مهاجرت به کشور اسپانیا

افتتاح حساب بانکی در اسپانیا

افتتاح حساب بانکی در اسپانیا

آگاهی از شرایط افتتاح حساب بانکی در اسپانیا، برای متقاضیانی و مهاجران خارجی که در این کشور مشغول به کار هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است. متقاضیان بین المللی جهت افتتاح حساب بانکی در کشور اسپانیا، بایستی مراحلی در خصوص پرداخت بانکی و دیگر پرداخت ها را در اولیت خود قرار دهند. بدین ترتیب اگر برای مدت طولانی به کشور اسپانیا مهاجرت می کنید و قصد اقامت دائم اسپانیا را دارید، ابتدا ملزم به افتتاح حساب بانکی در اسپانیا می باشید. در نتیجه، بسیاری از بانک ها خدمات خود را به خارج از کشور از جمله اسپانیا ارائه می دهند. افتتاح حساب بانکی در کشور اسپانیا کاملا ساده خواهد بود. بدین ترتیب اگرچه از زمان بحران مالی 2008، مقررات تشدید شده ای در خصوص افتتاح حساب بانکی در اسپانیا وجود داشته است، اما طی سال های اخیر این مقررات با تغییراتی رو به رو بوده است.

سوالاتی که در رابطه با افتتاح حساب بانکی در اسپانیا از جانب کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخ داده خواهد شد عبارتند از:

  • مدارک لازم جهت افتتاح حساب بانکی در اسپانیا چیست؟
  • آیا افتتاح حساب بانکی از خارج از کشور مبدا در کشور اسپانیا امکان پذیر خواهد بود؟

نحوه افتتاح حساب بانکی در اسپانیا

کشور اسپانیا دارای یک سیستم بانکی یکپارچه و بین المللی می باشد. کشور اسپانیا از 141 بانک خصوصی فعلی تشکیل شده است. علاوه بر اینها، بسیاری از بانک های تعاونی منطقه و پس انداز تشکیل شده اند. بانک Banco de España یک بانک ملی در اسپانیا می باشد که به عنوان تنظیم کننده بخش بانکی نیز فعالیت می کند. لازم به ذکر است که افتتاح حساب بانکی در کشور اسپانیا به شرط حضور متقاضی ضروری نمی باشد و بدین ترتیب می توانید مدیریت امور مالی خود از طریق یک حساب در خارج از کشور امکان پذیر سازید. با این حال، اگر متقاضی به مدت طولانی در کشور اسپانیا زندگی کند، ممکن است هزینه امور روزمره هزینه بر و پیچیده باشد. موارد زیادی از جمله پرداخت قبض های آب و برق اسپانیا و گرفتن وام مسکن اسپانیا در صورت داشتن حساب بانکی در کشور اسپانیا وجود دارد.

برای افتتاح حساب بانکی در اسپانیا، بهتر است شخصا به بانک مورد نظر مراجعه کرده و درخواست افتتاح حساب بانکی نمایید. ساعت کاری بانک ها معمولا از ساعت 9 صبح تا 2 عصر، دوشنبه تا شنبه می باشد. کارمندان بانک ها زبان انگلیسی نمی دانند، از اینرو بهتر است که هنگام مراجعه با یک مترجم یا کتاب راهنما به بانک مراجعه کنند. بدین ترتیب معمولا بلافاصله در عرض یک تا 5 روز کارت های اعتباری ظرف 2 هفته برای متقاضی ارسال خواهد شد. به خاطر داشته باشید که اسنادی که به زبان اسپانیایی نیستند ممکن است لازم باشد ترجمه رسمی شوند.

افتتاح حساب بانکی در اسپانیا از خارج از کشور

اگر بدون افتتاح حساب به اسپانیا نقل مکان کرده باشید، می توانید امور مالی خود را از حساب خارج از کشور خود مدیریت کنید. اسپانیا در صورت ویزا، مسترکارت یا آمریکن اکسپرس اکثر انواع عمده بانکی و کارت اعتباری خارجی را قبول می کند. با این حال، ممکن است هزینه هایی را متحمل شوید. بسیاری از بانک های اسپانیا حساب های غیر مقیم ارائه می دهند. بنابراین، اگر نگران این موضوع هستید، می توانید قبل از حرکت خود یک حساب بانکی اسپانیا راه اندازی کنید.

بسیاری از بانک ها در کشور اسپانیا حساب های غیر مقیم را می پذیرند، بنابراین، ایجاد حساب قبل از انتقال شما به کشور اسپانیا وجود دارد. به علاوه، مدارک استاندارد، ممکن است ارائه گواهی عدم اقامت را ارائه دهید تا ثابت کنید که مقیم نمی باشید. برای تهیه این گواهی باید به اداره پلیس کشور اسپانیا رفته و در آنجا اقدام نمایید، روند آن معمولا 10 روز طول می کشد.

بنابراین، این گزینه در درجه اول برای کسانی که مدت زمان زیادی را در اسپانیا می گذرانند اما به طور معمول در جاهای دیگر اقامت دارند، مفید می باشد. برخی از بانک ها مدارک را با پرداخت هزینه اسمی (حدود 15€ (یورو)) انجام می دهند. شما باید در صورت اقامت خود به بانکی در کشور اسپانیا اطلاع دهید. این موضوع به این معنی است که شما 183 روز یا بیشتر در سال را در اسپانیا سپری کنید و یا اشتغال به کار در اسپانیا یا یک همسر یا فرزند خردسال ساکن اسپانیا داشته باشید. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اجاره خانه در اسپانیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

افتتاح حساب بانکی در اسپانیا از خارج از کشور

انواع حساب های بانکی در اسپانیا

انواع مختلف بانک در کشور اسپانیا وجود دارد که حساب های متفاوتی را به مشتریان ارائه می دهند. بدین ترتیب ارزش یافتن راه حل مناسب با شرایط شما وجود خواهد داشت.

انواع روش های افتتاح حساب بانکی در اسپانیا عبارتند از:

  • حساب های جاری
  • حساب های پس انداز
  • حساب های دیجیتال
  • حساب های غیر مقیم

حساب های جاری در کشور اسپانیا برای نیازهای روزمره بانکی و مالی می باشد. بسیاری از بانک ها حساب های مختلف جاری را به مشتریان ارائه می دهند و برخی دیگر از بانک ها گروه های خاصی از مشتریان مانند دانشجویان یا جوانان را هدف قرار می دهند. بیشتر بانک ها گزینه های پس انداز متفاوتی از حساب پس انداز پایه گرفته تا پیوند خدمات به سرمایه گذاری در صندوق ها و سهام را ارائه می دهند. امروزه مشتریان می توانند تمام بانکداری خود را به صورت آنلاین یا از طریق دستگاه همراه انجام دهند. برخی از بانک های اصلی کشور اسپانیا حساب های غیر مقیم را برای ساکنان خارجی ارائه می دهند، اگرچه، اینها بیشتر حساب های مبتنی بر یورو می باشند. در خصوص مهاجرت تحصیلی به اسپانیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله نظام آموزشی اسپانیا می باشد.

نحوه افتتاح حساب بانکی تجاری در اسپانیا

بیشتر بانک های بزرگ کشور اسپانیا بانکداری تجاری را به مشاغل کوچک و بزرگ از جمله محصولاتی مانند وام و بیمه ارائه می دهند. اگر در کشور اسپانیا مشاغل اسپانیایی را شروع می کنید یا در اسپانیا مشغول به کار می شوید، می توانید گزینه های مختلف حساب را در وب سایت های بانک اسپانیا بررسی کنید. همچنین به عنوان مستندات استاندارد باید آدرس شغلی ارائه دهید و اگر یک شرکت محدود هستید، ممکن است لازم باشد اسناد رسمی شرکت را ارائه دهید و حداقل 2 امضا کننده در حساب داشته باشید.

برخی از حساب ها، به ویژه آن هایی که برای مشاغل بزرگ تر هستند، ممکن است به حداقل سپرده نیاز داشته باشند. از طرفی ممکن است هزینه های اضافی به حساب های کسب و کار وصل شود. بدین ترتیب برای جلوگیری از شگفتی های ناخوشایند اطلاعات اولیه را در مورد هزینه ها بخواهید. اگر قصد افتتاح حساب بانکی در اسپانیا را دارید یا می خواهید به این کشور مهاجرت کنید برای دریافت مشاوره می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :