مهاجرت کاری سنگاپور

کار در سنگاپور

کار در سنگاپور

با توجه به پیشرفت روزافزون اقتصاد در کشور سنگاپور، بسیاری از افراد تمایل دارند که از طریق کار در سنگاپور بتوانند علاوه بر درآمد عالی، تجربه کاری نیز کسب کنند. این کشور آسیایی در طی سال های اخیر مسیر ترقی را در راستای کار در سنگاپور به سرعت طی نموده است. ضمن اینکه توانسته در جهان تبدیل به یکی از قطب های مهم در آسیا شود. این کشور در جنوب شبه‌ جزیره مالایا واقع شده است. کوچک‌ ترین کشور جنوب شرقی آسیا است و به دلیل پیشرفت روز افزون این کشور دارای یکی از معتبرترین پاسپورت‌های جهان است.

همانطور که پیش تر اشاره گردید، سنگاپور دارای یکی از موفق ترین بازارهای اقتصادی است. این کشور در سطح جهانی در برخی بخش‌های صنعتی و تجاری سرآمد است، برای نمونه این کشور سومین مرکز بازار تبادل ارز خارجی، سومین مرکز اقتصادی جهان، دومین بازار قمارخانه‌ ای، سومین مرکز پالایش و تجارت نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده تاسیسات نفتی، یکی از بزرگ‌ترین مراکز تعمیر کشتی و مراکز لجستیک جهان است. شاخص‌ های اقتصادی سنگاپور عموما در بالاترین رده‌ها در دنیا قرار دارد. برای افرادی که تمایل به کار و رشد در سنگاپور را دارند، در مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، اطلاعاتی درج شده است که به بررسی بیشتر کاریابی در این کشور پرداخته خواهد شد.

کاریابی در سنگاپور و شرایط کلی آن

یافتن شغل در خارج از کشور به افراد این امکان را می دهد که به عنوان یک حرفه ای در صنعت خود تجربیات جدیدی را کشف کنند. مزایای بی شماری مانند افزایش آگاهی فرهنگی و تبدیل شدن به نامزدی ارزشمندتر در صورت زندگی و کار در کشور های دیگر از جمله این امتیازات است. قطعا مهم است که متقاضی با محیط شرکت ها در سنگاپور آشنا شود دانستن اطلاعاتی در خصوص چندفرهنگی بودن، اصول اولیه کار و آداب تجارت به سازگاری سریع کمک می کند.

برای مثال 4 زبان رسمی در سنگاپور وجود دارد:

  • انگلیسی
  • مالایی
  • تامیل و ماندارین
  • بسیاری از زبان های چینی جنوبی مانند هوکین، تئوچو، کانتونی و هاکا

اگر چه جریان اصلی نیست، اما وقت شناسی یک ویژگی رایج در برخی از شرکت ها در سنگاپور است و این امر در مورد برخی از عملکردهای تجاری نیز صدق می کند. باید قوانین شرکت آینده فرد مشخص شده و از آنها پیروی شود. همچنین می‌توان از مهارت‌ های شبکه‌ سازی متقاضی و شبکه‌ هایی که در طول فرآیند کاریابی جمع‌آوری کرده است، استفاده شود تا فرهنگ کاری سنگاپور را بیشتر بشناسد و قطعا رعایت آداب کار در سنگاپور کمک می کند تا سفر شغلی افراد هموار تر شود.

کاریابی در سنگاپور و شرایط کلی آن

چگونگی ورود به بازار کار در سنگاپور

تأیید صلاحیت فرد متقاضی در هنگام کاریابی در سنگاپور اهمیت دارد. پس از اطمینان از صلاحیت فرد، امکان اینکه یک مجوز استخدام دریافت کند تا در جایگاه خود به عنوان یک حرفه ای کار کند. معیارهایی که واجد شرایط بودن یک حرفه خارجی را تعیین می کند. برای واجد شرایط بودن، به یک پیشنهاد شغلی معتبر برای یک نقش اجرایی، تخصصی یا مدیریتی نیاز است که بتوان آن را بررسی نمود. واجد شرایط بودن کارت استخدام نیز برای کسانی است که حداقل حقوق مشخصی را دریافت می کنند البته که متخصصان ارشد و با تجربه بیشتر ممکن است معیار بالاتری داشته باشند و به حقوق بیشتری نیاز داشته باشند.

علاوه بر این، برای اینکه ثابت شود متقاضی برای این نقش مناسب است، به یک مدرک تحصیلی در موقعیت خوب و برخی مهارت‌های فنی نیاز دارد. قبل از درخواست برای مجوز استخدام در سنگاپور باید از ابزار خود ارزیابی (SAT) استفاده شود تا از واجد شرایط بودن متقاضی اطمینان حاصل شود. اگر SAT عدم واجد شرایط بودن را نشان ‌دهد، درخواستی برای مجوز استخدام ارسال نشود زیرا احتمال رد شدن آن وجود دارد. یعنی اگر SAT به بگوید که شخص واجد شرایط است، ممکن است شانس بیشتری برای دریافت کارت استخدام خود داشته باشد.

نحوه دریافت مجوز کار در سنگاپور

پس از گرفتن کار در سنگاپور، باید برای ویزای کار در سنگاپور اقدام شود. به طور کلی، هنگامی که شرایط لازم برای هر نوع مجوز کار وجود داشته باشد، کارفرما یا نماینده استخدام منصوب متقاضی می تواند برای دریافت مجوز کار از وی درخواست دهد. در مرحله بعد، هزینه ثبت نام برای دسترسی به ارسال درخواست باید پرداخته شود و معمولا پردازش ویزا 7 روز کاری طول می کشد.

به صورت کلی چند نوع مجوز کار در سنگاپور وجود دارد:

چند نوع مجوز کار در سنگاپور

سایر مجوزها در لیست زیر شرح داده شده است:

  • مجوز کارآفرینی (EntrePass): برای کارآفرینان خارجی واجد شرایط است که می خواهند کسب و کاری را در سنگاپور راه اندازی و مدیریت کنند که این کسب‌وکارها یا با پشتوانه سرمایه‌گذاری یا استارت‌آپ‌های فناوری نوآور هستند.
  • مجوز استخدام: این برای متخصصان، مدیران و مدیران خارجی است و داوطلبان این دسته موظفند حداقل مبلغ مشخص شده در ماه را کسب کنند و از شرایط مناسب دارا باشند.
  • مجوز شخصی سازی شده: این کارت برای افراد حرفه ای با درآمد بالا یا صاحبان مشاغلی است که قبلاً مجوز استخدام داشته اند که ین نوع پاس کاری از انعطاف پذیری بیشتری نسبت به کارت استخدامی معمولی برخوردار است.

به طور کلی افرادی که علاقمند به رشد در یک فضای پر از رشد و رونق اقتصادی و در قاره آسیا هستند، مهاجرت به سنگاپور یک پیشنهاد فوق العاده برای آن هاست و می توانند در قالب یک متخصص، کارآفرین، موسس شرکت و کلیه جایگاه های مرتبط شغلی که به آن علاقه دارند، وارد بازار کار شوند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز آماده پاسخگویی به افراد علاقمند در این حوزه خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :