مهاجرت تحصیلی شیلی

ویزای تحصیلی شیلی

ویزای تحصیلی شیلی

بسته به نوع و مدت تحصیل خود ممکن است نیاز به درخواست ویزای تحصیلی شیلی داشته باشید که این ویزا یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید است. پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور می توانید برای اقامت دائم شیلی اقدام کنید. برای دانش آموزانی که در برنامه های زبان هستند یا قصد دارند کمتر از 6 ماه تحصیل کنند. ویزای تحصیلی معمولا برای آنها بیش از ارزش آن دردسر دارد.

همچنین شیلی با کیفیت عالی موسسات دانشگاهی و تعداد زیادی دانشگاه برای انتخاب، مقصدی بسیار محبوب در آمریکای جنوبی است. این کشور به خاطر مناظر زیبا و کیفیت بالای زندگی شناخته شده است. اما شیلی به دلیل طول زیاد قلمرو، آب و هوای بسیار خوبی دارد. ما در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است. سعی کرده ایم بهترین راهنمایی ها را برای ویزای تحصیلی شیلی به شما ارائه دهیم.

علت تحصیل در کشور شیلی

شیلی نوار طولانی باریک بر روی زمین در قاره آمریکای جنوبی، کشوری عالی برای زندگی و تحصیل است. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا دانشجویان تحصیل در شیلی را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند.

اجازه دهید در این بخش برخی از این دلایل مهم را بررسی کنیم:

  • شیلی دارای برخی از بهترین موسسات آموزشی در کل آمریکای لاتین است. تعدادی از موسسات این کشور در رتبه بندی دانشگاه های جهانی قرار دارند.
  • شیلی یکی از بهترین کشور های جهان برای انجام تجارت است. در میان تمام کشورهای آمریکای لاتین این کشور توسعه یافته ترین کشور محسوب می شود.
  • شیلی آرام ترین کشور آمریکای جنوبی است. برای دانشجویان خارجی کشوری بسیار امن برای تحصیل تلقی می شود بدون آنکه نگران مسائل ایمنی باشند.
  • در میان تمام کشورهای آمریکای جنوبی، این کشور مناسب ترین مکان برای دانشجویان خارج از کشور است. زیرا بیش از 26000 دانشجو هر ساله برای تحصیلات عالی خود به شیلی مهاجرت می کنند.
  • دانشگاه ها و همچنین دولت شیلی تعدادی بورسیه به ویژه برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا در اختیار شما قرار می دهد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی شیلی

همه دانشجویان خارجی برای درخواست ویزا برای تحصیل در شیلی باید مدارک زیر را ارائه دهند. اصلاعات زیر برای همه شهروندان اعمال می شود.

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس از پاسپورت
  • فرم درخواست ویزا به زبان انگلیسی باید به طور کامل تکمیل و تایپ شود.
  • نامه تاییدیه از مدرسه و دانشگاه در شیلی (نامه درخواست پذیرش)
  • گواهی نامه ترخیص بیماری های مسری (گواهی سلامت متقاضی)
  • گواهی عدم سوء پیشینه (سابقه محکومیت کیفری از وزارت دادگستری کشور خود)
  • اگر کمتر از 18 سال سن دارید، مجوز سفر والدین الزامی است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی شیلی

فرآیند پذیرش دانشگاه قبل از اخذ ویزای تحصیلی شیلی

برای گرفتن پذیرش در دانشگاه های شیلی باید خیلی از قبل شروع کنید. اکثر دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو آزمونی برگزار می کنند که به آن آزمون PSU گفته می شود. زمان برگزاری این آزمون هر ساله بین نوامبر تا دسامبر است. بنابراین باید ماه ها قبل از اخذ ویزای تحصیلی شیلی اقدام به ثبت نام در این آزمون کنید. قبل از درخواست برای هریک از دانشگاه ها تحقیق خود را به خوبی انجام دهید. به دنبال آن باشید که کدام دانشگاه و کدام برنامه برای شما مناسب تر است.

برای آشنایی بهتر شما با دانشگاه های برتر شیلی اسامی آنها را با هزینه شهریه داخل تصویر زیر مورد بررسی قرار داده ایم:

هزینه شهریه در دانشگاه های مختلف کشور شیلی

برای اخذ پذیرش در دانشگاه شیلی شما نیاز به تسلط بر زبان اسپانیایی دارید. حتی اگر دوره های زبان انگلیسی وجود داشته باشد که ممکن است فرد در آن شرکت کند. شما باید تسلط کافی بر زبان اسپانیایی داشته باشید. جهت اطلاع از جزییات مهاجرت به شیلی می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

زمان اخذ ویزای تحصیلی شیلی

فرآیند ویزا، پس از اینکه مطمئن شدیم هیچ مدرکی را از دست نداده اید. درخواست شما به اداره مهاجرت شیلی ارسال می شود که 15 تا 20 روز کاری به طول می انجامد. هرگونه اسناد مفقود شده باعث تاخیر در فرآیند ویزای شما می شود. همچنین سفارت نمی تواند مسئولیتی در قبال لغو یا تاخیر پرواز در نتیجه از دست دادن اطلاعات داشته باشد. لطفا 30 تا 60 روز قبل از تاریخ سفر خود درخواست ویزا دهید.

اداره مهاجرت شیلی تمام مدارک شما را بررسی می کند که به آن فرآیند مشاوره می گویند. این فرآیند مشاوره معمولا 10 تا 20 روز کاری به طول می انجامد. لطفا توجه داشته باشید که این ویزایی که به شما ارائه کردیم ویزای الکترونیکی نمی باشد و یک ویزای مهر شده است. وقتی که ویزای شما مهر شد 90 روز فرصت دارید تا وارد شیلی شوید و در طول مدت زمان ماندگاری ویزای خود در این کشور بمانید. کلیات اعزام دانشجو به شیلی به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

هزینه زندگی و تحصیل در شیلی

تا جایی که به شهریه دانشگاه ها مربوط می شود هزینه های ماهیانه شما 60000CLP (پزو شیلی) خواهد بود. دانشجویانی که علوم فناوری، مهندسی و ریاضیات را می گذرانند حدودا 65000CLP (پزو شیلی) ماهانه پرداخت خواهند کرد. اما پرهزینه ترین رشته در دوران دانشجویی در این کشور متعلق به پزشکی با 68000CLP (پزو شیلی) می باشد. از آنجایی که مهارت های زبان اسپانیایی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور در اینجا ضروری است.

همچنین می توانید با گذراندن دوره های اسپانیایی در این دانشگاه ها مهارت های خود را در این زبان تقویت کنید. این امر ممکن است به هزینه های تحصیل شما در این کشور اضافه کند. دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که ماهانه حدود 1500CLP تا 2800CLP (پزو شیلی) شامل حمل و نقل، مسکن و غذا پرداخت کنند. هزینه زندگی در شیلی بسته به مکان و سبک زندگی متفاوت است. شهرهای بزرگ در شیلی نسبت به شهرهای کوچکتر هزینه بیشتری دارند.

برای درک بهتر از هزینه های زندگی در شیلی برخی اقلام ضروری را در جدول زیر بررسی کرده ایم:

اقلامقیمت به پزو شیلی
یک لیتر شیر3.12CLP
نان سفید 500 گرم5.88CLP
یک لیتر بنزین9.88CLP
یک شانه تخم مرغ12.33CLP
اینترنت8.55CLP

برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ویزای تحصیلی با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :