ویزای مسافرتی بلژیک

ویزای توریستی بلژیک

ویزای توریستی بلژیک

سالانه تعداد زیادی از متقاضیان جویای سفر و اخذ ویزای توریستی بلژیک می باشند تا بتوانند مقدمات سفر توریستی به این کشور را تکمیل نمایند. یکی از بزرگترین مشکلات بلژیک آب و هوای این کشور است. در تمام طول سال میزان قابل توجهی باران در سراسر کشور وجود دارد با این حال سالانه افراد زیادی از نقاط جذاب بلژیک دیدن می کنند.

بلژیکی ها غذا و نوشیدنی را جدی می گیرند و به خاطر شکلات و سیب زمینی سرخ شده بلژیکی شهرت جهانی دارند. علاوه بر این تعدادی فستیوال رنگارنگ از جمله فولکلور، کارناوال که توسط یونسکو به رسمیت شناخته شده در بلژیک وجود دارد. تمامی موضوعات مورد بحث در این مقاله به کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده است.

تمدید ویزای توریستی در بلژیک

دولت بلژیک قوانینی را برای تمدید ویزای توریستی در بلژیک اتخاذ کرده است. از جمله این قوانین می توان به این مورد اشاره کرد که ویزای توریستی بلژیک در صورتی که هنوز معتبر باشد و قانون 90 روز را زیر پا نگذارد قابل تمدید است.

با این حال فقط در موارد نادر می توانید ویزای توریستی خود را در بلژیک تمدید کنید. به طور مثال:

  • اگر در شرایط اورژانس پزشکی هستید که سفر را برای شما غیر ممکن یا نا امن می کند.
  • دلایل بشر دوستانه، به عنوان مثال اگر اتفاقی برای یکی از بستگان افتاده باشد، که شما را ملزم به ماندن در کنار آنها می کند.
  • فورس ماژور، به طور مثال اگر اتفاث غیر عادی برای کشور شما بیافتد، مانند بلایای طبیعی، شرایط آب و هوایی، مسائل سیاسی و سایر که سفر به کشور مبدا را برای شما دشوار یا خطرناک می کند.
  • دلایل شخصی مهم که به صورت موردی بررسی خواهد شد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی بلژیک

افرادی که قصد دریافت ویزای توریستی بلژیک را دارند باید مدارکی را هنگام درخواست به سفارت بلژیک ارائه دهند که این مدارک به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست ویزای بلژیک به طور کامل تکمیل، چاپ و در پایان امضاء شده باشد.
  • 2 قطعه عکس
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • کپی ویزای قبلی شما
  • برنامه سفر رفت و برگشت پرواز، حاوی تاریخ و شماره پرواز که ورود و خروج از بلژیک را مشخص می کند.
  • مدرک اقامت، بایستی سندی ارائه دهید که نشان دهنده محل اقامت شما در بلژیک خواهد بود.
  • بیمه مسافرتی

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به بلژیک، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی بلژیک

سایر مدارک اخذ ویزای توریستی بلژیک

با توجه به شرایط اخذ ویزای توریستی بلژیک علاوه بر مدارک ضروری که که به کنسولگری تحویل می دهید مدارک اضافی دیگری نیز طبق قوانین بلژیک باید ارائه شود که به شرح زیر می باشد:

  • صورت حساب بانکی، ترجیحا برای 6 ماه گذشته، در صورتی که تمام هزینه ها را خود شما پوشش می دهید.
  • برنامه سفر، شرح مفصل شما به بلژیک باید توضیح داده شود. مطمئن شوید که هدف سفر و مدت اقامت در نظر گرفته شده (تاریخ ورود، خروج) و همچنین رزرو هتل را برای اثبات محل اقامت شما در بلژیک ذکر کنید. فراموش نکنید که مکان هایی را که قصد بازدید از آنها را دارید یا فعالیت هایی که قرار است در آن شرکت کنید را فهرست کنید.
  • مدرکی که نشان می دهد چگونه هزینه سفر خود را به بلژیک تامین می کنید.
  • مدارک حامی مالی، در صورتی که شخص دیگری مقیم بلژیک هزینه های شما را در طول سفر شما در بلژیک پوشش می دهد.

اطلاع از مقایسه هزینه زندگی در بلژیک و اتریش، مساله مهم دیگری است که می توانید از طریق مطالعه مقاله مذکور از آن اطلاع یابید.

شرایط ورود پس از اخذ ویزای توریستی بلژیک

شرایط ورود به بلژیک پس از اخذ ویزای توریستی این کشور به این صورت است که اگر از طریق هوایی وارد بلژیک می شوید. پس از ورود به فرودگاه بلژیک باید مدارک سفر و شناسایی را به افسر مرزی بلژیک ارائه دهید. که این اسناد به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر
  • ویزا

همچنین علاوه بر این موارد ممکن است از شما اسناد دیگری مانند دعوت نامه از یک میزبان بلژیکی، مدرک اقامت یا بلیط رفت برگشت درخواست شود. علاوه بر مدارکی که به مقامات بلژیکی ارائه می دهید ممکن است چند سوال در مورد سفر شما به بلژیک از شما پرسیده شود که در تصویر زیر به این سوالات پرداخته ایم:

سوالات مربوط به سفر در بلژیک

مدت زمان و هزینه درخواست ویزای گردشگری بلژیک

زمان پردازش ویزای توریستی بلژیک در شرایط عادی ممکن است تا 15 روز به طول بیانجامد. اما در برخی از موارد این مدت زمان ممکن است به شرح زیر تمدید شود:

  • تا 30 روز به دلیل تعداد بالای درخواست هایی که سفارت بلژیک دریافت می کند، یا بستگی به حساسیت پرونده شما دارد.
  • تا 60 روز در موارد فوق العاده، به ویژه زمانی که سفارت بلژیک باید با سفارت یک یا چند عضو کشورهای حوزه شنگن مشورت کند.

علاوه بر این برای اینکه با هزینه های اخذ ویزای توریستی بلژیک آشنا شوید جدولی را برای شما تهیه کرده ایم که در این بخش به آن می پردازیم:

نوع درخواست ویزای توریستی بلژیکهزینه ویزا به یورو
ویزای توریستی بلژیک برای مسافران بزرگسال80€
ویزای توریستی بلژیک برای کودکان (6 تا 12 سال)40€
ویزای بلژیک برای کودکان (زیر 6 سال)رایگان

شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مقاله های بی شمار این موسسه در خصوص ویزای توریستی بلژیک بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای توریستی بلژیک

همواره سوالات بسیاری در ذهن افرادی که قصد اخذ ویزای توریستی بلژیک را دارند تشکیل می شود. ما به این سوالات پر تکرار در این بخش پاسخ خواهیم داد:

  • آیا می توانم ویزای توریستی چند بار ورود به بلژیک را دریافت کنم؟ این امکان برای شما وجود دارد که ویزای توریستی چند بار مرود به بلژیک را دریافت کنید. که می تواند برای یک سال تا 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر باشد.
  • چگونه می توانم وضعیت ویزای توریستی بلژیک خود را به صورت آنلاین بررسی کنم؟ این امکان برای شما وجود دارد وضعیت درخواست ویزا را از طریق شماره درخواستی که پس از درخواست شما به شما داده می شود بررسی کنید
  • ممکن است درخواست ویزای توریستی بلژیک من رد شود؟ درخواست شما ممکن است بدون بازپرداخت به دلایلی از جمله بیمه نامعتبر، مدارک ناقص مبتی بر معیشت مالی و اطلاعات نادرست رد شود. در صورت رد درخواست می توانید دوباره درخواست دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :