ویزای مسافرتی کرواسی

ویزای توریستی کرواسی

ویزای توریستی کرواسی

از آنجایی که کرواسی یکی از کشورهای عضو منطقه شنگن است، به اتباع 62 کشور اجازه می دهد تا ویزای توریستی کرواسی را برای مقاصد گردشگری بدون نیاز به درخواست ویزا، وارد کرواسی شوند. از سال 2024، شهروندان این کشورها باید قبل از سفر به کرواسی در ETIAS ثبت نام کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت امیدوار است تا شما بهترین راه را برای خودتان انتخاب کنید.

شرایط درخواست ویزای توریستی کرواسی

برای درخواست ویزای توریستی یا ویزیتور کرواسی، به سادگی مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

  • نزدیکترین سفارت یا کنسولگری کرواسی را بیابید و وقت خود را تعیین کنید. اگر سفارت/کنسولگری کرواسی در کشور شما وجود ندارد، باید سفارت کرواسی را در یک کشور همسایه، که مسئول دریافت درخواست های ویزای شینگن است، قرار دهید. به طور مشابه، سفارت یکی دیگر از کشورهای شینگن ممکن است از طرف کرواسی درخواست های ویزا را دریافت کند، یا ممکن است مدارک ارسالی ویزا به یک مرکز درخواست ویزا برون سپاری شده باشد.
  • فرم درخواست را با دقت پر کنید. هنگام درخواست ویزای توریستی کرواسی، از شما خواسته می شود که فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. بسته به روشی که درخواست می کنید، این کار را می توان به صورت آنلاین یا دستی انجام داد. بدون توجه به نحوه تکمیل فرم درخواست، شما باید 2 نسخه فرم برای درخواست ویزا، امضا شده ارسال کنید.
  • هزینه ویزا را پیش از انتخاب روش خود جهت مهاجرت به کرواسی پرداخت کنید. سفارت، کنسولگری یا مرکز درخواست ویزا نحوه پرداخت هزینه را به شما اطلاع می دهد. اغلب، ممکن است آنلاین یا از طریق حواله بانکی باشد. باید تاییدیه پرداخت را بگیرید و به بقیه مدارک خود پیوست کنید.
  • برای مصاحبه ویزا گردشگری کرواسی آماده شوید. سوالات متداول پرسیده شده در درخواست های ویزای توریستی کرواسی را جستجو کنید تا برای مصاحبه ویزا آماده شوید.
  • قبل از ارسال درخواست، دوباره بررسی کنید که آیا تمام مدارک خود را دارید.

هزینه ویزای توریستی کرواسی

برای درخواست ویزای توریستی کرواسی، باید ثابت کنید که 70€ (یورو) در روز برای کل مدت اقامت در کرواسی دارید. اما اگر ضامنی دارید که شهروند کرواسی یا مقیم قانونی کرواسی است، فقط باید 30€ (یورو) در روز داشته باشید. با این حال، اگر ضامن شما ثابت کند که می تواند تمام هزینه های سفر شما به کرواسی را پوشش دهد، نیازی به ارائه هیچ مدرکی مبنی بر تمکن مالی ندارید. زمان پردازش ویزای توریستی کرواسی به شدت به سفارت کرواسی و حجم کاری آنها در آن زمان بستگی دارد.

به طور کلی، زمان انتظار در سراسر جهان برای ویزای توریستی کرواسی 2 هفته است، اما هرگز نمی توان خیلی مطمئن بود. به همین دلیل مهم است که در اسرع وقت درخواست دهید. هزینه ویزای توریستی یا ویزیتور کرواسی برای بزرگسالان 80€ (یورو) است. کودکان 6 تا 12 ساله باید 40€ (یورو) بپردازند. اتباع کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند، حدود 35€ (یورو) می باشد. توجه داشته باشید هزینه ویزای شنگن در هر زمان ممکن است تغییر کند و اگر درخواست ویزای شما رد شود، پول شما بازپرداخت نخواهد شد.

هزینه ویزای توریستی کرواسی

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کرواسی

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای بازدیدکننده یا توریستی کرواسی در اینجا آمده است:

  • فرم درخواست ویزا توریستی را تکمیل و امضاء نمایید.
  • ارائه 2 قطعه عکس که به تازگی گرفته شده به طور معمول طی 3 ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • ارائه گذرنامه معتبر متقاضی
  • رزرو پرواز قطعی و مورد تایید رفت و برگشت به کرواسی
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • اثبات تمکن مالی
  • دعوت نامه میزبان شما در کرواسی با کپی پاسپورت و/یا اجازه اقامت کرواسی
  • اثبات وضعیت تاهل یا مجرد بودن متقاضی
  • مدارک وضعیت اشتغال یا تحصیلی متقاضی

زمان رسیدگی به ویزای توریستی کرواسی

مدت زمانی که برای رسیدگی به درخواست ویزای شما نیاز است به نوع ویزای شما بستگی دارد. برخی از ویزاها بین 2 روز تا 15 روز یا حتی یک ماه طول می کشد. ویزای طولانی مدت مانند ویزای دانشجویی یا کاری بیشتر طول می کشد، اما ویزای کوتاه مدت گردشگری را می توان در 2 تا 5 روز کاری پردازش کرد. عوامل متعددی بر زمان‌بندی پردازش تأثیر می‌گذارند، مانند روش درخواست، تعداد درخواست ‌های معوقه ارسال شده به سفارت کرواسی که درخواست خود را ارسال کرده‌اید، زمان سال و در دسترس بودن مدارک درخواستی می باشد.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که اشتباهات و مدارک اشتباه یا نامعتبر ممکن است درخواست شما را به تاخیر بیندازد. به همین دلیل است که به متقاضیان توصیه می شود قبل از درخواست ویزا بسیار مراقب باشند و بررسی های لازم را انجام دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری کاملا حقوقی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :