مهاجرت به کشور آمریکا

تعطیلات رسمی در آمریکا

تعطیلات رسمی در آمریکا

در واقع واژه تعطیلات رسمی در آمریکا به صورت عامیانه به کار برده می شود زیرا دولت فدرال حق اعلام تعطیل رسمی برای سایر ایالات را ندارد. فقط برای منطقه تحت اختیار خود یعنی کلمبیا می تواند تعطیلی اعلام کند. در حال حاضر هر کدام از ایالات آمریکا برای ایالت خود تعطیلاتی را وضع کرده اند. اما از آنجا که همه ایالت های آمریکا، تعطیلات وضع شده دولت فدرال را در ایالات خود اجرا می کنند.

این تعطیلات با نام تعطیلات رسمی در آمریکا شناخته می شود که در حال حاضر 10 مورد تعطیلی به عنوان تعطیلات ملی یا رسمی در آمریکا وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از عزیزانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند دعوت می نماید در ادامه این مقاله برای آشنایی بیشتر و تاریخ تعطیلات رسمی در آمریکا ما را همراهی کنید.

تعطیلات رسمی فدرال در آمریکا

همانطور که اشاره شد به دلیل رعایت گسترده تعطیلات فدرال آمریکا، توسط ایالت های مختلف، این تعطیلات به عنوان تعطیلات رسمی آمریکا شناخته می شوند که این 10 تعطیلی فدرال آمریکا، تعطیلات بانک های آمریکا نیز هستند. چرا که اکثر بانک ها تقویم و تعطیلات فدرال آمریکا را دنبال می کنند. در تقویم اعلام شده توسط کنگره آمریکا ده تعطیلی سالیانه وجود دارد که علاوه بر این تعطیلات سالانه فدرال، روز تحلیف ریاست جمهوری نیز یازدهمین تعطیلات است که توسط کنگره برای هر چهار سال یکبار در 20 ژانویه پس از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام می شود.

این تعطیلات به شرح لیست زیر می باشد:

  • New Year’s Day: روز آغاز سال نوی میلادی
  • Martin Luther King, Jr. Day: روز تولد مارتین لوترکینگ رهبر جنبش مدنی آمریکا
  • George Washington’s Birthday: روز تولد و بزرگداشت جرج واشینگتن
  • Memorial Day: روز یادبود از دست رفتگان جنگ های داخلی
  • Independence Day: روز استقلال آمریکا
  • Labor Day: روز کارگر
  • Columbus Day: بزرگداشت ورود کریستوف کلمب
  • Veterans Day: روز سربازان بازنشسته
  • Thanksgiving Day: روز شکرگذاری
  • Christmas Day: روز میلاد حضرت مسیح

بررسی تعطیلات در آمریکا

تعطیلات در آمریکا در سال 2022 به صورت زیر است. منظور از نوع تعطیلی ایالتی این است که در برخی ایالات آن روزها تعطیل هستند:

نوع تعطیلینام تعطیلیروزتاریخ
فدرالتعطیلات سال نوچهارشنبه1 ژانویه
فدرالروز مارتین لوترکینگدوشنبه20 ژانویه
ایالتیروز رئیس جمهوردوشنبه17 فوریه
غیر عمومیروز مادریکشنبه10 می
فدرالروز یادبوددوشنبه25 می
غیر عمومیروز پدریکشنبه21 ژوئن
ایالتیروز استقلال آمریکاجمعه3 جولای
فدرالروز استقلال آمریکاشنبه4 جولای
ایالتیروز استقلال آمریکادوشنبه6 جولای
فدرالروز کارگردوشنبه7 سپتامبر
ایالتیروز کلمبدوشنبه12 اکتبر

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به آمریکا را مطالعه کنید.

تعطیلات رسمی سال نو در آمریکا

تعطیلات سال نوی میلادی یک ژانویه هر سال است که نه تنها در آمریکا بلکه در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یک عید و جشن همگانی و شروع سال جدید شناخته می شود. در این روز تمامی مدارس، سازمان ها و مراکز دولتی تعطیل می باشند و عده بسیار کمی در این روز کار می کنند. این روز به طور سنتی به عنوان یک جشن مذهبی شناخته می شد. اما از سال 1900 این روز به عنوان یک جشن همگانی یاد شد و روز سال نو نام گرفت.

تاریخچه سال نوی میلادی به تاریخ 15 مارس تقویم رومی بر می گردد. پس از انجام اصلاحات و تلاش های فراوان در تقویم اضافه شدن ماه های ژانویه و فوریه صورت گرفت. آغاز سال در اول ژانویه در سال 153 قبل از میلاد توسط 2 کنسول رومی برقرار شد. این ماه به نام خدای رومی دروازه ها نامگذاری شد. به طوری که ژانوس 2 چهره داشت، یکی رو به جلو و دیگری به عقب، یک نام مناسب برای ماه در آغاز سال که به نام ژانویه شناخته می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تابعیت آمریکا از طریق تولد را مطالعه کنید.

تعطیلات رسمی سال نو در آمریکا

تعطیل رسمی روز استقلال آمریکا

همانطور که از نامش پیداست در روز 4 جولای هر سال، به مناسبت روز استقلال ایالات متحده آمریکا از بریتانیا در سال 1776 این روز یک روز تعطیل رسمی در آمریکا به شمار می آید. تاریخچه این روز به قرن 18 و انقلاب آمریکا در سال های 1775 تا 1783 بر می گردد به طوری که پس از مبارزات و کشمکش های فراوان در نهایت نمایندگان 13 مستعمره بریتانیا در ژوئن 1776 قطعنامه ای را تصویب کردند که استقلال ایالات متحده آمریکا از بریتانیا را بیان می کرد. شرایط ثبت شرکت در آمریکا در مقاله مذکور شرح داده است.

سپس با امضای این قطعنامه و قانونی شدن آن در 4 جولای از آن پس هر سال در این تاریخ روز گرامیداشت استقلال ایالات متحده آمریکا نام گرفته و تعطیل رسمی اعلام شده است. این روز که یک روز ملی برای میهن پرستان و مردمان آمریکاییست با جشن های خانوادگی با تکیه بر سنت های آمریکایی همراه است. افراد و مردم این کشور در این روز پرچم کشور خود را در نقاط مختلف برافراشته می کنند و این روز را جشن می گیرند. علاوه بر این در این روز آتش بازی هایی همراه با آواز سرود ملی برپا می شود.

تعطیلات رسمی بزرگداشت مارتین لوترکینگ آمریکا

روز گرامیداشت مارتین لوتر کینگ رهبر تاثیرگذار آمریکایی در فعالیت های اجتماعی هر سال در 15 ژانویه جشن گرفته می شود. از این رو توسط دولت فدرال تعطیل رسمی در نظر گرفته شده است. این روز برای بزرگداشت و احترام به دستاوردهای این رهبر تأثیرگذار حقوق مدنی آمریکا را جشن گرفته می شود. ایده تعطیلی این روز به عنوان روز مارتین لوترکینگ، بلافاصله پس از ترور وی در سال 1968 مطرح شد.

پس از مرگ کینگ، نماینده دموکرات ایالات متحده، جان کونیرز و سناتور جمهوریخواه ایالات متحده، ادوارد بروک لایحه ای را در کنگره وضع کردند تا تولد کینگ را جشن بگیرند. سرانجام پس از مخالفت ها و موافت ها و گذشت سال ها در سال 1986 این روز به عنوان بزرگداشت مارتین لوترکینگ تعطیل رسمی اعلام شد. این تعطیلی که نسبتا تعطیلی جدید است آداب و سنت خاصی ندارد و فقط در مدارس درباره فعالیت او صحبت می کنند و این روز را جشن می گیرند.

تعطیل رسمی کریستوفر کلمب در آمریکا

کریستوفر کلمب فردی است که در 12 اکتبر سال 1942 آمریکا را کشف کرد. به همین مناسبت دولت فدرال آمریکا سالانه دومین دوشنبه ماه اکتبر را برای بزرگداشت کریستوفر کلمب تعطیل رسمی اعلام کرده است. اگرچه این روز یکی از روزهای تعطیل به حساب می آید. اما بسیاری از مراکز و سازمان ها در این روز باز هستند. این روز را در برخی از ایالت ها روز جشن بومیان آمریکایی نیز نام نهاده اند. به طور سنتی، جشن های روز کلمب شامل درس هایی در مورد کریستوفر کلمب و سفر وی در مدارس است. در سراسر ایالات متحده، روز کلمب به جشن میراث ایتالیایی و آمریکایی تبدیل شده است.

در این مقاله سعی شد تا تعطیلات رسمی یا فدرال آمریکا همراه با تاریخ به شما عزیزان ارائه شود. همانطور که اشاره شد تعطیلات در هر ایالت می تواند متفاوت باشد. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایالت مورد نظر، آن را جستجو کنید. همچنین مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای هر گونه مشاوره برای مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی آماده خدمتگذاری می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :