مهاجرت به کشور اسپانیا

بزرگترین صنایع اسپانیا

بزرگترین صنایع اسپانیا

کسب اطلاعات کافی درباره بزرگترین صنایع اسپانیا که جزء صنعت گردشگری، تولید، کشاورزی و انرژی هستند در خصوص مهاجرت اهمیت خواهد داشت. اقتصاد اسپانیا با تولید ناخالص داخلی 1.36 تریلیون $ (دلار) در رتبه چهاردهم، در بزرگترین اقتصادهای جهان قرار دارد. یورو واحد پول رسمی مورد استفاده در کشور اسپانیا است. بدین ترتیب مقررات موسسات مالی توسط “بانکو د اسپانا”، بانک مرکزی کشور انجام می شود. بانک های اسپانیا، برای ورود به سایر بخش های اقتصاد (مانند مخابرات) و گسترش در بازارهای خارجی در اتحادیه اروپا، یک استراتژی 2 جانبه دارند. این کشور برای تسهیل رشد صنایع در کشور، سرمایه گذاری زیادی در زیرساخت ها انجام داده است. اسپانیا پنجمین بندر شلوغ اروپا است. والنسیا که همچنین شلوغ ترین بندر مدیترانه است. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما به شما مشاوره با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خواهد بود.

صنعت توریسم بزرگترین صنایع اسپانیا

صنعت گردشگری یک محرک مهم اقتصادی در صنایع اسپانیا است که حدود 11% از تولید ناخالص داخلی سالانه را تشکیل می دهد. اسپانیا به عنوان سومین مقصد محبوب جهانگردی در جهان، هر ساله بیش از 75 میلیون گردشگر را می پذیرد. جهانگردان از فرانسه، انگلستان، آلمان و ایتالیا، عمده گردشگران بین المللی اسپانیا را تشکیل می دهند. این کشور در مجموع دارای 12 پارک ملی است. اسپانیا به عنوان مقصد ایده آل تعطیلات تابستانی در اروپا مشهور است و جاذبه های زیادی برای این منظور دارد. جزیره تنریف، پربازدیدترین قسمت توریستی اسپانیا است، زیرا در آن پارک ملی معروف Teide واقع شده است. سیرا نوادا، یکی ازمقاصد گردشگری زمستانی و اسکی است. اسپانیا نه تنها به دلیل زیبایی های طبیعی بلکه مکان های تاریخی اش نیز شناخته شده است. این کشور سومین شهر مهم در آیین کاتولیک است. سانتیاگو دو کامپوستلا، که زائران کاتولیک را از سراسر جهان جذب می کند.

ساخت و تولید از بزرگترین صنایع اسپانیا

داروسازی و اتومبیل کالاهای اصلی صادراتی از صنعت تولید اسپانیا هستند. بازار دارویی در این کشور 25 میلیارد$ (دلار) تخمین زده شده است. بخش خودرو در زمره عوامل اصلی اقتصادی اسپانیا است. این کشور با تولید سالانه بیش از 2.8 میلیون دستگاه خودرو، دومین تولید کننده بزرگ خودرو در اروپا و هشتمین در جهان است. حدود 80% از وسایل نقلیه تولید شده در اسپانیا برای صادرات است. این بخش حدود 19% از صادرات سالانه اسپانیا و حدود 9% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. اسپانیا 13 مرکز تولید خودرو را در خود جای داده است که PSA و SEAT 2 تولید کننده بزرگ خودرو در این کشور هستند. بسیاری از غول های جهانی تولید خودرو در اسپانیا فعالیت می کنند و از جمله آنها می توان به Daimler AG ، Ford، General Motors، Renault و Nissan اشاره کرد.

در تولیدات کشاورزی اسپانیا فقط 10% از اراضی اسپانیا برای کشت عالی ارزیابی می شود. زمین های کشور اسپانیا همچنین مانع اجرای فناوری های جدید در صنعت می شود. با این وجود، اسپانیا هنوز دومین سرزمین بزرگ در اروپا است که به اهداف کشاورزی اختصاص داده شده است. بیشتر زمین های کشاورزی به عنوان مراتع استفاده می شود، اما تا 50% از صادرات محصولات کشاورزی اسپانیا را تولید می کند. این کشور همچنین یکی از بزرگترین تولید کنندگان پرتقال و توت فرنگی در جهان است. محصولات اصلی گندم، چغندر قند، جو، گوجه فرنگی، زیتون، مرکبات، انگور و چوب پنبه است. محصولات باغی، مهمترین کالاهای صادراتی کشاورزی اسپانیا است. این کشور بالاترین میزان زیتون را در جهان تولید می کند. در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل و نظام آموزشی اسپانیا می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

ساخت و تولید از بزرگترین صنایع اسپانیا

انرژی و برق از بزرگترین صنایع اسپانیا

یکی دیگر از صنایع مهم در اسپانیا، صنعت انرژی است. این کشور در مصرف انرژی خود به شدت به سوخت های فسیلی متکی است. از انرژی مصرف شده در اسپانیا، 42% از نفت، 19.8% از گاز طبیعی و 11% از زغال سنگ تأمین می شود. این کشور مجبور است بیشتر سوخت های فسیلی را از بازارهای خارجی تأمین کند، زیرا این کشور دارای ذخایر نفتی اثبات شده کمی است در حالی که زغال سنگ آن بی کیفیت است. میدان اصلی نفت در این کشور، میدان نفتی Ayoluengo است که تخمین زده می شود 104 میلیون بشکه ذخایر نفتی اثبات شده داشته باشد. کمبود منابع انرژی این کشور اغلب به عنوان مانع اصلی رشد اقتصادی اسپانیا ذکر می شود. کل برق تولیدی سالانه در اسپانیا بیش از 276.8 TWh است که اکثر آن به صورت محلی مصرف می شود.

در نتیجه سرمایه گذاری اسپانیا در این بخش، منابع تجدیدپذیر مانند هسته ای، انرژی آبی، حرارت مرکزی زمین (گرمایی)، بادی و خورشیدی در تولید برق مهم هستند. سرمایه گذاری این کشور در تولید انرژی خورشیدی بسیار زیاد است و دارای بزرگترین صنعت خورشیدی در جهان است. همچنین اسپانیا در میان کشورهای اروپایی بیشترین مقدار برق را از انرژی بادی تولید می‌کند. در سال 2013 به مدت یک سال کامل به عنوان کشوری پیشگام که دارای انرژی بادی (به عنوان منبع اصلی انرژی خود) بوده است، تاریخ ساز شد. یک شرکت اسپانیایی، Iberdrola، به عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده انرژی های تجدیدپذیر در جهان شناخته می شود. شرایط کامل در خصوص افتتاح حساب بانکی در اسپانیا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

صادرات و واردات بزرگترین صنایع اسپانیا

فرانسه، آلمان و ایتالیا بازارهای برتر صادرات اسپانیا هستند که به ترتیب حدود 16%، 11% و 7% از کل صادرات این کشور را تشکیل می دهند. کالاهای اصلی صادراتی از اسپانیا دارو (سینفا، بایر، جانسون و جانسون و سانوفی، آونتیس از برندهای بزرگ صادراتی)، کالاهای کشاورزی مانند مرکبات و اتومبیل است. قطعات و لوازم جانبی خودرویی که تولید می کنند در رتبه ششم جهان قرار دارد. در حقیقت، صنعت خودرو در اسپانیا 10% از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. کالاهای مصرفی، سوخت های فسیلی (نفت تصفیه شده)، ماشین آلات و مواد شیمیایی عمده ترین کالاهای وارداتی اسپانیا هستند که بیشتر آنها از آلمان، فرانسه و چین تهیه می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرموده و از مشاوره های دقیق و رایگان آنان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :