مهاجرت تحصیلی کرواسی

دانشگاه زادار کرواسی

دانشگاه زادار کرواسی

امروزه دانشگاه زادار کرواسی از بزرگترین مراکز تحصیل در کشور کرواسی است که در شکل کنونی خود در سال 2002، تأسیس شده است. دانشگاه زادار کرواسی قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی در کرواسی و یکی از قدیمی‌ ترین موسسات در اروپا تبدیل شده است. دانشگاه زادار در کرواسی در شهری در جنوب کرواسی واقع شده است و یک مقصد بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی است. اساتید در دانشگاه زادار در کرواسی بسیار منظم و خواستار هستند.

دانشگاه زادار در کرواسی شامل 25 بخش است و موضوعاتی که تدریس می شود بسیار متنوع است که در اینجا به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • باستان شناسی
  • بوم شناسی
  • مرم شناسی فرهنگی
  • جهانگردی
  • علوم ارتباطات
  • تاریخ هنر
  • فلسفه
  • مطالعات زبان انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی

در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، توضیحات بیشتری را در ارتباط با دانشگاه زادار کرواسی، ارائه خواهند کرد.

تاریخچه دانشگاه زادار کرواسی

در سال 1807 دانشگاه زادار کرواسی به عنوان یک موسسه مستقل متوقف شد و وظایف آن توسط دانشگاه های محلی دیگر انجام شد. در سال 1956، دانشگاه زاگرب آن را به عنوان یک پردیس برای بخش دانشکده فلسفه بازسازی کرد. در نهایت، در سال 2002، بیش از 6 قرن پس از تأسیس اولیه دانشگاه، پارلمان کرواسی قانونی را تصویب کرد تا امکان تأسیس مجدد کامل آن را فراهم کند. اکنون مستقل، دانشگاه تجدید شده زادار درهای خود را به روی دانشجویان در ژانویه 2003 باز کرد. این موضوع باعث شد تا در توافقنامه های تحقیقاتی مشترک و برنامه های تبادل دانشجو با سایر دانشگاه های معتبر در سراسر قاره شرکت کند به عنوان مثال دانشگاه های آمریکای جنوبی و ایالات متحده است.

دانشگاه زادار کرواسی که از لحاظ تاریخی به نام زارا شناخته می شود در قدیمی ترین شهر مسکونی در کرواسی است که مساحت این شهر 25 کیلومتر مربع است. از زمان تأسیس مجدد، دانشگاه زادار کرواسی به رشد خود ادامه داده است و فرآیند بولونیا را برای سال تحصیلی 2005-2006 به عنوان بخشی از اصلاحات سراسری اجرا کرده بود. با توجه به برخی از مطالعات، این حرکت سودمند بود و مشخصات آن را در سطح بین المللی بهبود بخشید.

تاریخچه دانشگاه زادار کرواسی

مزایای تحصیل در دانشگاه زادار در کرواسی

دانشگاه زادار کرواسی به منظور سازماندهی و ارتقاء فعالیت های علمی پژوهشی، چهار مرکز تحقیقاتی را به عنوان واحدهای تشکیل دهنده خود تأسیس است.

علاوه بر این، 2 مرکز فعال برای فعالیت های حرفه ای و آموزشی در دانشگاه زادار کرواسی وجود دارد:

  • مرکز ژیمناستیک و ورزش دانش آموزی
  • مرکز زبان های خارجی

دانشگاه زادار کرواسی با سابقه ای غنی که آن را به یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا تبدیل می کند، تقریبا 6000 دانشجو را در خود جای داده است. در قدیمی‌ترین شهرهای کرواسی که دائما مسکونی شده‌ اند، دانش‌ آموزان در آنجا می‌ توانند از مناظر خیره‌ کننده منطقه دالماسی و دریای آبی غنی آدریاتیک لذت ببرند. به طور کلی می توان گفت مهاجرت به کرواسی از طریق تحصیل، از روش هایی است که در سال های اخیر بسیار به آن توجه شده است.

خوشبختانه، گزینه‌ های زیادی برای کمک به دانشجویان برای تأمین بودجه برنامه کارشناسی ارشد خود وجود دارد. دانشگاه زادار کرواسی، یکی از برترین دانشگاه های دولتی در کرواسی است و در رتبه بندی دانشگاه های اروپا – اروپای جنوبی 2024، رتبه 134 را دارد. دانشگاه زادار کرواسی طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه 2 مطالعه که به صورت تلفیقی انجام می شود، ارائه می دهد. دانشگاه زادار کرواسی یک دانشگاه عالی برای تحصیل زبان و این سومین دانشگاه تأسیس شده در اروپا است. فعالیت‌ های اصلی دانشگاه زادار کرواسی در حال حاضر در رشته علوم اجتماعی و انسانی است، اما اولویت‌ های ملی و منطقه‌ ای، دانشگاه زادار کرواسی را به فکر گسترش در علوم طبیعی و فنی با ارائه برنامه‌های جدید می‌ اندازد.

در تصویر زیر یک نمای کلی از مزایای دانشگاه زادار کرواسی، نشان داده شده است:

نمای کلی از مزایای دانشگاه زادار کرواسی

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه زادار کرواسی

برای تحصیل در دانشگاه زادار کرواسی، دانشجویان بین المللی باید مدارکی را به زبان انگلیسی ارائه دهند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • فرم درخواست دانشجوی ورودی (تکمیل و امضا شده)
  • ریز نمرات سوابق دوره های کارشناسی و کارشناسی رشد
  • توافقنامه آموزشی با برنامه پیشنهادی مطالعه امضاء شده توسط موسسه اصلی، توافقنامه آموزشی با برنامه پیشنهادی کارآموزی که توسط موسسه میزبان امضا شده است (در اصل)
  • کپی شناسنامه و پاسپورت
  • عکس رنگی
  • ارائه رسیدی دال بر تایید پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل در دانشگاه زادار کرواسی

سوالات متدوال در ارتباط با دانشگاه زادار در کرواسی

در اینجا به رفع برخی از ابهامات در خصوص تحصیل در دانشگاه زادار کرواسی می پردازیم:

  • آیا همزمان با تحصیل در دانشگاه زادار کرواسی امکان کار کردن برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟ بله، 20 ساعت در هفته امکان کار وجود دارد با توجه به این که بهتر است طوری برنامه ریزی شود تا به تحصیل لطمه ای وارد نشود.
  • شرایط پرداخت شهریه برای تحصیل در دانشگاه زادار کرواسی به چه صورت است؟ دانشجویان دانشگاه هایی که قرارداد همکاری دوجانبه با دانشگاه زادار کرواسی را امضا نکرده اند، باید شهریه پرداخت کنند. شهریه بستگی به نوع برنامه تحصیلی، ملیت دانشجو و سایر دارد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط دریافت این اقامت ارزشمند، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :