مهاجرت تحصیلی هلند

تحصیل پزشکی در هلند

تحصیل پزشکی در هلند

تحصیل پزشکی در هلند با توجه به دانشگاه های معتبر این کشور و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. البته جهت تحصیل رشته های پزشکی در هلند دانشجو موظف است در طول تحصیل خود زبان هلندی را نیز یاد بگیرد. هلند از جمله کشورهای مطرح در قاره اروپا برای تحصیلات رشته پزشکی است. این رشته همواره یکی از رشته های محبوب در هلند بوده و آموزش آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد. تحصیل در هلند در رشته پزشکی با توجه به اعتبار دانشگاه های این کشور در ایران نیز در بین دانشجویان ایرانی بسیار محبوب است.

تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله درباره تحصیل در هلند در رشته پزشکی به سوالات زیر پاسخ داده اند:

  • شرایط تحصیل پزشکی در کشور هلند در سال 2022 چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های هلند برای تحصیل رشته های پزشکی کدامند؟
  • مزایای تحصیل پزشکی در هلند چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته های پزشکی در کشور هلند چقدر است؟
  • اقامت پس از تحصیل پزشکی در هلند چگونه است؟

درباره تحصیل در هلند در رشته پزشکی

تحصیل رشته های پزشکی در سراسر جهان بسیار متفاوت است. هلند یکی از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های برتر پزشکی در اروپا است. دانشجویان بین المللی از سراسر جهان در هلند در رشته پزشکی تحصیل می کنند. دانشجویان بین المللی که در هلند مشغول به تحصیل پزشکی هستند، از دوره کارشناسی پزشکی تا برنامه های مراقبت های بهداشتی به برنامه های مختلفی دسترسی دارند که توسط دانشگاه های خصوصی و دولتی ارائه می شود.

کالج های برتر پزشکی و کالج های بهداشت و درمان در هلند برنامه های پزشکی بی نظیری ارائه می دهند که متفاوت از دوره های مشابه در سایر کشورهای اروپایی است. چنانچه برای تحصیل پزشکی MS در هلند یا هر مدرک پزشکی ثبت نام شوید به بیش از صد هزار دانشجوی بین المللی که تحصیلات عالی خود را در هلند دنبال می کنند، می پیوندید.

تحصیل در هلند در رشته پزشکی و شرایط کلی

تحصیل پزشکی در کشور هلند مجموعا 7 سال به طول می انجامد که شامل 3 سال تحصیل دروس به زبان انگلیسی و 3 سال تحصیل دروس عملی به زبان هلندی و یک سال کارآموزی در بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی می باشد. از آنجا که هلند پر از دانشگاه های معتبر و دارای فرهنگ غنی و جذاب است. همچنین به اکثر دانشجویان فرصت می دهند فضای کافی را برای توسعه مسیر خود داشته باشند. تحصیل رشته های پزشکی در هلند بسیار محبوب است.

تحصیل در رشته های پزشکی در هلند از رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی گرفته تا داروسازی و پرستاری در تنوع گسترده ای قرار دارد. دانشجویان به برنامه های مختلفی دسترسی دارند. جهت تحصیل در هلند بسیاری از دانشجویان به شهرهای آمستردام، گرونیخن و ماستریخت مهاجرت می کنند.

در جدول زیر همچنین مدت تحصیل کارشناسی به علاوه کارشناسی ارشد در رشته های پزشکی در هلند را مشاهده می کنید:

رشته پزشکیمدت زمان تحصیل در هلند
پزشکی عمومی7
داروسازی6
پرستاری5
دندانپزشکی7

شرایط تحصیل پزشکی در هلند

از شرایط اصلی تحصیل در هلند در رشته پزشکی در سال 2022 داشتن مدرک دیپلم 12 ساله با نمرات بالای دروس پایه می باشد. برخی از دانشگاه ها نیز برای دانشجویان بین المللی خود آزمون GRE یا GMAT یا آزمون ورودی پزشکی برگزار می کنند که شامل دروسی از جمله شیمی، فیزیک و زیست شناسی می باشد. جهت تحصیل در هلند به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی، دانشجویان بایستی دارای مدرک حداقل 6 آیلتس یا 520 تافل کتبی و یا 213 تافل اینترنتی باشند.

همچنین جهت تحصیل به زبان هلندی دانشجویان بایستی به سطح B1 آزمون TUL برسند یا مدرک NT2-II را بدست آورند. توجه داشته باشید برخی از دانشگاه های هلند ممکن است شرایط دیگری نیز برای پذیرش دانشجویان بین المللی داشته باشند که در اینصورت با مراجعه به سایت دانشگاه و تماس با آنها می توانید از آنها اطلاع یابید. جهت مهاجرت به هلند مقاله مشخص شده را مطالعه بفرمائید.

مزایای تحصیل در هلند در رشته پزشکی

هلند یکی از کشورهای برجسته با نظام آموزشی بسیار معتبر است. دانشگاه های معتبر این کشور نیز مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران هستند که با تحصیل و اخذ مدرک پزشکی در این دانشگاه های می توانید در ایران نیز مشغول به کار شوید. با تحصیل در هلند که به عنوان عضو اتحادیه اروپا می باشد می توانید از ویزای تحصیلی این کشور استفاده کنید. همچنین از عضویت این کشور در پیمان نامه شینگن استفاده کنید.

از جمله مزایای تحصیل در هلند در رشته پزشکی می توان موارد زیر را اشاره کرد:

  • تحصیل پزشکی در دانشگاه های معتبر هلند
  • دریافت مدرک پزشکی مورد تایید سازمان های معتبر و کشورهای مختلف در جهان
  • استفاده از امکانات پیشرفته و مدرن آموزش در هلند
  • اخذ اقامت هلند پس از تحصیل
  • کار و تحصیل در بیمارستان های مجهز هلند
  • اوقات فراغت مناسب و زندگی در هلند
  • اخذ ویزای شنگن هلند

مزایای تحصیل در هلند در رشته پزشکی

تحصیل پزشکی در دانشگاه های هلند

دانشکده های پزشکی و بهداشت در هلند دارای دوره های بالینی، پیش بالینی و بهداشتی می باشند که از رشته های دندانپزشکی گرفته تا روانپزشکی را ارائه می کنند. سیزده دانشگاه در هلند 47 دوره مختلف را در زمینه پزشکی و بهداشت و درمان در مقطع کارشناسی ارائه می دهند؛ 12 دانشگاه در هلند نیز 41 دوره مختلف را در مقاطع کارشناسی ارشد ارائه می دهند. علاوه بر این، یک دسته دیگر به نام پزشکی بالینی برای تحصیل پزشکی در هلند وجود دارد که تحت پوشش دانشگاه های برتر پزشکی است.

مطالعه پزشکی بالینی در هلند تعدادی از دانشجویان بین المللی را به خود جذب کرده که دارای طیف گسترده ای از رشته های پزشکی شامل رادیولوژی، چشم پزشکی، قلب و عروق، زنان و زایمان و غیره می باشد. دانشگاه های برتر پزشکی هلند این برنامه های پزشکی را با هزینه ای نسبتا مناسب به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

در اینجا دانشگاه های برتر پزشکی در هلند معرفی شده اند:

رتبهنام دانشگاهشهررده بندی
1دانشگاه واگنیخنواگنیخن59
2دانشگاه آمستردامآمستردام62
3دانشگاه لیدنلیدن67
4دانشگاه اراسموسروتردام69
5دانشگاه گرونینخنگرونینخن73
6دانشگاه اوترختاوترخت75
7دانشگاه ماستریختماستریخت125

تحصیل پزشکی در دانشگاه گرونینخن هلند

دانشگاه گرونینخن (University of Groningen) هلند یکی از برترین دانشگاه های پزشکی دراین کشور و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های معتبر هلند است که در سال 1614 تاسیس شد. پردیس این دانشگاه در شهر گرونینخن در شمال کشور واقع شده است. دانشکده های مختلف این دانشگاه در سطح شهر پراکنده هستند. در حالی که برخی از آنها در مرکز شهر و اطراف آن واقع شده اند. دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده های حقوق، دانشکده فلسفه و دانشکده اقتصاد و تجارت می باشند.

دانشکده پزشکی آن نیز در نزدیکی بیمارستان وابسته به دانشگاه، مرکز پزشکی دانشگاه گرونینخن (UMCG) قرار دارد. در این بیمارستان دانشجویان می توانند برنامه های تئوری و کارآموزی خود را دنبال کنند. در طول برنامه کارشناسی، دانشجویان می توانند مسیر مورد نظر خود را در این برنامه انتخاب کنند به عنوان مثال پزشکی، بهداشت جهانی یا پزشکی، و دیگر رشته ها را برگزینند. جهت اطلاع از شرایط کار در هلند مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه ماستریخت هلند

دانشگاه ماستریخت (University of Maastricht) هلند یکی دیگر از برترین دانشگاه های هلند جهت تحصیل در رشته های پزشکی است. این دانشگاه تحصیل لیسانس پزشکی به مدت 3 سال و فوق لیسانس پزشکی را نیز به مدت 3 سال به علاوه یک سال کارآموزی ارائه می دهد. یکی از بارزترین ویژگی های تحصیل لیسانس پزشکی در دانشگاه ماستریخت این است که آموزش به طور عملی متمرکز می باشد، به عنوان مثال، شما می آموزید که چگونه به بازوی شبیه سازی شده تزریق کنید. همچنین معاینه بدنی انجام دهید. تماس شما با بیماران در ابتدا ماهیت مشاهده ای خواهد داشت. با پیشرفت برنامه، مسئولیت بیشتری در قبال بیماران خواهید داشت.

به عنوان مثال در سال دوم خود، یک کار آزمایی مراقبت 4 روزه را در خانه سالمندان انجام می دهید تا با کار واقعی در مراقبت های بهداشتی آشنا شوید و در سال سوم، آموزش در کلینیک های سرپایی را می گذرانید. آموزش پزشکی در دانشگاه ماستریخت هر سال یک موضوع اصلی دارد، که کل برنامه ها حول محور آن می چرخد. تحصیل کارشناسی پزشکی در این دانشگاه در 3 سال می باشد که به صورت زیر است:

  • سال اول: مباحثی مانند گردش خون و تنفس بیان خواهد شد.
  • سال دوم: شما یاد می گیرید که به روش بالینی در مورد تشخیص و درمان فکر کنید.
  • سال سوم: به جای خواندن تئوری بیماری، شما در کلینیک ها بیماران واقعی را ملاقات می کنید که موارد آنها اساس مطالعات شما را تشکیل می دهد.

هزینه تحصیل در هلند در رشته پزشکی

از آنجا که دانشگاه های هلند عمدتا دولتی هستند، از این رو توسط دولت تامین می شوند. دانشجویان هلندی برای تحصیلات پس از دوره متوسطه خود، چه در دانشگاه، چه کالج و چه یک موسسه آموزشی دولتی دیگر، مبلغی به عنوان شهریه پرداخت می کنند. به دانشجویانی عضو اتحادیه اروپا نیز همان مبلغی را که دانشجویان هلندی ملزم به پرداخت هستند شهریه می پردازند. این در حالی است که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا با هزینه های نهادی مواجه می شوند که بین دانشگاه ها متفاوت است. این امر می تواند هزینه تحصیل پزشکی در هلند را برای افراد خارج از اتحادیه اروپا گران کند.

در هر صورت به طور میانگین هزینه تحصیل پزشکی در هلند برای دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا در حدود 15000€ الی 25000€ (یورو) می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادر مجرب خود آماده ارائه راهنمایی و مشاوره به متقاضیان عزیز برای مهاجرت به هلند از روش های مختلف به خصوص روش تحصیلی می باشد. برای برقرار ارتباط با توجه به شیوع ویروس کرونا می توانید به صورت تلفنی و آنلاین اقدام کنید و پرونده خود را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :