مهاجرت تحصیلی هلند

تحصیل در دانشگاه رادبود هلند

تحصیل در دانشگاه رادبود هلند

تحصیل در دانشگاه رادبود هلند، که یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است می تواند گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل متقاضیان بین المللی و اروپایی باشد. این دانشگاه به نام سنت ردبود، اسقف هلندی قرن 9 میلادی نام گذاری شده است که به خاطر عقل و حمایت از مستضعفان مشهور بود. این دانشگاه در سال 1923 تاسیس شد و در سال 1679 به دلیل کمبود بودجه تعطیل شد.

این دانشگاه دارای محوطه دانشگاهی زیبا و دوست داشتنی طبیعی است که در مساحت 100 هکتار گسترش یافته و دارای محوطه های وسیع دارای فضای سبز، علفزار و درختان است. بخش عمده ای از تحصیل در دانشگاه رادبود هلند نیز در داخل قلعه Heyendaal واقع شده است. رادبود در سال 2022 در رتبه بندی دانشگاهی جهانی شانگهای در رتبه 105 قرار دارد و در سطح بین المللی، به دلیل خروجی تحقیقاتی قوی شناخته شده است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی جامع در خصوص تحصیل در هلند در اختیار شما قرار خواهند داد.

جزییات تحصیل در دانشگاه رادبود هلند

محوطه دانشگاه رادبود در منطقه ای سر سبز در محله جنوبی Heyendaal در نایمخن واقع شده است. دانشگاه رادبود هلند دارای 7 دانشکده هنر، حقوق، مرکز پزشکی دانشگاه رادبود، مدیریت نایمخن، فلسفه و مطالعات دینی، علوم و دانشکده علوم اجتماعی است. این دانشکده ها به تدریس و تحقیق در زمینه های هنر، حقوق، مدیریت، علوم پزشکی، علوم اجتماعی و الهیات، فلسفه و مطالعات دینی می پردازند. رادبود علاوه بر این دانشکده ها، همچنین میزبان موسسه روانشناسی زبان ماکس پلانک، یک مرکز تحقیقاتی در سطح جهانی است که به درک زبان و ارتباطات انسانی اختصاص دارد. همچنین یک بیمارستان بزرگ آموزشی واقع در محوطه دانشگاه است که به بخش پزشکی دانشگاه مرتبط است.

برج اراسموس و RSC با ساختمان الینور استروم که محل دانشکده مدیریت است و کارکنان دانشکده علوم سیاسی و اقتصاد را نیز در بر می گیرد، هم سایه هستند. در آن سوی برج اراسموس، تعدادی سالن سخنرانی عمومی به همراه یک کتابفروشی واقع شده است. فراتر از این منطقه، ساختمان مدرن ماریا مونته سوری، محل دانشکده علوم اجتماعی و ساختمان گروتیوس، محل استقرار دانشکده حقوق دیده می شود. این دانشگاه در حال حاضر تلاش های زیادی را برای تجدید و باز سازی دانشگاه خود انجام می دهد. این دانشگاه همچنین اقامتگاه هایی با ظرفیت محدود را برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته است که در قسمت های مختلف محوطه دانشگاه استقرار یافته اند. هلند از جمله کشورهای محبوب برای تحصیل می باشد که در مقاله تحصیل در هلند شرایط کامل شرح داده شده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه رادبود هلند

دانشگاه رادبود برنامه های کارشناسی خود را به زبان انگلیسی و در زمینه های تحصیلی مانند مطالعات هنر و فرهنگ، تاریخ اروپا، هوش مصنوعی، روانشناسی، مدیریت بازرگانی، اقتصاد و اقتصاد بازرگانی، مطالعات آمریکایی، زبان و فرهنگ انگلیسی، ارتباطات تجاری بین المللی، فلسفه، سیاست و جامعه شناسی، زیست شناسی، شیمی، علوم محاسباتی و علوم زیست مولکولی ارائه می دهد. این دانشگاه 34 برنامه کارشناسی ارشد بین المللی را به زبان انگلیسی و چندین مورد دیگر را به زبان هلندی تدریس می كند که برخی از آنها مطالعات ارتباطات بین المللی، تجارت، تاریخ، روانشناسی و هنر و فرهنگ موسیقی های انگلیسی زبان می باشند. دوره های کارشناسی دیگر به زبان هلندی تدریس می شوند.

تمام برنامه های کارشناسی ارشد توسط سازمان اعتبار بخشی هلند و فلاندر (NVAO) معتبر و بین المللی شناخته شده اند. دانشگاه رادبود حدود 450 مدرک دکترا اعطاء نموده و 7600 مقاله علمی منتشر کرده است. این موسسه همچنین خانه چندین موسسه تحقیقاتی از جمله مرکز تحقیقات تجارت و حقوق، انستیتوی تحقیقاتی مدیریت، موسسه Donders در زمینه مغز و اعصاب و رفتار شناسی است.

شرایط تحصیل در دانشگاه رادبود هلند

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه رادبود هلند

روند ارسال درخواست برای ثبت نام در دانشگاه رادبود به صورت آنلاین دنبال می شود. از اینرو نتایج امتحانات و گواهی عملکرد تحصیلی توسط کمیته پذیرش سنجیده می شوند. سال تحصیلی مانند بسیاری دیگر از موسسات آموزشی هلند به 2 ترم تقسیم می شود. دانشگاه رادبود هلند به عنوان یک دانشگاه بزرگ در نظر گرفته می شود که بیش از 20000 دانشجو در آن تحصیل می کنند. شهروند خارجی بودن متقاضیان را از روند پذیرش خارج نمی کند و از هر 8 دانشجو یک شهروند، خارجی است.

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه رادبود شامل موارد زیر است:

  • رونوشت از اخرین گواهینامه های تحصیلی اخذ شده
  • آزمون مهارت در زبان انگلیسی یا هلندی
  • بیانیه شخصی
  • رزومه کاری ( در صورت وجود)
  • کپی گذرنامه
  • اطلاعات هویتی

این دانشگاه به دانشجویان و کادر علمی خود پیشنهاد می دهد تا در برنامه های تبادل بین المللی شرکت کنند. این دانشگاه دارای برنامه های متنوعی مانند برنامه های تحصیلی آنلاین و از راه دور است که دانشجویان می توانند در آنها شرکت کنند. هزینه شهریه برای دوره های کارشناسی حدود 8000€ (یورو) در سال است. کسانی که مایل به دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود در این مرکز هستند باید آماده پرداخت حداقل 12000€ (یورو) در سال باشند. در کنار هزینه تحصیل پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه زندگی در هلند را نیز مطالعه بفرمائید.

فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه رادبود هلند

در میان فارغ التحصیلان دانشگاه رادبود، نام 12 نفر از برندگان جایزه اسپینوزا و یک برنده جایزه نوبل، سر کنستانتین نووسلوف، کاشف گرافن به چشم می خورند. از دیگر فارغ التحصیلان برجسته می توان به دریس ون آگت (نخست وزیر پیشین هلند)، امانوئل دکرز (رئیس سابق یونیلور ماریج)، هنری نوون (کشیش با نفوذ) و فرانس تیمرمانس (معاون اول رئیس کمیسیون اروپا)، اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است، دانشجویان سابق رادبود نیز از سال 2000، موفق به کسب 3 مدال المپیک در رشته قایقرانی شده اند. متقاضیان محترم می توانند برای کسب اطلاعات دقیق تر و مطرح کردن سوالات خود با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به صورت رایگان تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :