مهاجرت کاری آلمان

ویزای کار آلمان

ویزای کار آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری یکی از علایق اصلی مهاجرات است، بدین ترتیب در این نوشتار به موضوع ویزای کار آلمان پرداخته می شود. آلمان نه تنها برای آلمانی ها، بلکه برای اتباع کشورهای جهان سوم نیز کشوری با امکانات است. سرزمین اختراع و نوآوری چهارمین اقتصاد بزرگ جهان و خانه شرکت ها و شرکت های مشهور جهان است. به این ترتیب، این فرصت را برای بسیاری از غیر آلمانی ها فراهم می کند تا شغلی بیابند و در کشور مستقر شوند. ویزای کار آلمان فرصتی برای خارجیان واجد شرایط است تا در آلمان مستقر شوند و در رشته خود کار کنند. این امکان را به دارنده خود می دهد که تا 2 سال با امکان تمدید ویزا وارد آلمان و کار کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کار آلمان، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه راهنمایی هستند.

شرایط مهاجرت با ویزای کار آلمان

پس از دریافت ویزای کار آلمان، می توانید آزادانه به آلمان سفر کنید. با این حال، هنوز مراحلی وجود دارد که باید پس از ورود به آلمان برای دریافت مجوز اقامت آلمان انجام دهید. متقاضی باید به دفتر خارجی در آلمان که نزدیکترین محل اقامت او است مراجعه کند. برخی از دفاتر از متقاضی می‌خواهند که قبل از مصاحبه وقت خود را تعیین کند، در حالی که برخی دیگر درخواست‌ های حضوری را می ‌پذیرند. پس از این باید در یک مصاحبه شرکت کنند که در طی آن مدارک مورد نیاز برای اجازه اقامت را نیز ارائه خواهند کرد.

این اسناد عبارتند از پاسپورت معتبر ملی شما، فرم درخواست برای مجوز اقامت، دو تا عکس، گزارش یک سابقه کیفری پاک. از سوی دیگر مدت زمانی که شما مجاز به نگهداری مجوز هستید توسط قرارداد کاری شما تعیین می شود. اگر قرارداد شما 2 ساله باشد، مجوز شما نیز 2 سال اعتبار دارد. با این حال، تا زمانی که وضعیت شغلی خود را حفظ کنید، می توانید آن را هر چند بار که نیاز دارید تمدید کنید.

در شکل زیر برخی مدارک مورد نیزا دیگر برای کسب شرایط مهاجرت به آلمان اشاره شده است:

 

نحوه درخواست ویزای کار آلمان از سفارت آلمان

متقاضیان می توانند برای ویزای کار یا ویزای جستجوی کار آلمان درخواست دهند. نوع ویزای مورد نظر متقاضی بستگی به این دارد که آیا پیشنهاد شغلی دارد یا خیر. اگر قبلا یک پیشنهاد شغلی از یک شرکت در آلمان داشته باشد و می خواهد برای دریافت مجوز کار و اقامت وارد کشور شود، برای ویزای کار درخواست می دهد. اما اگر شما به عوان یک متقاضی می خواهید به آلمان بروید و کار پیدا کنید، برای ویزای جستجوی کار درخواست می دهید. مدت اعتبار آن 6 ماه است و در این مدت باید به دنبال کار بگردید و پیدا کنید. پس از یافتن شغل، می توانید درخواست خود را برای اجازه کار و اقامت آلمان ارسال کنید. ویزای استخدام و جویای کار به عنوان ویزای بلند مدت شناخته می شود.

شما به یکی نیاز دارید تا بتوانید به طور قانونی وارد آلمان شوید و به مقامات اطلاع دهید که به منظور اقامت و کار در آلمان سفر می کنید. قبل از انقضای ویزا، باید درخواست اجازه اقامت را ارسال کنید. تقریبا همه باید برای کار یا جستجوی کار در سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود برای ویزا درخواست دهند. اگر شهروند ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، ژاپن، نیوزیلند، سوئیس یا کره جنوبی باشید، فقط از درخواست ویزا معاف هستید. در این صورت، شما می توانید به سادگی وارد آلمان شوید، شغلی پیدا کنید و درخواست خود را برای مجوز کار ارسال کنید، بدون نیاز به ویزای ورود.

نحوه درخواست ویزای کار آلمان از سفارت آلمان

زمان و هزینه ویزای کار آلمان

زمان پردازش ویزای کار بستگی به حجم کاری دارد که سفارت یا کنسولگری در زمان درخواست شما دریافت می کند. با این حال، پردازش ویزای شما ممکن است از یک تا 3 ماه طول بکشد. همیشه مهم است که درخواست خود را زودتر ارسال کنید زیرا هرگز نمی توان از زمان دقیق پردازش ویزا مطلع شد. با این حال، کارفرمای شما در آلمان باید بداند که شما نمی توانید بلافاصله پس از پیشنهاد قرارداد کاری، کار خود را شروع کنید. اما در مورد هزینه ویزای کار آلمان باید گفت که میزان هزینه در مجموع 75€ (یورو) است. با این حال، متقاضی باید مطمئن شود که با سفارت آلمان در کشور خود تماس بگیرد، زیرا ممکن است بسته به شرایط یا کشور مبدا، از شما خواسته شود هزینه های کمتری بپردازد.

نکته دیگری که متقاضیان باید به خاطر داشته باشند که در صورت ریجکت شدن ویزای متقاضی، پول متقاضی بازپرداخت نخواهد شد. در مورد مدت اعتبار ویزای آلمان باید گفت که ویزای کاری این کشو تا یک سال اعتبار دارد. با این حال، مدت مجوز اقامت شما بستگی به مدت قرارداد کاری شما دارد، با امکان تمدید تا زمانی که وضعیت شغلی شما تغییر نکند. در واقع مدت مجوز اقامت شما بر اساس قرارداد کاری که امضاء کرده اید تعیین می شود. در صورتی که قرارداد شما 2 سال اعتبار داشته باشد، اجازه اقامت شما نیز 2 سال اعتبار خواهد داشت.

مکان های قابل انتخاب برای درخواست ویزای کار آلمان

متقاضیانی که قصد مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کاری را دارند، برای ویزای کار آلمان می توانند به نمایندگی آلمان در کشور محل اقامت خود که مسئول پذیرش ویزا است، درخواست دهند. یکی از این مکان ها سفارت یا کنسولگری کشور دیگری، واقع در کشور محل اقامت متقاضی است که آلمان پذیرش ویزا را به آن برون سپاری کرده است. از سوی دیگر متقاضیان می توانند به سفارت یا کنسولگری آلمان در یک کشور همسایه و در غیاب نمایندگی های آلمانی در کشور محل اقامت خود مراجعه کنند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای کار آلمان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو کنند تا اطلاعات تخصصی تری را در این زمینه دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :