مهاجرت کاری بلاروس

ویزای کاری بلاروس

ویزای کاری بلاروس

اخذ ویزای کاری بلاروس در سال های اخیر به یکی از مهمترین اهداف افرادی تبدیل شده که به دنبال کار در خارج از کشور هستند. کشورهای های اروپای شرقی به خصوص بلاروس فرصت های زیادی را برای مهاجران و شرکت های بین المللی ارائه می دهند. این امر باعث شده تا افراد زیادی همواره به دنبال اخذ ویزای کاری بلاروس جهت کار در این کشور باشند. ویزای کاری بلاروس برای افرادی صادر می شود که در گذشته در بلاروس کار پیدا کرده اند. هرساله به طور متوسط هزاران شهروند خارجی برای کار به جمهوری بلاروس سفر می کنند. اگر هدف شما کار در خارج از کشور به ویژه در بلاروس می باشد، باید با یک تیم با استعداد در این زمینه مشورت کنید. بنابراین گزینه ما برای شما عزیزان جهت مشورت و اخذ راهنمایی های دقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

بلاروس ایالتی در اروپای شرقی با مناظر زیبا و جاده های تمیز است. یافتن زباله در خیابان های بلاروس بسیار دشوار است. علاوه بر این بلاروس کشوری است که کمترین نرخ بیکاری را دارد. با توجه به این واقعیت اغلب افراد به دنبال اخذ ویزای کاری بلاروس هستند. اگر این کشور را به عنوان محل کار خود در نظر می گیرید، این انتخاب بهترین انتخاب زندگی شما خواهد بود. بلاروس همه ساله پذیرای بسیاری از کارگران بین المللی واجد شرایط از سراسر جهان است. به این نکته نیز توجه فرمایید که بلاروس با برخی از کشورها توافق نامه ای دارد که به اتباع این کشورها اجازه می دهد بدون ویزای کاری در بلاروس کار کنند. که در ادامه مقاله به این کشورها خواهیم پرداخت.

روند درخواست ویزای کاری بلاروس

اتباع خارجی که با هدف کار به بلاروس سفر می کنند، قبل از اعزام باید با روند درخواست ویزای کاری بلاروس به خوبی آشنا شوند. البته لازم به ذکر است که فقط اتباع کشورهای روسیه و اوستیای جنوبی می توانند بدون درخواست ویزای کاری بلاروس وارد این کشور شوند. به طور کلی اتباع سایر کشورهای جهان برای کار در روسیه باید برای درخواست ویزای کاری خود اقدام نمایند.

بنابراین روند درخواست ویزای کاری بلاروس شامل چند رویه است. از مهمترین مراحل روند درخواست ویزای کاری بلاروس کار پیدا کردن در این کشور، قبل از درخواست می باشد. زیرا اگر در بلاروس شغلی ندارید نمی توانید برای ویزای بلاروس درخواست دهید. پس بنابراین کار پیدا کنید و سپس مراحل درخواست ویزای کاری بلاروس را ادامه دهید.

مراحل ذکر شده در روند درخواست ویزای کاری بلاروس را بیابید و آنها را به ترتیب داده شده دنبال کنید. تا با موفقیت ویزای کاری بلاروس را دریافت کنید. این مراحل عبارت اند از:

  • اعتبار گذرنامه خود را بررسی کنید: گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه دیگر پس از تاریخی که قصد خروج از بلاروس را دارید معتبر باشد.
  • دعوتنامه کار در بلاروس را دریافت کنید: کارفرمای شما در بلاروس مسئول دریافت دعوتنامه از وزارت کشور بلاروس است.
  • مدارک مورد نیاز ویزای کاری بلاروس را جمع آوری کنید.
  • درخواست ویزای کاری بلاروس را به صورت حضوری ارسال کنید. متقاضیان باید در کنسولگری بلاروس یا مرکز ویزا در ایران درخواست دهند.
  • هزینه درخواست ویزای کاری بلاروس به مبلغ $180 (دلار) را بپردازید.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری بلاروس

متقاضیان کار در بلاروس باید برخی از اسناد و مدارک را به عنوان بخش از درخواست خود جهت دریافت ویزای کاری بلاروس جمع آوری کنند. همچنین این مدارک باید معیارهای تعیین شده توسط مقامات بلاروس را برآورده کند. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار بلاروس عبارت اند از:

  • ارائه دعوت نامه ویزای وزارت کشور بلاروس: ارائه دعوتنامه به صورت اصل یا صورت کاغذی یا الکترونیکی الزامی است.
  • نامه کارفرما: متقاضیان باید نامه ای ارسال کنند که توسط کارفرمای خود نوشته و امضا شده باشد. که باید در این نامه جزئیات کامل خود، مقصد، تاریخ و هدف بازدید را ارائه دهید. همچنین نام سازمان دعوت کننده و مشخصات تماس فرد مسئول در روسیه را ذکر کنید.
  • ارائه گواهی آزمایش HIV (ایدز): این گواهی باید در 3 ماه گذشته قبل از درخواست انجام شود.
  • سند بیمه سلامت: سند بیمه سلامت باید توسط یک شرکت بیمه خارجی یا یک شرکت بیمه بلاروسی صادر شود.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری بلاروس

اخذ مجوز کار پس از دریافت ویزای کار بلاروس

متقاضیانی که موفق به دریافت ویزای کاری بلاروس شدند، پس از ورود به این کشور باید برای مجوز کار بلاروس درخواست دهند. قاعده کلی این است که برای کار قانونی در جمهوری بلاروس همه شهروندان خارجی باید مجوز کار دریافت کنند. البته برخی از کشورها نیز وجود دارند که برای کار در بلاروس نیازی به دریافت مجوز کار ندارند.

این کشورها عبارت اند از:

برخی از کشورها نیز وجود دارند که برای کار در بلاروس نیازی به دریافت مجوز کار ندارند

البته اگر یک شهروند خارجی دارای مجوز اقامت در جمهوری بلاروس باشد، دریافت مجوز کار نیز لازم نیست. ترتیب مجوز کار پس از دریافت ویزای کاری بلاروس، به این صورت است که ابتدا باید تصمیم بگیرید. که یک شهروند خارجی در چه موقعیتی کار خواهد کرد. اگر تبعه خارجی به عنوان مدیر سازمان مشغول به کار شود و در عین حال موسس سازمان نیز باشد، مدت زمان اخذ مجوز کار بلاروس 14 روز خواهد بود. اولین قدم برای دریافت مجوز کار در بلاروس ارسال اطلاعات به اداره محلی کار و حمایت اجتماعی بلاروس است. مرحله بعدی نیز ارائه مدارک به اداره شهروندی و مهاجرت است.

مزایای اخذ ویزای کاری بلاروس

افرادی که به دنبال دریافت ویزای کاری بلاروس برای کار در این کشور هستند حین درخواست ویزای خود با مزایای بی شماری مواجه خواهند شد. از جمله مهمترین مزایای اخذ ویزای کاری بلاروس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با اخذ ویزای کاری بلاروس فرزندان شما نیز اجازه کار در این کشور را خواهند داشت.
  • پس از پایان عمر کاری خود می توانید از سن 50 سالگی به بعد رد این کشور مستمری دریافت کنید.
  • بلاروس رشد اقتصادی بسیار خوبی دارد و از نظر اقتصادی در بین 30 کشور برتر جهان قرار دارد.

در آخر اینکه، اتباع خارجی که با هدف کار کردن وارد این کشور می شوند می توانند تا 3 ماه به صورت آزمایشی در این کشور مشغول به کار شوند. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط درخواست ویزای کاری بلاروس بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :