مهاجرت به کشور هلند

بهترین شهرهای هلند برای زندگی

بهترین شهرهای هلند برای زندگی

افرادی که علاقه مند به مهاجرت و زندگی در هلند هستند با شناسایی بهترین شهرهای هلند برای زندگی به دنبال اخذ اقامت در این شهرها می باشند. انتخاب بهترین شهر برای زندگی می تواند برای هر فرد با توجه به ملاک ها و فاکتورهای شخصی شامل میزان شلوغی، بازار کار، جمعیت مهاجرین و غیره متفاوت باشد. شهر آمستردام پایتخت این کشور در حال حاضر مشهورترین شهر هلند است و بسیاری از مهاجرین به هلند زندگی در این شهر را انتخاب می کنند.

البته اگر به دنبال زندگی با هزینه ای کم تر هستید می توانید شهرهای دیگر هلند را برای زندگی انتخاب کنید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه این مقاله بهترین شهرهای هلند برای زندگی را معرفی نموده اند.

معرفی بهترین شهرهای هلند برای زندگی

هلند کشوری کاملا شهرنشین است. در عین حال، سهم جمعیتی که در مناطق کلانشهر زندگی می کنند، مناسب است. بیشتر شهر نشینان هلندی در شهرهای کوچک و متوسط زندگی می کنند. این نتیجه ساختار شهری چند مرکزی در هلند می باشد. بیشتر مناطق شهری از هسته های شهری متعددی در مسافت های نسبتا کوتاه از یکدیگر ساخته شده اند. از این رو ریشه های ساختار شهری مدرن چند مرحله ای را می توان در دوران قرون وسطایی ردیابی کرد. 20 شهر از 35 شهر بزرگ هلند از قرن یازدهم تا پانزدهم سرچشمه می گیرد. از این رو عمدتا به عنوان شهرهایی با بنادر مهم می باشند.

در هر صورت با توجه به عواملی مانند زیر ساخت های مناسب، کیفیت زندگی، بازار کار و دیگر موارد در اینجا برترین شهرهای هلند برای زندگی معرفی شده اند:

  • آمستردام (Amsterdam)
  • اوترخت (Utrecht)
  • لاهه (Hague)
  • گرونینخن (Groningen)
  • روتردام (Rotterdam)
  • ماستریخت (Maastricht)
  • دلفت (Delft)
  • زولی (Zwolle)
  • آمرسفورت (Amersfoort)
  • آلمره (Almere)

شهر آمستردام از بهترین شهرهای هلند برای زندگی

آمستردام، بزرگترین شهر هلند، پایتخت این کشور و همچنین مرکز سرمایه اقتصادی، تجاری، فرهنگی و تجاری کشور هلند است. آمستردام از زمان تأسیس در قرن دوازدهم، از یک روستای ماهیگیری كوچک به یكی از مهمترین بنادر جهان در دوره طلایی هلند، تبدیل شده است. اکنون شهر شلوغ و زیبا با حدود 800000 نفر ساكن است. یکی از مکان های توریستی در کشور به شمار می رود. آبراه های زیبا، خانه های قدیمی در ابعاد و شکل های مختلف، بازار شلوغ، مراکز تفریحی و رستوران ها در این شهر هستند.

قطعا آمستردام یک شهر شگفت انگیز برای زندگی در هلند است. ابعاد جمع و جور آمستردام، شیوه زندگی سالم و دوچرخه سواری، جمعیت متنوع (بیش از 170 ملیت)، بومیان انگلیسی زبان، وفور فضای سبز، سیستم حمل و نقل عمومی عالی و موقعیت مرکزی در اروپا به معنای این است که نه تنها مکان بسیار مناسبی برای بازدید است. بلکه یک مکان عالی برای زندگی و تحصیل در هلند می باشد.

اوترخت از بهترین شهرهای هلند برای زندگی

با جمعیت تقریبا 320000 نفری، اوترخت چهارمین شهر بزرگ هلند و مرکز استانی با همین نام می باشد. اوترخت همچنین یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور است که در اصل توسط سربازان رومی در حدود سال 50 میلادی تاسیس شد. این شهر مرکز مذهبی هلند از قرن هشتم بوده است. مرکز شهر جمع و جور اوترخت توسط یک کانال قرون وسطایی محاصره شده و به طرز چشمگیری عاری از اتومبیل بوده و با مغازه ها تا حاشیه پر شده است.

علاوه بر نماد برج Dom، اوترخت همچنین به انبارهای اسکله ای معروف است که کانال های آن، کافه های خانگی و رستوران ها را روی آب مستقر می کند. در طی قرون متمادی، اوترخت به یک شهر دانشگاهی پر جنب و جوش تبدیل شده و از نظر فعالیت های فرهنگی پشت آمستردام در رده دوم قرار دارد. این شهر دارای چندین مرکز موسیقی می باشد. همچنین میزبان جشنواره های موسیقی در سطح جهانی است.

اوترخت از بهترین شهرهای هلند برای زندگی

لاهه از بهترین شهرهای هلند برای زندگی

لاهه (دن هاگ به هلندی) پایتخت استان هلند جنوبی، سومین شهر بزرگ هلند و کرسی دولت هلند و دیوان عالی کشور است. در این شهر مرکز دیوان بین المللی دادگستری، دیوان بین المللی کیفری و سایر سازمان های مهم بین المللی دیگر قرار دارد. گرچه لاهه غالبا تحت تأثیر زندگی شبانه یا جاذبه های تفریحی توسط آمستردام قرار گرفته است. اما در حقیقت این شهر معمولی دارای جذابیت های ویژه ای برای بازدید کنندگان و ساکنان آن است. به عنوان مثال، لاهه میزبان برخی از جالب ترین موزه ها و مؤسسات فرهنگی در هلند و خانه بزرگترین مجموعه جهانی آثار پیت مندریان است.

از جمله حقایق درباره لاهه:

  • بیش از 500000 نفر ساکن دارد.
  • در قرن سیزدهم تاسیس شده است.
  • بیش از 100 ملیت دارد.
  • 115 سفارتخانه و کنسولگری دارد.
  • بیش از 130 سازمان بین المللی دارد.
  • 11 کیلومتر خط ساحلی دارد.
  • یک سوم شهر فضای سبز است.
  • سالانه بیش از 20 میلیون بازدید کننده دارد.

روتردام از بهترین شهرهای هلند برای زندگی

روتردام از زمان آغاز به عنوان یک دهکده ماهیگیری در قرن سیزدهم، به دومین شهر بزرگ هلند و خانه یکی از بزرگترین بنادر جهان تبدیل شده است. بخش اعظم مركز روتردام در جنگ جهانی دوم نابود شد. با این حال، این شهر به عنوان کانون معماری مدرن معرفی می شود. جمله ای رایج در میان مردم این شهر که می گویند پول در روتردام بدست آمده، در لاهه تقسیم شده و در آمستردام خرج می شود. از این رو نمایانگر دیدگاه سنتی روتردام از خود به عنوان شهر کارگران است.

اگرچه به طور کلی آمستردام به عنوان پایتخت فرهنگی هلند در نظر گرفته می شود با توجه به معماری مدرن روتردام این شهر همچنین دارای یکی از بهترین موزه های هلند و همچنین صحنه های هنری شگفت انگیز معاصر است. این شهر همچنین میزبان چندین رویداد و جشنواره بزرگ می باشد و دومین کارناوال بزرگ کارائیب در اروپا و همچنین جشنواره بین المللی فیلم روتردام و جشنواره جاز دریای شمال است.

زندگی در شهر گرونینخن هلند

گرونینخن، بزرگترین شهر در شمال هلند، پایتخت استانی با همین نام است. این شهر همچنین به عنوان کلانشهر شمال و به عنوان شهر “مارتینیستاد” نیز شناخته می شود. این شهر با جمعیت فقط 190000 نفر، در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ هلند کم جمعیت است. اما به دلیل کوچک بودن آن متراکم است. اولین سکونتگاه بزرگ در گرونینخن به سده سوم میلادی باز می گردد و تا قرن سیزدهم، این شهر به یک مرکز مهم تجارت تبدیل شده بود.

دانشگاه گرونینخن در این شهر در قرن هفدهم تاسیس شد. دومین دانشگاه قدیمی و از جمله برترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در هلند پس از دانشگاه لیدن است. گرونینخن بالاترین درصد دانشجویان را در کل جمعیت هلند دارد و 50000 دانشجو از دانشگاه گرونینخن و دانشگاه علوم کاربردی هانزه، حدود 25% از جمعیت محلی را تشکیل می دهند. این شهر دارای منطقه بزرگ عابر پیاده، پر از مغازه ها و کافه است و شهری کوچک و دوست داشتنی است.

زندگی در شهر دلفت هلند

دلفت در استان هلند جنوبی واقع شده و دارای 100000 نفر جمعیت می باشد. از این رو به دلیل داشتن مرکز شهر زیبا و تاریخی بسیار مشهور است. در طول جنگ 80 ساله، که در آن هلندی ها با اشغالگران اسپانیایی خود جنگیدند، رهبر قیام هلند، ویلیام نارنجی دلفت را پایگاه عملیات خود قرار داد. پس از پایان جنگ، دلفت برای مدتی پایتخت هلند تازه آزاد شده بود. دلفت همچنین محل استقرار دانشگاه دلفت است. به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های معتبر هلند شناخته می شود و همچنین بزرگترین دانشگاه فنی دولتی هلند است.

امیدواریم با مطالعه این نگارش که به دست مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعات کافی درباره بهترین شهرهای هلند برای زندگی را به دست آورده باشید. برای ارائه پرونده مهاجرت خود به مشاورین ما می توانید با این موسسه به طرق مختلف حضوری و غیر حضوری در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :