مهاجرت تحصیلی اتریش

بهترین دانشگاه های اتریش

بهترین دانشگاه های اتریش

تحصیل در بهترین دانشگاه های اتریش با توجه به هزینه بسیار پایین این دانشگاه ها جزء بهترین فرصت ها برای تحصیل و زندگی در اروپا می باشد. اتریش همچنین دارای دانشگاه های بسیار قدیمی می باشد که در کنار دانشگاه های تازه تاسیس یافته امکان تحصیل در یک مکان تاریخی و فرهنگی را فراهم ساخته است. دانشگاه های اتریش در حال حاضر از کیفیت خوبی برخوردار بوده است.

در میان بهترین دانشگاه های اروپایی و جهان قرار گرفته اند. اتریش همچنین یکی از امن ترین کشورهای جهان می باشد و تحصیل در این کشور امکان یک زندگی راحت و آسوده را در کنار رشته کوه های آلپ پدید می آورد. اتریش زادگاه بسیاری از افراد مشهور و نخبه همچون زیگموند فروید و موتزارت بوده است. در ادامه این نگارش همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین دانشگاه های اتریش را معرفی نموده اند.

بررسی اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه های اتریش

اتریش بیش از 60 دانشگاه خصوصی و دولتی دارد و میزبان بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد. تحصیل در دانشگاه های اتریش برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان می باشد. همچنین برای افراد دیگر کشورها با هزینه بسیار پایین امکان پذیر است. به طور کلی برای پذیرش از دانشگاه های اتریش بایستی شرایط مورد نیاز دانشگاه را داشته باشید و با انجام مکاتبه و ارسال مدارک نامه پذیرش را دریافت کنید.

در صورت دریافت نامه پذیرش از سوی دانشگاه های اتریش می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنید. در نهایت موفق به مهاجرت به اتریش شوید و در آنجا مشغول به ادامه تحصیل شوید. پذیرش تحصیلی از دانشگاه های دولتی فقط از طریق دانشگاه های سراسری ایران قابل انجام است. بدین ترتیب پذیرش دانشجویان دانشگاه های آزاد مگر برای دانشگاه های خصوصی که آن هم امری بعید است امکان پذیر می باشد.

برای آشنایی با طول مدت تحصیلات در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در اتریش به تصویر زیر توجه کنید:

طول مدت تحصیلات در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در اتریش

پذیرش تحصیلی کارشناسی در دانشگاه های اتریش

برای پذیرش تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه های اتریش متقاضیان بایستی در یکی از دانشگاه های دولتی کشور راه یافته باشند و با ارائه نامه اشتغال به تحصیل به دانشگاه اتریشی برای پذیرش در مقطع کارشناسی اقدام کنند. یکی از موارد دیگر که برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اتریشی بسیار مهم می باشد زبان آلمانی است. لذا متقاضیان بایستی مدرک زبان آلمانی را ارائه کنند.

البته در صورت نداشتن مدرک زبان نیز با ثبت نام در دوره های زبان و کسب نمره لازم دانشگاه های اتریش این فرصت را به متقاضیان می دهد تا مشکل زبان را حل کنند. یکی دیگر از شرایط لازم برای دریافت پذیرش کسب نمرات و معدل بالا در طول سال های تحصیلی و همچنین ارائه مدرک دیپلم می باشد. برای پذیرش مقطع کارشناسی در دانشگاه های اتریش میزان سن آنچنان مهم نیست اما می تواند تاثیرگذار باشد.

بدین ترتیب در نمودار زیر به بررسی تعداد دانشجویان در حال تحصیل در 3 دانشگاه برتر اتریش می پردازیم:

بررسی تعداد دانشجویان در حال تحصیل در 3 دانشگاه برتر اتریش

اخذ پذیرش تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های اتریش

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های اتریش از جمله دانشگاه های قدیمی اتریش در کنار برنامه های به روز و مدرن به همراه زندگی در یک کشور زیبا از نظر طبیعت و معماری شهری تجربه بسیار جالبی را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند. به طور کلی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در 3 نوع دانشگاه اتریش امکان پذیر می باشد که عبارتند از:

  • دانشگاه های دولتی اتریش:

در حال حاضر 22 دانشگاه دولتی در اتریش وجود دارد که دانشجویان در آن تحقیقات علمی را در زمینه های مختلفی انجام می دهند. از اینرو طیف کاملی از برنامه های کارشناسی ارشد در این دانشگاه ها ارائه می شود. برای مثال دانشگاه کرم دانوب اتریش به طور کامل در دوره های تحصیلات تکمیلی برنامه های مدون خود را ارائه می کند.

  • دانشگاه های خصوصی اتریش:

هم اکنون یعنی در سال 2024 تعداد دانشگاه های خصوصی در اتریش به 16 عدد می رسد. این دانشگاه ها در تعیین برنامه ها، دوره ها، میزان هزینه ها و شرایط پذیرش خود مختار هستند و از هم متفاوت عمل می کنند. اما همه دانشگاه ها و برنامه ها باید توسط یک شورا که به نمایندگی از دولت اتریش فعالیت می کند، تایید شوند. تحصیل در اتریش به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های خصوصی علاوه بر زبان آلمانی نیز برای دانشجویان بین المللی برگزار می شود.

مزایای تحصیل در دانشگاه های برتر اتریش

دانشگاه های اتریش برنامه های های خود را هم سو با برنامه های بولونیا ارائه می دهند و هم سطح با بسیاری از کشورهای اروپایی هستند. امکان تحصیل در دانشگاه های اتریش برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان است و شهریه دانشگاه های دولتی برای افراد کشورهای دیگر بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. یکی از بهترین مزایای دانشگاه های اتریش می باشد. دانشگاه های اتریش علاوه بر دریافت بسیاری از جوایز نوبل همچنین فرهنگ و هنر را در خود جای داده است.

در بسیاری از رشته های هنری شناخته شده است. همچنین از دیگر مزایای تحصیل در اتریش زندگی در قلب اروپا با فرهنگی کهن و همچنین زندگی در یکی از توریست خیز ترین کشورهای جهان با معماری باشکوه و طبیعتی بسیار زیبا می باشد. اقتصاد اتریش نیز با نرخ بیکاری پایین در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و افراد فارغ التحصیل می توانند به راحتی مشغول به کار شوند.

رده بندی بهترین دانشگاه های اتریش

در حال حاضر در دانشگاه های اتریش بیش از 280000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد حدود 73000 دانشجو از کشورهای دیگر می باشند. جمعیت 8.5 میلیون نفری اتریش در این کشور نسبتا کوچک دارای تحصیلات عالی هستند. آموزش در این کشور از اهمیت خاصی برخوردار است. طبق آخرین رده بندی های معتبر جهان در سال 2024 مانند رده بندی QS و TIMES، 13 دانشگاه اتریش در میان 1000 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. در صدر این دانشگاه ها، دانشگاه وین اتریش قرار دارد.

در جدول زیر رده بندی برترین دانشگاه های اتریش در جهان را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه وین134
دانشگاه صنعتی وین192
دانشگاه اینسبروک266
دانشگاه صنعتی گراتس311
دانشگاه یوهانس کپلر لینز412
دانشگاه گراتس
501
دانشگاه سالزبورگ
751
دانشگاه پزشکی گراتس
201

رتبه بندی بهترین رشته های دانشگاه های اتریش

در دانشگاه های اتریش رشته های مختلف و متنوع در مقاطع مختلف از کارشناسی گرفته تا دکترا ارائه می شود. دانشگاه های اتریش با داشتن تاریخ غنی، امکانات پیشرفته ای را به دانشجویانشان ارائه می کنند. جای تعجب ندارد که بسیاری از دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در اتریش هستند. شاید مشهورترین دانشگاه اتریش، دانشگاه وین باشد که یک دانشگاه باستانی است که دارای لیست قابل توجهی از فارغ التحصیلان از جمله اروین شرودینگر، زیگموند فروید و فردریش هایک است. در سطوح و زمینه های مختلف علمی دانشجویان این چنین پر استعداد را پرورش می دهد.

در جدول زیر برخی از برترین رشته های دانشگاهی در دانشگاه های اتریش ذکر شده اند:

رتبهرشتهرده بندی جهانینام دانشگاه
1هنرهای تجسمی و اجرایی4   Universität für Musik und darstellende Kunst Wien
2تجارت13   Wirtschaftsuniversität Wien Business
3مهندسی15Montanuniversität Leoben
4ادبیات و زبان31Universität Wien Linguistics
5علوم طبیعی34دانشگاه صنعتی وین
6کشاورزی35دانشگاه صنعتی وین
7ریاضیاتدانشگاه وین

دانشگاه وین یکی از بهترین دانشگاه های اتریش

دانشگاه وین اتریش (Vienna University) بر اساس معتبرترین رده بندی های دانشگاهی جهان جزء 200 دانشگاه برتر جهان می باشد. هم اکنون بهترین دانشگاه اتریش و یکی از بهترین ها در اروپا می باشد. این دانشگاه که در سال 1365 میلادی تاسیس شده است. همچنین جزء قدیمی ترین دانشگاه اتریش می باشد. درکنار آن با ارائه بیش از 175 رشته های مختلف و متنوع دانشگاهی بزرگترین دانشگاه اتریش می باشد.

این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا می باشد. چرا که 20 جایزه نوبل از جمله برنده جایزه نوبل در رشته ادبیات در سال 2014 توسط الفردی ژلینک را تا بدینجا کسب کرده است. این دانشگاه در حال حاضر میزبان بیش از 94000 دانشجو است و در کنار ارائه بیشتر برنامه های تحصیلی به زبان آلمانی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اتریش را فراهم می کند. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه به زبان آلمانی نیز می باشد.

  • رتبه QS در بین دانشگاه های اروپایی 64
  • رتبه Shanghai Jiao در بین دانشگاه های اروپایی 57
  • رتبه THE TIMES در بین دانشگاه های اروپایی 56

رتبه بندی بهترین رشته های دانشگاه های تریش

دانشگاه تکنولوژی وین اتریش

دانشگاه تکنولوژی وین اتریش (Vienna University of Technology) در سال 2024 به عنوان دومین دانشگاه برتر اتریش شناخته شده است. این دانشگاه در سال 1815 تاسیس شد و اکنون به عنوان یکی از دانشگاه های فناوری مهم اروپا و جهان به شمار می رود. این دانشگاه که یک دانشگاه دولتی می باشد. در حال حاضر 10401 دانشجو دارد.

همچنین 8 دانشکده دارد که رشته های ریاضیات و اطلاعات جغرافیایی، فیزیک، شیمی فنی، انفورماتیک، مهندسی عمران، معماری و برنامه ریزی منطقه ای، مهندسی مکانیک و علم تجارت، مهندسی برق و فناوری اطلاعات و رشته های مهندسی کلاسیک را در بر می گیرد. از جمله مشهورترین فارغ التحصیلان این دانشگاه می توان به کریستین داپلر، جوزف لوشمیتد، معمار اتو واگنر، برنده جایزه نوبل شیمی ریچارد ززیگوندی، ویکتور کاپلان، الکساندر میسنر و بسیاری دیگر نام برد.

رتبه بندی این دانشگاه به شرح لیست زیر می باشد:

  • رتبه QS در بین دانشگاه های اروپایی 84
  • رتبه Shanghai Jiao در بین دانشگاه های اروپایی 118
  • رتبه THE TIMES در بین دانشگاه های اروپایی 170

دانشگاه اینسبروک اتریش

دانشگاه اینسبروک اتریش (Innsbruck University) سومین دانشگاه قدیمی و برتر اتریش می باشد. این دانشگاه در سال 1669 تاسیس شده و ریشه تشکیل آن به سال 1562 نیز بر می گردد. از اهمیت جایگاه این دانشگاه به عنوان یک مرکز پژوهش و آموزش می توان به فارغ التحصیلان برنده جایزه های بین المللی و بی شمار و دانشمندان فعلی و سابق که در این دانشگاه تدریس و تحقیق می کنند، اشاره کرد. بسیاری از اکتشافات علمی برجسته در این دانشگاه انجام شده است.

امروز، این دانشگاه شامل 16 دانشکده، 4 سکوی تحقیقاتی میان رشته ای و 41 مرکز تحقیقاتی برای تسهیل شبکه و همکاری بین رشته های مختلف است. دانشگاه اینسبروک با همکاری با 10 دانشگاه و امضای توافق نامه همکاری با 400 موسسه دیگر در سراسر جهان، همکاری دارد. این دانشگاه در غرب اتریش در نزدیکی کوه های آلپ واقع شده و علاوه بر تحصیل از محیطی بی نظیر سود می برد.

دانشگاه تکنولوژی گراتس اتریش

قدمت دانشگاه تکنولوژی گراتس اتریش (Graz University of Technology) به سال 1811 بر می گردد. این دانشگاه در سال 2020 توانسته بر اساس رده بندی QS به عنوان چهارمین دانشگاه برتر اتریش شناخته شود. این دانشگاه دارای 7 دانشکده از جمله معماری، فنی عمران، علوم کامپیوتر و مهندسی زیست پزشکی، مهندسی برق و اطلاعات، مهندسی مکانیک و علوم اقتصادی، ریاضیات، فیزیک و نقشه برداری و شیمی فنی، شیمی و مهندسی فرآیند و بیوتکنولوژی می باشد.

دانشگاه فناوری گراتس همچنین قدیمی ترین دانشگاه تحقیق و آموزش علوم و فناوری در اتریش است. گراتس دومین رتبه در شهرهای مهم اتریش را دارد و علاوه بر دانشگاه تکنولوژی گراتس، 3 دانشگاه دیگر در این شهر میزبان هزاران دانشجو می باشد. دانشگاه گراتس طیف وسیعی از رشته ها را در زمینه فناوری به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می کند.

در این نگارش سعی شد بهترین دانشگاه های اتریش بر اساس رده بندی های جهانی معرفی شوند. افرادی که برای تحصیل در اتریش می خواهند اقدام کنند این دانشگاه ها را بشناسند و برای پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل و مهاجرت به اتریش می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار کرده و از مشاوره رایگان وکیلان این موسسه بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :