مهاجرت به کشور آلمان

کارت شانس آلمان

کارت شانس آلمان

کارت شانس آلمان یک ابتکار عالی توسط دولت این کشور برای جذب نیروی کار ماهر برای پر کردن تقاضای روزافزرون نیروی کار ماهر در آلمان است. به همین جهت هر ساله افراد بی شماری از سراسر جهان برای دریافت کارت شانس آلمان تلاش می کنند. به عبارت دیگر، کارت شانس آلمان می تواند به عنوان نجات دهنده ای عمل کند که می تواند شکاف تقاضا و عرضه نیروی کار ماهر در آلمان را به طور کامل پر کند.

به طور کلی، کارت شانس آلمان یک روش جدید برای جذب کارگران ماهر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به آلمان است. بنابراین خواه یک حرفه ای ماهر، کارآفرین یا فردی باشید که به دنبال کشف افق های جدید در قلب اروپا است، دریافت کارت شانس آلمان گرینه مطلوبی برای شما خواهد بود. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط اخد کارت شانس آلمان بوده است.

معیارهای واجد شرایط بودن جهت اخذ کارت شانس آلمان

آن دسته از افرادی که قصد دریافت کارت شانس آلمان را دارند، در قدم اول باید با تمامی الزامات واجد شرایط بودن در این زمینه آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فرآیند دریافت کارت شانس آلمان مواجه خواهند شد. به طور کلی، دولت آلمان یک سیستم مبتنی بر امتیاز را برای اعطای کارت شانس به متقاضیان در نظر گرفته است. به این ترتیب تمامی متقاضیان برای واجد شرایط بودن در این زمینه باید حداقل 6 امتیاز را کسب کنند. اما نگران نباشید، زیرا شرایط اخذ کارت شانس آلمان در صورت تکمیل بودن مدارک متقاضیان، در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.

در جدول ارائه شده در این بهش از مقاله می تواند با معیارهای واجد شرایط بودن جهت اخذ کارت شانس آلمان بیشتر آشنا شوید:

معیارهای واجد شرایط بودن جهت اخذ کارت شانس آلمانتوضیحات
امتیاز صلاحیت حرفه ایامتیاز صلاحیت حرفه ای خارجی در صورتی به متقاضیان اعطا می شود، که آنها یک مدرک حرفه ای خارجی داشته باشند.
مهارت زبان آلمانیدر صورتی که متقاضیان بتوانند ثابت کنند که مهارت زبان آلمانی کافی دارند، امتیاز به آنها تعلق می گیرد.
مهارت زبان انگلیسیاین امتیاز در صورتی اعطاء می شود که بر اساس چارچوب مشترک اروپایی برای زبان ها، مهارت های زبان انگلیسی در سطح C1 داشته باشند.

جهت آشنایی بیشتر با دیگر الزامات ویژه جهت دریافت کارت شانس آلمان به موارد ذکر شده در تصویر زیر توجه فرمایید:

الزامات ویژه جهت دریافت کارت شانس آلمان

امتیازات دریافت کارت شانس آلمان

کارت شانس آلمان برای افرادی که به دنبال زندگی در آلمان هستند، امتیازات ویژه ای را در زمینه های مختلف ارائه می دهد. به عبارت دیگر، هر ساله متقاضیان بی شماری از نقاط مختلف جهان جهت کار در آلمان، برای اخد کارت شانس این کشور تلاش می کنند. برخی از مهمترین مزایا دریافت کارت شانس آلمان عبارت اند از:

  • کارت شانس قطعا به آلمان در جذب نیروی کار ماهر خارجی کمک خواهد کرد.
  • با دریافت کارت شانس آلمان می تواند به راحتی در شرکت های محبوب در این کشور استخدام شوید.
  • با اخد کارت شانس آلمان، متخصصان مستعدی که مایل به کار در آلمان هستند، می توانند حتی بدون داشتن پیشنهادی، به این کشور مهاجرت کنند.
  • دارندگان کارت شانس در آلمان، با چندین سال اقامت در این کشور می توانند از مزایا شهروندان در این کشور نیز بهره مند شوند.

امتیازات دریافت کارت شانس آلمان

معایب اخذ کارت شانس آلمان برای اتباع غیر اروپایی

اتباع کشورهای غیر اروپایی که برای دریافت کارت شانس آلمان درخواست می دهند، قبل از شروع فرآیند درخواست جهت مهاجرت به آلمان باید به خوبی با معایب کارت شانس در این کشور آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول فرآیند درخواست کارت شانس در آلمان مواجه خواهند شد. به طور کلی، اخد کارت شانس آلمان در کنار مزیت های متعددی که برای اتباع کشورهای غیر اروپایی به همراه دارد، دارای معایب محدودی نیز در زمینه های گوناگون می باشد. یکی از اصلی ترین معایب کارت شانس آلمان برای اتباع غیر اروپایی، محدودیت در اعطای این کارت می باشد. زیرا محدودیت بالایی برای تعداد کارت های فرصت در یک سال در این کشور وجود خواهد داشت.

در جدولی که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه و ارائه کرده ایم، می توانید با برخی از مهترین معایب اخذ کارت شانس آلمان بیشتر آشنا شوید:

معایب اخذ کارت شانس آلمانتوضیحات
الزامات واجد شرایط بودنهمه افراد واجد شرایط دریافت کارت شانس آلمان نیستند، متقاضیان در صورتی واجد شرایط خواهند بود، که معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشند.
بوروکراسی پیچیدهفرآیند دریافت کارت شانس آلمان ممکن است منجر به تایید های اضافی و بوروکراسی های پیچیده شود، که منجر به طولانی تر شدن زمان انتظار برای تایید ویزا می شود.
موانع زبانمعیارهای واجد شرایط بودن جهت دریافت کارت شانس آلمان، متقاضیان را مجبور به یادگیری زبان آلمانی می کند.
محدودیت سنیمحدودیت سنی 35 سال نیز یکی از اصلی ترین چالش های اخد کارت شانس آلمان می باشد.

در نمودار زیر می توانید با روند اعطای کارت شانس آلمان طی سال های اخیر، به اتباع غیر اروپایی آشنا شوید:

روند اعطای کارت شانس آلمان طی سال های اخیر

نحوه درخواست کارت شانس آلمان

یکی از اصلی ترین مراحل جهت دریافت کارت شانس در آلمان، فرآیند درخواست آن می باشد. اتباع کشورهای خارجی می توانند برای درخواست کارت شانس این کشور، در نمایندگی آلمان به عنوان مثال در سفارت یا کنسولگری آلمان درخواست دهند. همچنین اگر از قبل در آلمان حضور دارید، می توانید به سادگی درخواست خود را به اداره ثبت نام خارجیان محلی مربوطه ارسال کنید.

البته شایان ذکر است که در این مورد، قبلا باید مجوز اقامت یا ویزا معتبر آلمان را دریافت کرده باشید. در نهایت اینکه جهت اخذ کارت شانس آلمان باید شرایط لازم را داشته باشید، و در صورت لزوم مدارکی را ارائه دهید. چنانچه تصمیم خود را برای دریافت کارت شانس آلمان گرفته اید، جهت اطمینان خاطر بیشتر در این زمینه با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :