مهاجرت سرمایه گذاری در لهستان

ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان

دروازه ورود به حوزه شنگن و اتحادیه اروپا می تواند با ثبت شرکت در لهستان به روی هر کسی که قصد سرمایه گذاری در لهستان را دارد باز شود. در قلب اروپا کشوری به نام لهستان وجود دارد که هر ساله مقاصد مهاجرتی برای متقاضیان زیادی از سراسر دنیا است. به خاطر خوش ویزا بودن سفارت این کشور مانند مجارستان از جمله کشورهای پرتقاضا برای گردشگران و همچنین مهاجران است. پایتخت لهستان شهری به نام ورشو است که احتمالا کمتر کسی هست که اسم این شهر را نشنیده باشد. ورشو از بزرگترین شهرهای قاره اروپا محسوب می شود که در سال 1944 در مقابل دیکتاتور بزرگی مانند هیتلر قیام کردند و در نهایت به دست این فرد آسیب زیادی به این شهر وارد شد و حملات گسترده ای از زمین و آسمان به دستور رهبری نازی ها صورت گرفت.

لهستان با مرزهای زمینی با کشورهایی مانند آلمان،  روسیه، چک و همچنین اسلواکی و اوکراین و حتی بلاروس دارد که از نظر جغرافیا در منطقه بسیار مناسبی قرار دارد و بعد از ورشو می توان گفت از مهمترین شهرهای لهستان اشاره به کراکوف و ووچ شده است. لازم به ذکر است که زبان رسمی این کشور لهستانی است اما مردم این کشور از نژادهای اوکراینی و بلاروسی و آلمانی نیز هستند که بیش از 95% مردم مسیحی کاتولیک هستند. واحد پولی لهستان را زلوتی می نامند که هر زلوتی لهستان معادل 0.24$ دلار آمریکا است. در ادامه این مقاله به بررسی روند راه اندازی و ثبت شرکت در لهستان پرداخته می شود، نگارشی که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انجام شده است.

بررسی شرایط اقتصادی لهستان

بعد از فروپاشی شوروی سابق لهستان توانست یکی از برترین اقتصادهای اروپای مرکزی شود و به جایگاه خوبی در دنیا برسد. البته هیچ کدام از این مطالب مهم نیست و آنچه اهمیت دارد این است که توانست میزان رضایت شهروندان خود را بالا ببرد و بتواند به آنچه که به وضعیت رفاهی و معیشتی مردمش کمک می کند را فراهم سازد که این مهم اولین کار و همچنین ابتدایی ترین کاری است که حکومت یک کشور ملزم به انجام آن است. لهستان نیز یک یاز منعطف ترین اقتصادهای کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می شود. شاید بتوان گفت از مهمترین صادرات لهستان ماشین آلات صنعتی و همچنین تجهیزات مربوط به حمل و نقل است.

چالش های کلیدی که بعد از بحران ویروس کرونا برای دنیا به وجود آمد لهستان توانست از این بحران عبور کرده و اقتصاد خود را به شرایط عادی بازگرداند اما چالشی که با آن مواجه شد بالا رفتن میانگین سن مردم در این کشور بود که از قضا جنگ اوکراین و تجاوز روسیه به این کشور شکل گرفت. هجوم بسیار زیادی از مردم اوکراینی به سمت لهستان اتفاق افتاد و همین موضوع موجب گردید تا مقدار زیادی لهستان از این تنگنا خلاص شود و نیاز نیروی کار در لهستان به حداقل برسد.

مزایای ثبت شرکت در لهستان

قانون لهستان برای سرمایه گذارانی که قصد حضور و یا راه اندازی کسب و کار خود را در لهستان دارند مزایای بسیاری را فراهم کرده است که علاوه بر آن لهستان به خاطر شرایط اقتصادی و منطقه ای برای سرمایه گذاری پر سود جای مناسبی است. دولت لهستان برای سرمایه گذاران طرح های تشویقی بسیاری دارد که مهمترین آن ها در خصوص تشویق های مالیاتی است که طبق آن بعضی از کسب و کارها که در مناطق ویژه اقتصادی است شامل معافیت از مالیات می شوند. برخی از شرکت ها که با طرح های تجاری خلاقانه است می توانند مالیات بسیار پایینی حتی نزدیک به 0% از سود سالیانه را پرداخت نمایند. اما به طور کلی در سال 2023 مالیات شرکت های خارجی از 9% به بازه ای بین 0% الی 5% کاهش یافت.

در شکل زیر برخی از مزایای ثبت شرکت در لهستان آمده است:

مزایای ثبت شرکت در لهستان

نحوه ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان و هر کشور دیگری به طور فیزیکی نیاز به چند مولفه بسیار مهم نیاز دارد که از مهمترین آنها سرمایه اولیه است که متناسب با کسب و کار این رقم متفاوت است. در ابتدا باید بودجه راه اندازی و یک سال هزینه شرکت و زندگی در لهستان را فراهم سازید. پس از آن باید فرد با سفرهای اکتشافی به لهستان اثبات کند که محصول یا خدماتی که ارائه می کند متناسب با نیازهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است تا بتواند مجوزهای لازم برای ثبت شرکت را از نهادهای مربوطه دریافت نماید. علاوه بر این موارد فرد باید جایی را برای راه اندازی شرکت و یا ایجاد شعبه کسب وکار خود در لهستان مشخص کند که این می تواند با خرید ملک و یا اجاره آن امکان پذیر شود. در همین راستا نیز باید به واسطه ایجاد شرکت و کسب و کار خود برای تعدادی از شهروندان لهستانی ایجاد اشتغال دائمی کند.

در لیست زیر تعدادی از مدارکی که جهت ثبت شرکت در لهستان لازم هست، آورده شده است:

  • شناسنامه و پاسپورت
  • در صورت اخذ نمایندگی و شعبه شرکت در لهستان نیز باید مدارک مربوط به شرکت خود و اپوستیل مدارک
  • ثبت صورت جلسه تایید و انتخاب رئیس هیات مدیره شرکت
  • گردش حساب و تمکن مالی و طرح تجاری

نحوه ثبت شرکت در لهستان

اقامت از طریق ثبت شرکت در لهستان

ثبت شرکت در لهستان این امکان را برای متقاضیانی که ویزای لهستان را دارند و یا جزء شهروندان این کشور است بسیار ساده است. همچنین می توان گفت افرادی که تابعیت کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپا را دارند نیز می توانند با کمترین هزینه و کمترین زمان این مهم را به انجام رسانند. اما برای افرادی که لوکیشن آنها خارج از این حوزه است و ملیت کشورهایی مانند ایران را دارند بسیار سخت و دردسر ساز است. لذا پیشنهاد می شود به متقاضیان که اگر قصد سرمایه گذاری در لهستان دارند در ابتدا از یکی از راه های مهاجرتی ساده تر مانند مهاجرت تحصیلی به لهستان حضور خود را در این کشور رقم بزنند و پس از آن به راحتی اقدام به راه اندازی کسب و کار و یا ثبت شرکت در لهستان داشته باشند.

به طور کلی افرادی که متقاضی حضور در کشوری از حوزه شنگن و اتحادیه اروپا و حتی کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا هستند تا ثبت شرکت انجام دهند، می توانند به نسبت شرایطی که دارند در وهله اول متوجه شوند واجد الشرایط برای ورود به چه کشوری و از کدوم راه های مهاجرتی هستند و پس از آن اقدام به مهاجرت کنند. مخاطبان گرامی می توانند برای بررسی شرایط خود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :