مهاجرت تحصیلی چین

بورسیه تحصیلی در چین

بورسیه تحصیلی در چین

ضمن پذیرش از بهترین دانشگاه های چین، بورسیه تحصیلی در چین در اختیار دانشجویان ممتاز چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور قرار می دهند. در این مقاله قصد داریم تا شرایط بورسیه تحصیلی در چین را در اختیار شما بگذاریم. سرمایه گذاری آموزش عالی در کشور چین در سال های اخیر بسیار زیاد بوده است. این امر برای دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند یک انتخاب جذاب می باشد.

در دهه گذشته تعداد موسسات آموزش عالی در کشور چین 2 برابر شده است. هم اکنون تقریبا 3000 موسسه در این کشور وجود دارد. کشور چین که مصمم است دانشگاه های خود در سطح جهانی شناخته شوند، پروژه 211 را در سال 1995 آغاز کرد تا 100 دانشگاه خود را به خط مقدم آموزش عالی متمرکز کند. این سرمایه گذاری و نوسازی تحصیلات دانشگاهی در چین باعث شده که برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، به یک گزینه محبوب تبدیل شود. مقاله پیشرو به ترجمه کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

رتبه برترین دانشگاه های چین

6 دانشگاه چینی در 100 دانشگاه برتر رتبه بندی QS World University Rankings 2022 رتبه بندی شده اند. به طور کلی، 40 موسسه چینی رتبه بندی را دریافت کردند، در سال جاری حدود 500000 دانشجوی خارجی در حال تحصیل در دانشگاه های چین هستند که بیشتر آنها از کشور ژاپن، آمریکا، کره جنوبی، تایلند و هند می باشند. تعداد دانشجویان بین المللی به لطف طرح بهبود یافته بورسیه تحصیلی جدید دولت افزایش یافته است. در سال 2017 تقریبا 60000 دانشجو از خارج از کشور کمک مالی دریافت کردند. این میزان در 5 سال گذشته 63% افزایش یافته است.

قبل از اینکه از شرایط بورسیه تحصیلی در چین را بدانید، باید درباره برترین دانشگاه های کشور چین و رتبه جهانی آنها تحقیق کنید. تحولات اخیر در چین، این کشور را در خط مقدم شهرنشینی قرار داده است. در حال حاضر 20 شهر بزرگ وجود دارد که میزبان بیش از 3 میلیون نفر متقاضی تحصیل در چین است. اگر از شهرهای شلوغی که گزینه ها و فرصت های فراوانی را ارائه می دهند لذت می برید. تحصیل در شانگهای، پکن یا هنگ کنگ می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. از دیگر شهرهای محبوب جامعه دانشجویی بین المللی در چین می توان از چنگدو، کونمینگ و تیانجین نام برد.

شرایط بورسیه تحصیلی در چین توسط دولت

به طور کلی 3 نوع بورسیه تحصیلی در چین وجود دارد، که در این بخش فقط به بورسیه تحصیلی توسط دولت چین را برای شما ارائه می کنیم:

  • بورسیه تحصیلی دولت چین
  • بورس تحصیلی دولت محلی (شهر یا استان)
  • بورس تحصیلی موسسه کنفوسیوس

در بیشتر موارد، سفارت چین مرجع اعزام در کشور خود است. سفارت هر کشور جزئیات درخواست و مهلت خاص خود را دارد. اطلاعات ممکن است هر ساله به روز شود. به همین دلیل متقاضی ابتدا باید با سفارت چین در کشور خود تماس بگیرد.

  • متقاضی باید درخواست خود را به سفارت چین ارسال کند.
  • پس از بررسی تمامی اسناد، سفارت چین نامه اعطاء بورسیه را برای متقاضی ای صادر می کند که واجد شرایط بورسیه تحصیلی دولت چین باشد.
  • متقاضی باید با نامه اعطاء بورسیه با دانشگاه هایی در چین که می خواهد درخواست دهد تماس بگیرد.

نامه قبل از پذیرش از دانشگاه های چین یک ماده درخواست ضروری نیست. برنامه های همراه با نامه پیش از پذیرش مستقیما برای تایید محل به دانشگاه های میزبان ارسال می شوند. برنامه های بدون نامه قبل از پذیرش برای گذراندن مراحل پذیرش به دانشگاه ها ارسال می شود. برای متقاضیانی که نامه پیش از پذیرش ندارند. شورای بورسیه چین اطمینان نمی دهد که دانشگاه های این کشور میزبان باشند، زیرا ظرفیت دانشگاه ها و صلاحیت متقاضیان نیز در نظر گرفته خواهد شد. شرایط تحصیل در چین به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط بورسیه تحصیلی در چین توسط دولت

گرفتن بورسیه کامل تحصیلی در چین

بورس تحصیلی دولت چین شهریه، خوابگاه، هزینه های زندگی و بیمه را برای کل مدت تحصیل پوشش می دهد. بورس تحصیلی موسسه کنفسیوس به خوبی بورسیه دولت چین است. با این حال، این بورسیه محدود به مطالعات چینی است. اگر قصد تحصیل در رشته های دیگر مانند بازرگانی، مهندسی و علوم را دارید، این بورس تحصیلی برای شما مناسب نیست. برخی از دانشجویان بهترین راه برای گرفتن بورس تحصیلی کامل را در درخواست به هرچه بیشتر دانشگاه ها در بورس تحصیلی دولت چین می دانند.

اگر می خواهید بورسیه تحصیلی کامل بگیرید، بهترین راه تمرکز روی یک یا 2 دانشگاه است که شانس بیشتری برای پذیرش دارید. اگر درخواست خود را بسیار جدی بگیرید و پس از دریافت بورس تحصیلی در دانشگاه ثبت نام کنید، به احتمال زیاد افسر پذیرش دانشگاه تمایل بیشتری به شما خواهد داشت. بورسیه های تحصیلی دیگری نیز وجود دارد که می توانید درخواست کنید مانند بورس های تحصیلی ارائه شده توسط دولت محلی، دانشگاه و شرکت. به طور کلی شرایط اعزام دانشجو به چین در مقاله مذکور شرح داده شده است.

دانشگاه مناسب جهت تحصیل در کشور چین

شما باید در نظر بگیرید که آیا دانشگاه مورد درخواست شما برای آینده شغلی شما مفید است یا خیر. اکثر دانشگاه های محلی در چین برنامه های انتقال را قبول نمی کنند. به این معنا که اگر بعد از ورود به چین دانشگاه را دوست ندارید، انتقال آسان نیست. اگر بودجه ای که در اختیار دارید مناسب است، ابتدا باید دانشگاه مناسب را انتخاب کنید. سپس سعی به کسب بهترین بورسیه تحصیلی کنید. برخی از بورسیه های تحصیلی ارائه شده توسط دولت محلی، دانشگاه و شرکت ممکن است به خوبی بورس تحصیلی دولت چین نباشد.

به طور کلی، گرفتن بورس تحصیلی در دانشگاه ها که دانشجویان بین المللی از کیفیت آموزشی که در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد دریافت می کنند، دشوارتر است. همانطور که می توانید تصور کنید، برای درخواست بورس تحصیلی باید با بسیاری از دانشجویان با نمرات عالی رقابت کنید. دانشگاهی با برنامه رتبه بندی بالا یا زبان چینی خوب به این معنا نیست که می توانند فضای یادگیری خوبی را برای دانشجویان بین المللی در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد فراهم کنند. جهت تحصیل در رشته های مختلف در این کشور مقاله تحصیل پزشکی در چین بررسی بفرمائید.

نکات مهم درباره شرایط بورسیه تحصیلی در چین

قبل از اینکه برای هر گونه بورسیه تحصیلی چین اقدام کنید باید به نکات زیر دقت کنید:

  • متقاضی شانس خود را برای گرفتن بورس تحصیلی نمی داند. هیچ کس نمی تواند تضمین کند که متقاضی بورس تحصیلی می گیرد یا خیر.
  • دانش آموزان می توانند بورسیه تحصیلی دولت چین را بدون نامه جایزه واجد شرایط بورسیه دولت چین و نامه پیش از پذیرش دریافت کنند.
  • اگر متقاضی دانشگاهی که می خواهد برای آن درخواست دهد نامه قبل از پذیرش را ارائه می دهد، باید آن را بگیرد.
  • اگر هم اکنون در حال زندگی در چین هستید می توانید درخواست خود را با تمام موارد درخواستی به سفارت چین در کشور خود ارسال کنید.

با توجه به موارد گفته شده در این مقاله از شرایط بورسیه تحصیلی در چین مطلع شدید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد مهاجرت به چین می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :