مهاجرت سرمایه گذاری در اسپانیا

استارت آپ اسپانیا

استارت آپ اسپانیا

در این مقاله به موضوع استارت آپ اسپانیا پرداخته می شود تا علاقه مندان به این حوزه با شرایط فعالیت های نوآفرینی در اسپانیا آشنا شوند. اسپانیا کشوری است که به خاطر محیط شاداب و مردم دوستانه اش شناخته شده است، اما این کشور همچنین دارای یک اکوسیستم استارت آپی قوی است که تعداد زیادی استارتاپ برتر را در اسپانیا ایجاد می کند. تامین مالی استارت‌آپ‌ ها در این کشور از سال 2022 روند پرشتابی را طی کرده است که نتایج آن با اختلاف قابل توجهی از سال‌ های گذشته پیشی گرفته است. البته این استارت آپ های اسپانیایی هستند که از این رشد سود می برند. متقاضیان مهاجرت برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند از راهنمایی های مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

اطلاعات کلی استارت آپ اسپانیا

در اسپانیا 2 شهر مادرید و بارسلونا بهترین شهرهای برای راه اندازی استارت آپ هستند، چراکه این 2 شهر به سرعت خود را به عنوان مراکز بزرگ استارت آپی معرفی کردند که استعدادها و تجار علاقه مند به نوآوری را جذب کردند و اکنون این شهرها در کنار شهرهای اروپایی که به دلیل سرمایه گذاری در بخش استارتاپ ها بسیار شناخته شده هستند و در زمره مهم ترین مراکز استارت آپی در اروپا قرار می گیرند.

تاجرانی که می خواهند یک استارتاپ در اسپانیا راه اندازی کنند همیشه می توانند بارسلونا را برای این آرزوی خاص انتخاب کنند، زیرا این شهر در کنار شهرهایی مانند کمبریج، پاریس یا استکهلم به عنوان یکی از مهم ترین بازارهای استارت آپی در اروپا رتبه بندی می شود. با این حال، کسانی که می خواهند یک شرکت در اسپانیا افتتاح کنند، می دانند که سایر شهرهای اسپانیا فرصت های متعددی را در رابطه با صنعت استارتاپ فراهم می کنند. از سوی دیگر این شهر بالاترین سطح را از نظر عملیات استارت ‌آپی دارد.

اکوسیستم اقتصادی برای استارت آپ اسپانیا

تعداد فزآینده استارت‌ آپ‌ ها، گروه قوی مقیاس‌آپ‌ ها و یک محیط سرمایه ‌گذاری پویا که وارد دورهای تامین مالی بزرگ‌ تر می‌ شود، جذابیت اسپانیا را به ‌عنوان قطبی برای راه ‌اندازی و رشد کسب‌ و کارهای جدید برجسته می‌ کند. حمایت عمومی از دیجیتالی شدن و چارچوب جدید آتی مشوق های مالیاتی و نیروی کار برای شرکت های نوظهور مبتنی بر فناوری، اکوسیستم اسپانیا را بیشتر تقویت خواهد کرد. طبق برآوردهای محافظه کارانه، اسپانیا با حدود 7150 استارت آپ فعال که این تعداد تقریبا در یک سال 2 برابر شده است، صحنه فعالی را برای شرکت های استارت آپی رقم زده است. همراه با اعداد و ارقام سرمایه‌گذاری خارق‌العاده، اکوسیستم کارآفرینی فن‌آوری همچنان به رشد خود سرعت می ‌بخشد.

اکوسیستم به بارسلونا و مادرید، 2 قطبی که در بین 6 مرکز برتر اروپا قرار دارند، محدود نمی شود. شهرهایی مانند والنسیا، بیلبائو یا مالاگا نیز دارای اکوسیستم های شکوفا هستند. در 4 سال گذشته، بیش از 50% تا 60% از تامین مالی استارت‌ آپ ‌ها از سرمایه‌گذاران خارج از اسپانیا سرچشمه می‌ گیرد که بر جذابیت اکوسیستم کارآفرینی کشور اسپانیا برای سرمایه‌ های خارجی افزوده است. جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در اسپانیا مقاله مشخص شده را مطالعه بفرمائید.

صنایعی که بیشترین فعالیت سرمایه گذاری استارت آپی را در سال گذشته داشته اند عبارتند از:

  • تحرک و لجستیک
  • سلامت و رفاه
  • فین تک و بیمه فناوری
  • بهره وری کسب و کار
  • گردشگری
  • تجارت الکترونیک
  • نرم افزار و امنیت سایبری

در جدول زیر برخی از ویژگی های صحنه استارت آپی اسپانیا مشخص شده است:

ویژگی صحنه استارت آپی اسپانیا
1حمایت مالی دولت
2پرداخت وام توسط بانک ها
3معایت ها و مشوق های مالیاتی

اکوسیستم اقتصادی برای استارت آپ اسپانیا

استارت آپ های موفق در اسپانیا

CodeOp یکی از استارت آپ های معروف در اسپانیا است که از سال 2018 تاسیس شده است و مقر آن در شرهای بارسلونا، کاتالونیا است و بنیانگذارش، کاترینا واکر است. این شرکت یک استارت آپ فناوری اسپانیایی در صنعت آموزش است. این یک مدرسه فناوری است که دوره هایی را برای افرادی که کمتر در صنعت فناوری حضور دارند برگزار می کند. هدف این شرکت آموزش به زنان، تراجنسیتی‌ ها و افراد غیر دودویی در زمینه فناوری است تا آنها را قادر به کسب مهارت‌ های جدید، ارتقاء مهارت، افزایش حقوق، افزایش اعتماد به نفس و موارد دیگر کند. آنها دوره های متعددی را برگزار می کنند، از مدیریت محصول گرفته تا علم داده. دوره ها از نظر زمان و طول با فرصت های از راه دور متفاوت است.

هتیکوس استارت آپ دیگری است که از سال 2018 تاسیس شده و مقر آن در مادرید است. Hetikus یک شرکت راه اندازی فناوری قانونی است که در اسپانیا مستقر است. این شرکت با دادن کنترل بر حاکمیت، مدیریت ریسک و انطباق، به مشتریان خود کمک می کند. هدف Hetikus این است که با ارائه ابزارهایی برای ردیابی وظایف، تسهیل کار از راه دور، به مشتریان خود در بهبود بهره وری کمک کند. آنها ادعا می کنند خدماتی را ارائه می دهند که 80% از زمان را در فرآیندهای حاکمیتی صرفه جویی می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به اسپانیا را مطالعه بفرمائید.

در شکل زیر، نام برخی از استارت آپ های موفق دیگر در صحنه اقتصاد در اسپانیا اشاره شده است:

هزینه های راه اندازی استارت آپ در اسپانیا

یک استارت آپ در اسپانیا نوعی کسب و کار را تعریف می کند که طبق فرآیند ادغام استاندارد ادغام می شود و روی یک فناوری جدید یا در یک محصول جدید سرمایه گذاری می کند که می تواند در بخش مالی، صنعت پزشکی و هر بخش دیگری که می تواند از استفاده بهره مند شود، استفاده شود. در نتیجه سرمایه گذار با انتخاب فرم تجاری مناسب، فرآیند تشکیل شرکت را در اسپانیا آغاز می کند و معمولا از شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی برای این منظور استفاده می شود. بسته به نوع شرکت انتخاب شده، سرمایه گذاران باید برای یک استارت آپ در اسپانیا سرمایه یا 3000€ الی 60000€ (یورو) آماده شوند.

سایر هزینه های اساسی مرتبط با روند افتتاح یک شرکت در اسپانیا به شرح زیر است:

  • نام رزرو شرکت 15€ (یورو)
  • ثبت نام در اداره ثبت کسب و کار اسپانیا 100€ (یورو)
  • هزینه های دفتر اسناد رسمی (ممکن است بین 100€ الی 300€ (یورو) متغیر باشد.)
  • ثبت علامت تجاری شرکت می تواند بین 93€ الی 144€ (یورو) متغیر باشد.

حال در زمینه کسب آگاهی در مورد استارت آپ اسپانیا و در جهت برای ارائه خدمات کارشناسی و تخصصی، مشاوران و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مورد نیاز متقاضیان علاقه مند به مهاجرت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :