مهاجرت به کشور صربستان

ویزای همراه صربستان

ویزای همراه صربستان

ویزای همراه صربستان برای تمام افرادی که به همراه خانواده قصد مهاجرت به این کشور را دارند بسیار با اهمیت است. صربستان یکی از کشورهای اروپایی محسوب می شود که با کشورهایی مانند مجارستان، رومانی، بلغارستان و سایر مرز مشترک دارد. کشور صربستان که در اروپا سالیان درازی زیر سلطه امپراطوری عثمانی بود سرانجام در سال 1912 میلادی به واسطه جنگ کوزوو که ناتو به عنوان اولین جنگ خود از زمان تاسیس نیز در آن ورود کرد، توانستند به آزادی برسند.

زبان رسمی مردم صربستان، صربی است اما زبان هایی مانند رومانیایی و مجاری نیز در کشور صربستان به عنوان زبان رسمی شناخته می شود. واحد پولی کشور صربستان دینار صربی است که برابر با 0.0090$ (دلار آمریکا) است. یکی از ویژگی های مهمی که باعث شده است مردم به سمت مهاجرت به صربستان جذب شوند این است که در این کشور هزینه های زندگی و مسکن نسبت به بقیه کشورهای اروپایی پایین است ولی واقعیت این است که صربستان جزء کشورهای درجه 3 اروپایی محسوب می شود. در این مقاله به بررسی ویزای همراه صربستان در راه های مختلف مهاجرتی این کشور پرداخته می شود، مقاله ای که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

مهاجرت تحصیلی و ویزای همراه صربستان

تحصیل در صربستان یکی از راه های مهم مهاجرتی به این کشور است که متقاضیان می توانند از آن برای رسیدن بی دردسر به این کشور استفاده نمایند. برای دریافت ویزای تحصیلی صربستان می بایست در ابتدا پذیرش از دانشگاه دریافت شود و پس از آن با پرداخت شهریه کامل دانشگاه و ارائه تمکن مالی برای هزینه های زندگی در حین تحصیل خود چنانچه شرایط سنی و زبانی خوبی داشته باشد واجد الشرایط برای دریافت ویزای تحصیلی از سوی سفارت صربستان می شود.

یکی از دغدغه های افرادی که متاهل هستند و فرزند دارند، دریافت ویزای همراه روی مهاجرت به صربستان از طریق تحصیل است. اما باید دانست که کشوری مانند صربستان سیاست گذاری های مطلوبی روی اعطاء ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال دانشجویان بین المللی ندارد. ویزای همراه در صربستان پس از حداقل گذراندن 2 ترم از تحصیل به متقاضی تعلق خواهد گرفت. بنابراین بهتر آن است فرد پس از اینکه وارد صربستان شد اقدام به دریافت ویزای کاری کند و پس از آن با حقوق ماهیانه ای که پاسخگوی هزینه های زندگی فرد و خانواده اش هست، اقدام به الحاق خانواده در پرونده مهاجرتی خود کند که با اطمینان خاطر بیشتری از موفقیت، منتظر رسیدن همراهان خود به صربستان باشد.

مهاجرت تحصیلی و ویزای همراه صربستان

شرایط کار و ویزای همراه صربستان

یکی از راه های مهم برای رسیدن به صربستان دریافت ویزای کاری است که گزینه بسیار ایده آلی برای مهاجرت ایرانیان به یک کشور اروپایی محسوب می شود. اما باید دانست که یکی از مهمترین ملزوماتی که برای دریافت ویزای کاری صربستان وجود دارد. در خصوص اخذ قرارداد کار در صربستان، اخذ ویزای همراه که کارفرما در این قسمت نقش اساسی را ایفا می کند و مولفه های بسیاری برای دریافت قرارداد کاری برای متقاضی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن پرداخته خواهد شد.

مهمترین مولفه هایی که برای کارفرما جهت امضای قرارداد کاری با متقاضی اهمیت دارد عبارتند از سن، سوابق کاری، سوابق تحصیلی و سطح دانش زبان محلی صربستان است. علاوه بر آنچه گفته شد قوانینی که برای کارفرما یک منع دولتی ایجاد می کند تا نتواند به راحتی به فردی در کشوری مانند ایران قرارداد کاری بدهد قانون حمایت از نیروی کار داخلی است که در تمام کشورها وجود دارد ولی در کشورهای اروپایی این قانون به طور جدی تری دنبال می شود. ویزای همراه صربستان برای کسانی که با ویزای کار صربستان هستند توافقی است بین متقاضی و کارفرما که چنانچه حقوق و قرارداد کاری جوابگوی هزینه های زندگی نفر اصلی و همراهان باشد، متقاضی می تواند امیدوار باشد که ویزای همراه وی با موفقیت انجام خواهد پذیرفت.

در تصویر زیر چکیده ای از مولفه هایی که کارفرما برای استخدام مد نظر قرار می دهد، آمده است:

چکیده ای از مولفه ها برای استخدام در صربستان

ویزای همراه صربستان از طریق ازدواج

ازدواج یکی از گزینه های راحت و راه مهاجرتی هست که فرد را میتواند به صورت مستقیم به اقامت دائم و یا پاسپورت کشور مقصد برساند. اما آنچه اهمیت دارد این است که سیاست گذاری های کشورهای مختلف در رابطه با ازدواج و اعطای اقامت از این مسیر به متقاضیان در حال حاضر کمی سختگیرانه عمل می شود و دلیل اساسی آن کلاهبرداری هایی هست که توسط سودجویان در کشورهای مختلف انجام می پذیرد و یا تقلب هایی که با سند ازدواج غیرواقعی اقدام به دریافت اقامت از طریق ازدواج می کردند.

در حالت عادی فردی که با یک تبعه یا شهروند صربستانی ازدواج کند و بتواند اثبات نماید که به صورت طولانی مدت با وی در ارتباط بوده است و واقعی بودن این ادعا را با عکس های 2 نفره در مکان ها و زمان های متفاوت، چت های در فضای مجازی در زمان های گوناگون اثبات نماید، می تواند از طریق ازدواج ویزای کشور صربستان را دریافت نماید که تمام مراحل اجرایی این راه مهاجرتی بر عهده شهروند صربستانی خواهد بود. اما به صورت کلی بهتر است افرادی که قصد اقامت صربستان را دارند از راه مطمئن تری برای ورود به کشور صربستان اقدام نماینند.

متقاضیانی که می خواهند اطلاعات دقیقی در مورد مهاجرت به صربستان به دست بیاورند می بایست با توجه به شرایط خود ایده آل ترین راه را انتخاب نمایند و برای این هدف می توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :