامت دائم این کشور افزایش دهند. دانشگاه رجینا کانادا از سال 2009 برنامه ای را برای دانشجویان در نظر گرفت که مشغول شدن به کار پس از فارغ التحصیلی را برای آنها تقریبا قطعی نمود. در واقع هم برای کار در دانشگاه رجینا به عنوان استاد و استادیار که فرصت شغلی مورد نظر فارغ التحصیلان مقطع دکتری است و هم برای کار در شرکت های همکار با دانشگاه مزبور، موقعیت های کاری مختلفی در نظر گرفته شده است.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در کانادا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • رنکینگ جهانی دانشگاه رجینا کانادا چگونه است؟
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه رجینا چقدر است؟
  • هزینه های زندگی در شهر رجینا واقع در استان ساسکاچوان کانادا چه میزان می باشد؟

درباره تحصیل در دانشگاه رجینا کانادا

دانشگاه رجینا کانادا ابتدا به عنوان دبیرستانی تحت نظارت کلیسای متودیست آغاز به فعالیت کرد. در حال حاضر به دانشگاهی نه چندان عالی تبدیل شده است. در واقع از آن جایی که نه رنکینگ جهانی و نه رنکینگ ملی دانشگاه رجینا خیلی جالب توجه نیست، در قیاس با دانشگاه های مطرح کشور کانادا از جمله دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک مستر، دانشگاه مونترال، دانشگاه کلگری، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه تورنتو و غیره، اخذ پذیرش از دانشگاه رجینا به مراتب ساده تر است. اما از طرفی فارغ التحصیلان دانشگاه های مزبور برای کاریابی، نه تنها در کانادا بلکه در تمامی کشورهای توسعه یافته، موقعیت های کاری بیشتری و بهتری نسبت به فارغ التحصیلان دانشگاه رجینا دارند.

درباره تحصیل در دانشگاه رجینا کانادا

هزینه های تحصیل در دانشگاه رجینا کانادا

دانشگاه رجینا جزء دانشگاه های خیلی ارزان قیمت کانادا طبقه بندی می شود. به همین دلیل با وجود این که رنکینگ خیلی خوبی ندارد، باز هم دانشجویان زیادی از سرتاسر دنیا تمایل دارند که از این دانشگاه پذیرش بگیرند. البته هر کدام از رشته ها و مقاطع تحصیلی در دانشگاه رجیناه شهریه متفاوتی دارند که بغیر از عوامل مذکور با توجه به تابعیت دانشجویان نیز متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال در نمودار ذیل شهریه دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در دانشگاه رجینا طی سال تحصیلی 2022-2021 نشان داده شده است:

شهریه دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در دانشگاه رجینا

لازم به ذکر است کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در دانشگاه رجینا کانادا کلا یک سال طول می کشد. اخذ پذیرش از این دانشگاه تا ژانویه 2022 امکان پذیر است، چرا که کلاس ها از سپتامبر 2022 شروع خواهد شد. رشته های فنی و مهندسی هم که در دانشگاه های دیگر کانادا از جمله دانشگاه مک گیل و مک مستر گران و پرهزینه هستند. از این رو در دانشگاه رجینا با صرف هزینه های پایین می توان تحصیل نمود. کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کانادا می تواند در این زمینه اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهد.

به عنوان مثال مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه رجینا با شهریه ای مطابق نمودار ذیل روبرو می باشد:

شهریه کارشناسی ارشد رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه رجینا

دانشجویان علاقمند به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی الکترونیک باید حداقل تافل 83 یا آیلتس 6.5 را برای اخذ پذیرش از دانشگاه رجینا ارائه دهند. برای تحصیل رشته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه رجینا کانادا دانشجویان کانادایی سالی 340€ (یورو) و دانشجویان کانادایی سالی 1117€ (یورو) می پردازند. این رشته در مقطع کارشناسی ارشد از دانشجویان حداقل تافل 80 یا آیلتس 6.5 مطالبه می کند، 2 سال طول می کشد و تا مارس 2022 فرصت اپلای دارد.

هزینه های زندگی حین تحصیل در دانشگاه رجینا کانادا

شهر رجینا جزء شهرهای خیلی گران قیمت کانادا به حساب نمی آید. به طوری که هزینه های زندگی 1 نفر در این شهر، البته بدون محاسبه اجاره مسکن، ماهانه 1130CAD (دلار کانادا)، یعنی معادل 895$ (دلار آمریکا) می باشد. زندگی خانواده 4 نفره در شهر رجینا کانادا ماهی 4065CAD (دلار کانادا)، معادل 3220$ (دلار آمریکا) هزینه دربردارد. هرچند باید دقت نمود در محاسبه این ارقام اجاره مسکن در نظر گرفته نشده است. کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه زندگی در کانادا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

در جدولی که در ادامه ترسیم شده میانگین اجاره ماهانه در شهر رجینا بررسی شده است:

نوع مسکنمیانگین اجاره بهای ماهانه در شهر رجینا کانادا به دلار کانادا
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1025CAD
آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر940CAD
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر1805CAD
آپارتمان 3 خوابه در اطراف شهر1775CAD

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

کسانی که تمکن مالی لازم برای تحصیل در دانشگاه رجینا کانادا و پرداخت هزینه های زندگی در این کشور را دارند، می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه مزبور در نهایت برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایند. به این منظور باید مدارک متعددی از جمله نامه پذیرش قطعی دانشگاه، گواهی تمکن مالی بانک، مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در شهر رجینا، مدرک زبان معتبر مطابق با حداقل های در نظر گرفته شده از سوی دانشگاه رجینا و غیره، به سفارت کانادا تقدیم گردند. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در دانشگاه رجینا کانادا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :