ویزای مسافرتی گرجستان

ویزای توریستی گرجستان

ویزای توریستی گرجستان

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید، ممکن است بدانید که به ویزای توریستی گرجستان نیاز دارید، ممکن است ندانید که برای شهروندان چندین کشور، اخذ ویزای گرجستان یا ضروری نیست و یا می تواند به طور کامل آنلاین انجام شود. برنامه ریزی برای سفر به گرجستان اغلب مستلزم دریافت ویزای گرجستان است. گرجستان در اروپای شرقی دارای یک سیاست استاندارد ویزا است که ورود و خروج بازدیدکنندگان از کشورهای دیگر را تنظیم می کند.

بازدیدکنندگانی که از کشورهای غیر معاف از ویزا می آیند باید قبل از سفر ویزا دریافت کنند. در غیر این صورت، آنها اجازه ورود به گرجستان را نخواهند داشت. در حالی که شهروندان گرجستان می توانند با کارت شناسایی یا پاسپورت معتبر یا منقضی شده وارد شوند، بازدیدکنندگان با گذرنامه از اوکراین، ترکیه، سوئیس یا هر کشور اروپایی دیگر می توانند وارد شوند و تا زمانی که پاسپورت معتبر است، مدتی اقامت داشته باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به توضیحات جامعی از ویزای توریستی گرجستان می پردازد.

کلیات گردشگری کشور گرجستان

برای گردشگرانی که قصد سفر به کشور گرجستان را دارند ویزای توریستی لازم است. ویزای توریستی گرجستان به طور کلی برای 3 ماه اعتبار دارد. برای دریافت ویزا گردشگری گرجستان، امکان ویزای الکترونیکی نیز وجود دارد. برای ورود به کشور گرجستان شما نیاز به ویزا خواهید داشت مگر اینکه از اتباع یکی از کشور های معاف از ویزا برای گرجستان باشید. دولت گرجستان به شهروندان برخی کشورها اجازه می دهد تا برای گردشگری، کار، تحصیل و هر هدف دیگری تا یک سال (مگر اینکه در غیر این صورت مشخص شده باشد) بدون نیاز به اخذ ویزا یا اجازه اقامت وارد گرجستان شوند. شهروندان اتحادیه اروپا، ترکیه و عربستان سعودی می توانند با کارت شناسایی خود وارد شوند.

هزینه ویزای توریستی گرجستان

هزینه ویزای توریستی گرجستان حدود 20€ (یورو) می باشد. شما باید در حساب بانکی کنسولگری یا سفارت گرجستان که مدارک خود را در آن ارسال می کنید، پرداخت را انجام دهید. همچنین ممکن است بسته به کنسولگری/سفارت و همچنین هزینه خدمات بانکی، 25 هزینه خدمات بپردازید. پس از پرداخت هزینه و دریافت مدارک، زمان پردازش ویزا بیان می شود که زمان پردازش ویزای گرجستان بستگی به نوع ویزای مورد نظر شما دارد:

  • ویزای کوتاه مدت معمولا تا 10 روز طول خواهد کشید.
  • ویزای بلند مدت معمولا 30 روز زمان می برد.
  • ویزای مهاجرتی D5 همچون ویزای کوتاه مدت معمولا همان 10 روز به طول خواهد انجامید.
  • ویزای الکترونیکی در بازه زمانی 5 روز پردازش خواهد شد.

هزینه ویزای توریستی گرجستان

شرایط اخذ ویزای توریستی گرجستان

شرایط لازم برای درخواست ویزای توریستی گرجستان بدین شرح است:

  • دلیل واقعی برای بازدید از کشور گرجستان را داشته باشید.
  • بودجه لازم برای حمایت از اقامت خود را داشته باشید.
  • متقاضی بایستی در سلامت کامل باشد و گواهی سلامت جسمی و روحی را ارائه دهد.
  • مدرکی دال بر انگیزه بازگشت به کشور خود داشته باشید.

شما باید برای ویزای توریستی گرجستان در یک نمایندگی دیپلماتیک گرجستان در کشور خود یا در یک کشور همسایه درخواست دهید، مگر اینکه واجد شرایط دریافت eVisa گرجستان باشید. اگر واجد شرایط دریافت ویزای الکترونیکی گرجستان هستید، به هیچ وجه نیازی به درخواست حضوری در یک ماموریت دیپلم ندارید. کل فرآیند به صورت آنلاین انجام می شود.

روند درخواست ویزای توریستی گرجستان به صورت الکترونیکی به شرح زیر است:

  • درخواست آنلاین را تکمیل کنید.
  • فایل های الکترونیکی مدارک لازم را پیوست کنید.
  • پرداخت هزینه eVisa 20$ (دلار) را از طریق کارت بدهی یا اعتباری خود انجام دهید.
  • صبر کنید تا ویزا پردازش شود. زمان پردازش eVisa پنج روز تقویمی است.
  • اگر ویزای شما تایید شود، نسخه الکترونیکی ویزا را دریافت خواهید کرد که باید آن را چاپ کنید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی گرجستان

هنگام درخواست ویزای گرجستان، باید چندین مدرک برای پشتیبانی از درخواست خود داشته باشید، از جمله فرم پرینت شده درخواست ویزای گرجستان. شما باید فرم را به صورت آنلاین تکمیل کنید، آن را پرینت بگیرید و امضا کنید. پاسپورت شما که در 10 سال گذشته صادر شده و حداقل 2 صفحه خالی دارد. پاسپورت با 3 ماه تاریخ انقضا اضافه و مدارکی دال بر تمکن مالی کافی برای پوشش مدت اقامت شما، مانند:

  • گردش های حساب بانکی در 6 ماه گذشته
  • نامه ای که میزان حقوق شما را تایید کند.
  • فیش حقوقی

هم چنین بلیط پرواز رفت و برگشت تایید شده، بیمه درمانی مسافرتی که کل مدت اقامت شما را پوشش می دهد. مدارک اقامت در گرجستان، مدرکی دال بر اینکه شما هزینه ویزای گرجستان را پرداخت کرده اید. تصاویر در اندازه پاسپورت، مطابق با شرایط عکس ویزای گرجستان. اگر برای گردشگری به کشور گرجستان سفر می کنید (یعنی با ویزای C1 گرجستان)، علاوه بر مجموعه استاندارد اسناد ذکر شده در بالا، به موارد زیر نیز نیاز دارید:

  • مدارک مربوط به محل اقامت از جمله رزرو هتل
  • اگر با آژانس مسافرتی یا گروه سازماندهی شده سفر می کنید، برنامه سفر یا دستور کار را درج کنید.

در صورت درخواست اخذ ویزای توریستی در باب مهاجرت به گرجستان، شما می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید و سوالاتتون را ازشون جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :