مهاجرت سرمایه گذاری در کرواسی

خرید ملک در کرواسی

خرید ملک در کرواسی

متأسفانه، خرید ملک در کرواسی همیشه برای خارجی ها ساده نبوده است و به دلیل تعدادی از موانع موجود در برخی موقعیت ها، هم از نظر خرید ملک و هم از نظر اینکه اسناد برخی از املاک به دلیل تقسیم مالکیت بین برخی خانواده ها نسبتا پیچیده و نامرتب است، علاقه به ملک در کرواسی تا حدودی کاهش یافته است. البته کرواسی از زمانی که به اتحادیه اروپا ملحق شد، انتظار می رفت که خرید ملک را برای خارجی ها به ویژه شهروندان سایر کشورهای اتحادیه اروپا آسان تر کند.

با این حال، این هنوز چیزی شبیه به یک روند کثیف است و برخی از مزایای احتمالی کرواسی در حال حاضر در اتحادیه اروپا کاملا تحقق نیافته است. با این حال، اجازه ندهید هیچ یک از اینها شما را ناامید کند! اگر در نظر دارید خانه ای برای تعطیلات در کشور بخرید تا با دوستان و خانواده خود در طول سال ها لذت ببرید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می گوید که آن را دنبال کنید.

شرایط خرید ملک در کرواسی

به عنوان پایتخت کرواسی، ملک در زاگرب می تواند نسبتا گران باشد. بسیاری از شهرهای کوچک تر در شمال کرواسی، که دارایی در آنها بسیار ارزان است، نزدیک به اتریش و مجارستان هستند و ممکن است برای کسانی که خواهان زندگی آرام و روستایی هستند مناسب باشند. منطقه اطراف کارلواچ بسیار ارزان است. شما می توانید یک خانه با یک تکه زمین بزرگ به قیمت 35000$ (دلار) بخرید. آیا این شگفت انگیز نیست داخل کشور کرواسی نیز بسیار زیبا با طبیعت فراوان برای لذت بردن است. دسترسی آسان و ارزان به منطقه ایستریا، از جمله با حمل و نقل عمومی امکان ورود به مناطقی از ایتالیا مانند تریست، ترویزو و ونیز وجود دارد.

به دلیل تقاضای زیاد و نزدیکی ایستریا به بقیه اروپا، ملک بسیار گران است. ایستریا همچنین فرودگاه پولا را دارد که به خوبی با بریتانیا و سایر نقاط اروپا مرتبط است. برخی از شهرهای تاریخی دوست داشتنی مانند زادار، سیبنیک، تروگیر و استراحتگاه های کوچک ساحلی بین آنها وجود دارد. در تابستان گرم با زمستان‌ های معتدل، هرچند گاهی باد های شدید می ‌وزد. به ویژه در شهرهای کوچک تر، باید چند معامله انجام شود. فرودگاه زادار ارتباطات بسیار خوبی به اروپا دارد و پروازهای آن به بریتانیا نیز وجود دارد.

هزینه خرید ملک در کرواسی

پیش بینی تغییرات قیمت در کرواسی بسیار ناسپاس است، اما همه شاخص ها نشان می دهند که رشد قیمت می تواند ادامه یابد. اگرچه قیمت املاک در کرواسی تا حدی تحت تأثیر برنامه های وام یارانه ای برای جوانان، رشد بالقوه در نرخ بهره بانکی، در دسترس بودن منابع مالی، تورم و سایر اثرات اقتصادی قرار دارد و در آینده نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، واقعیت این است که 48 درصد املاک و مستغلات در کرواسی انباشته پول ذخیره شده است. مشاورین املاک 3% از قیمت فروش ملک را دریافت می کنند. وکلا از 0.5% تا 1.5% هزینه دریافت می کنند. این معمولا شامل ثبت مالکیت ثبت اسناد و املاک و تهیه قرارداد در راستای سرمایه گذاری در کرواسی شامل می شود.

مجوز وزارت دادگستری برای یک تبعه خارجی که شهروند اتحادیه اروپا نیست، برای به دست آوردن ملک حدود 70HRK (کونای کرواسی) هزینه دارد. توصیه می کنیم برای درخواست از وکیل مجرب استفاده کنید. هزینه دفتر اسناد رسمی حدود 200KRK (کونای کرواسی) و در نهایت مترجم (در صورت نیاز) تقریبا 500HRK (کونای کرواسی) است. هزینه ثبت زمین حدود 250HRK (کونای کرواسی) است. با وکیل خود بررسی کنید که آیا این مبلغ در حق الزحمه او لحاظ شده است یا خیر. تغییر مالکیت معمولا ظرف 30 روز اتفاق می افتد. مالیاتی که فقط با انتقال بانکی به کونا کرواسی پرداخت می کنید.

هزینه خرید ملک در کرواسی

مالیات خرید ملک در کرواسی

سود حاصل از فروش ملک در کرواسی توسط افراد اصولا با نرخ 20% بر سود به اضافه مالیات شهری محاسبه شده بر روی این مالیات قابل پرداخت، مشمول مالیات است. سود را می توان با هزینه های مجاز و تورم معین کاهش داد. پس از نگهداری بیش از 2 سال املاک و مستغلات، فروش چنین املاکی توسط شخص از مالیات معاف است. زمانی که فروش چندگانه املاک نشان دهنده فعالیت مشمول مالیات باشد، قانون مالیات اضافی وجود دارد. همانطور که در متون قبلی ما ذکر شد، کرواسی مالیات بر دارایی ندارد. با این حال، کرواسی مالیات خانه های تعطیلات را اعمال می کند.

خانه تعطیلات خانه، ساختمان یا آپارتمانی است که هر از گاهی یا فصلی استفاده می شود. مالیات خانه های تعطیلات توسط افراد و نهادهای کرواتی و یا خارجی که صاحب خانه های تعطیلات هستند پرداخت می شود. مالیات خانه تعطیلات با نرخ 5HRK تا 15HRK (کونای کرواسی) در هر متر مربع در سال قابل پرداخت است. میزان دقیق مالیات خانه تعطیلات به شهرداری محلی که خانه تعطیلات در آن واقع شده است بستگی دارد. اگر خانه تعطیلات به دلیل زلزله، آتش سوزی، سیل آسیب دیده باشد یا غیرقابل استفاده باشد، مالیات خانه تعطیلات قابل پرداخت نیست. وکلای حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده کمک به شما عزیزان در امر خرید ملک در کرواسی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :