مهاجرت به کشور پرتغال

بزرگترین صنایع پرتغال

بزرگترین صنایع پرتغال

بزرگترین صنایع پرتغال عبارت اند از کفش، خمیر چوب، کاغذ، پالایش نفت، مواد شیمیایی، کنسرو ماهی، محصولات لاستیکی، سرامیک و سایر می باشد. در واقع کشور پرتغال جزء کشورهای توسعه یافته ای است که عضو اتحادیه اروپا، حوزه شنگن، ناحیه یورو، حوزه اقتصادی اروپا، سازمان ملل و غیره می باشد. به همین دلیل اگرچه برترین و قدرتمندترین اقتصاد در اروپا را به خود اختصاص نداده، باز هم اخذ اقامت و در نهایت پاسپورت آن می تواند مزیت بزرگی برای افراد غیر اروپایی به حساب آید. منتهی کسانی که علاقمند به مهاجرت به پرتغال هستند، چه مهاجرت کاری و تحصیلی مد نظر باشد چه روش سرمایه گذاری، باید راجع به اقتصاد پرتغال و قوی ترین صنایع آن بیشتر بدانند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص بزرگترین صنایع پرتغال به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • در سال 2022 بزرگترین صنایع پرتغال کدام اند؟
  • ارزیابی کلی اقتصاد پرتغال چگونه است؟

نقش بزرگترین صنایع پرتغال در اقتصاد

اقتصاد پرتغال در گزارش رقابت جهانی سال 2022 در رتبه 42 جهانی قرار دارد که جایگاه نسبتا خوبی به حساب می آید. البته بیشتر تجارت بین المللی پرتغال در ارتباط با کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام می شود. به این صورت که 72.8% از صادرات پرتغال به کشورهای عضو اتحادیه است و 76.5% واردات پرتغال نیز از مبدا کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. اقتصاد پرتغال ثابت است و از سال 2014 به طور مداوم در حال رشد و گسترش می باشد به طوری که رشد ناخالص داخلی سالانه آن 1.5% گزارش شده است. رشد صنایع و اقتصاد پرتغال در دهه گذشته منجر به کاهش نرخ بیکاری در این کشور شده است که پیامد خیلی مثبتی به شمار می آید.

رشد صنایع بزرگ در پرتغال و افزایش درآمد دولت این کشور باعث شده کسری بودجه در سال 2010 که 11.2% بود، در سال 2022 به کم تر از 0.5% برسد. در واقع در بازه ای از زمان در پرتغال رکود خاصی بر اقتصاد اروپا حکم فرما شد که تاثیراتش را به اقتصاد پرتغال هم گذاشت. ولی پرتغال هم مانند کشورهای ایرلند و یونان از اتحادیه اروپا کمک گرفت و در حال حاضر دوباره موقعیت قدرتمندی را برای خود به وجود آورده است. پرتغال میزبان تعدادی از شرکت ها و صنایع مطرح جهانی است مانند شرکت ناوبر که یک بازیگر جهانی در صنعت کاغذ می باشد. همچنین شرکت Sonae Indústria که بزرگترین تولید کننده صنایع پانل های چوبی در جهان است نیز در پرتغال قرار گرفته است.

نقش بزرگترین صنایع پرتغال در اقتصاد

معرفی بزرگترین صنایع پرتغال

از جمله بزرگترین و قوی ترین صنایع در کشور پرتغال می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

ردیفبزرگترین صنایع پرتغالتوضیحات
1شرکت ناوبریک فعال بزرگ جهانی در بازار بین المللی کاغذ
2Sonae Indústriaبزرگترین تولیدکننده پانل های چوبی در جهان
3آموریمقوی ترین صنعت در تولید پنبه در سطح بین المللی
4Conservas Ramirezقدیمی ترین تولید کننده کنسرو و غذاهای کنسروی دریایی و غیر دریایی دنیا
5Cimporیکی از 10 تولید کننده برتر صنعت سیمان در جهان
6EDP ​​Renováveisسومین تولید کننده انرژی باد در سطح بین المللی
7Jerónimo Martinsتولید کننده محصولات مصرفی و رهبر بازار خرده فروشی در پرتغال، لهستان و کلمبیا
8TAP Air Portugalبه دلیل سوابق ایمنی بسیار مورد توجه است و یکی از شرکت های هواپیمایی پیشرو است.
9صنعت تولید پلاستیکدر زمینه تولید محصولات پلاستیکی و لاستیکی پرتغال محل استقرار و فعالیت کارخانه ها و شرکت های بزرگی است.

شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط کاری در صنایع پرتغال

همانطور که پیش تر اشاره شد در حال حاضر نرخ بیکاری در پرتغال پایین است. در واقع پرتغال بالاترین میزان مهاجرت را نسبت به جمعیت در کل اتحادیه اروپا دارد. به طوری که در حال حاضر بیش از 2 میلیون پرتغالی یعنی 20% جمعیت این کشور خارج از خاک پرتغال زندگی می کنند. به همین دلیل است که پرتغال با ایجاد دانشگاه های کم هزینه و اعطای اجازه اقامت به واسطه خرید ملک غیر منقول و غیره به دنبال جذب جوانان متخصص یا سرمایه گذاران متمول خارجی بوده است. در حال حاضر با توجه به نرخ بیکاری پایین در پرتغال که تنها 5.93% است، این کشور را می توان جزء بهترین کشورهای دنیا به لحاظ کاریابی پس از تحصیل دانست. در خصوص مهاجرت به فرانسه و کسب اطلاعات جامع پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

در پرتغال خصوصا کسانی که در رشته هایی مثل مهندسی شیمی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و دامپزشکی تحصیل کرده اند، فرصت های شغلی زیادی خواهند داشت. در پرتغال پایین ترین سطح درآمد ماهانه 700€ (یورو) است اما کسانی که حداقل مدرک کارشناسی داشته باشد درآمد به مراتب بالاتری خواهند داشت. به طوریکه متوسط درآمد در پرتغال 2750€ (یورو) در ماه می باشد و بالاترین سطح درآمد هم 12300€ (یورو) به بالا می باشد. لازم به ذکر است قوانین مالیاتی زیادی در پرتغال وجود دارد که برای درآمدهای بالا حتی تا 48% مالیات هم در نظر می گیرد. در این مقال که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص بزرگترین صنایع پرتغال، تحول اقتصادی پرتغال و غیره توضیحاتی ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :