مهاجرت تحصیلی امارات

اعزام دانشجو به امارات

اعزام دانشجو به امارات

امروزه اعزام دانشجو به امارات که یکی از کشورهای جزیره ای حوزه عرب است متقاضیان زیادی دارد. امارات متحده عربی به‌ عنوان یکی از موفقیت‌های بزرگ جهان در توسعه اقتصادی متنوع، مرکز تجاری و تفریحی برجسته در منطقه است. امارات اهمیت سرمایه گذاری در آموزش و توانمندسازی کارآفرینی را به عنوان راهی برای تسهیل رشد اقتصاد دانش پذیر تشخیص داد. تبدیل شدن به مرکزی برای آموزش عالی در این استراتژی بسیار مهم است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یکی از موسسه های قانونی در راستای اعزام دانشجو به امارات و سایر کشورهای اروپایی راهنمای شما می باشد.

کلیات کشور امارات و شرایط تحصیل

این کشور که در وسط خلیج عربی قرار دارد از آب و هوای نیمه گرمسیری برخوردار است که از 10 درجه در زمستان تا 50 درجه در تابستان متغیر است. امارات متحده عربی به لطف شهرهای بین‌المللی، دانشگاه‌های درجه یک و امکانات مدرن، یک مقصد تحصیلی محبوب است. از اینرو امروزه شرایط تحصیل در امارات مورد توجه بسیاری از متقاضیان واقع گردیده است. زبان رسمی عربی است، اما زبان اصلی آموزش عالی در واقع انگلیسی است که یکی دیگر از جذابیت های بزرگ است. امارات دارای سطوح پایینی از جنایات خشونت آمیز و دارایی است و به طور کلی مکانی امن برای زندگی در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، نمایش عمومی محبت، دعوا، مستی عمومی و فحش دادن می تواند شما را در دردسر بزرگی قرار دهد. با این حال، هنگامی که از نظر اجتماعی بیرون هستید، عاقلانه است که در کنار فروتنی اشتباه کنید.

معرفی دانشگاه های برتر امارات

سیستم آموزش عالی امارات از فرانسه، کانادا، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا پیروی می کند. تعداد موسسات روز به روز در حال افزایش است، اما در حال حاضر 3 دانشگاه با بودجه دولتی و بیش از 50 موسسه خصوصی محلی وجود دارد.

3 دانشگاه دولتی در کشور امارات متحده عربی بدین ترتیب اند:

  • کالج های عالی فناوری (HCT) بزرگترین دانشگاه امارات
  • دانشگاه امارات متحده عربی (UAEU) دانشگاه شاخص این کشور که بسیاری از برنامه های معتبر بین المللی را ارائه می دهد.
  • دانشگاه زاید (ZU) در سال 1998 به عنوان یک موسسه فقط زنانه تأسیس شد اما اکنون برای مردان باز است.

موسسات دولتی تحت نظارت وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی هستند و فقط اتباع امارات متحده عربی را می پذیرند. دانشگاه ها و کالج های خصوصی برای همه دانشجویان باز و قابل استفاده است.

معتبرترین دانشگاه های خصوصی در دبی عبارتند از:

  • دانشگاه ابوظبی (ADU)
  • دانشگاه آمریکایی در دبی (AUD)
  • دانشگاه آمریکایی شارجه (AUS)
  • دانشگاه علم، فناوری و تحقیقات خلیفه (KU)
  • دانشگاه شارجه (UOS)

10 موسسه امارات در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS 2023 وجود دارد که عبارتند از:

10 موسسه امارات در رتبه بندی دانشگاه های جهانی

دوره های تحصیلی در امارات متحده عربی

برنامه های کارشناسی در موسسات امارات متحده عربی در طیف وسیعی از موضوعات موجود است و می توان آن را به صورت تمام وقت و پاره وقت مطالعه کرد. دوره های تمام وقت معمولا 3 تا 4 سال طول می کشد. دانشگاه ها شرایط پذیرش خود را تعیین می کنند، اما برای پذیرش در یک دوره، دانشجویان بین المللی معمولا به گواهی پایان دوره دبیرستان یا معادل آن و همچنین ویزای تحصیلی امارات نیاز دارند. اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می کنند، بنابراین اگر این زبان مادری افراد نیست، باید مهارت خود را از طریق آزمون آیلتس یا تافل نیز ثابت کنند.

اکثر برنامه های کارشناسی ارشد در امارات به روشی مشابه با سایر نقاط جهان طراحی شده اند و کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد در دسترس هستند. با این حال، برخی از دوره ها فرصتی برای مطالعه پاره وقت، آنلاین یا از راه دور ارائه می دهند که این گزینه ها تا 5 سال طول می کشد. موضوعات محبوب شامل مدیریت بازرگانی، معماری، علوم انسانی، علوم و مهندسی است. مانند انگلستان، اکثر دوره های کارشناسی ارشد در امارات متحده عربی نیاز به تکمیل پایان نامه دارند. زبان اصلی آموزش انگلیسی است، اگرچه برخی از موسسات ممکن است دانش قابل اثبات عربی را درخواست کنند.

سایر مدارک تحصیلات تکمیلی عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA)
  • MBA اجرایی و دکترا

دوره های تحصیلی در امارات متحده عربی

هزینه اعزام دانشجو به امارات

شهریه دوره های تحصیلات تکمیلی اغلب گران است اما هزینه برنامه ها به طور قابل توجهی متفاوت است. هزینه ها ممکن است بین AED48000 تا 120450AED (درهم) هزینه داشته باشد.تمامی دروس بر حسب ساعت اعتبار ترم ارزیابی می شوند. همچنین هزینه های اضافی مانند هزینه درخواست، اقامت، مواد تحصیلی، غذا و سفر نیز باید در نظر گرفته شود.

ممکن است هزینه های تحصیل در سمت گران قیمت باشد، اما تعداد انتخابی از گزینه های بودجه وجود دارد. با داشتن برنامه های آموزش عالی در امارات متحده عربی که از الگوی مشابهی با برنامه های انگلستان پیروی می کند، مدارک تحصیلی در این کشور باید توسط کارفرمایان بریتانیا به رسمیت شناخته شود.

با این حال، همیشه بهتر است قبل از درخواست برای دوره بررسی کنید، بنابراین با پذیرش مؤسسه امارات متحده عربی یا دفتر بین المللی خود تماس بگیرید تا تأیید کنید که مدرک شما در بریتانیا به رسمیت شناخته می شود یا معادل آن است. به طور مشابه، همیشه قبل از درخواست کار با کارفرمایان مشورت کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جهت اعزام دانشجو به امارات مشاوره های تخصصی را به شما همراهان عزیر ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :