ویزای مسافرتی بلاروس

ویزای توریستی بلاروس

ویزای توریستی بلاروس

ویزای توریستی بلاروس مجوزی است که برای سفر به این کشور جهت گشت و گذار صادر می شود. بلاروس به دلیل آب و هوای سرد، ادبیات عالی، معماری منحصر به فرد و طبیعت زیبایش شناخته شده است. به همین دلیل است که هر ساله بر تعداد افراد متقاضی جهت اخذ ویزای توریستی بلاروس افزوده می شود.

در سال 2023 بیش از 10 میلیون نفر گردشگر خارجی به سراسر جمهوری بلاروس سفر کردند. اکثر این افراد که با هدف گردشگری به بلاروس سفر می کنند، باید پیش از اعزام جهت دریافت ویزای توریستی بلاروس اقدام نمایند. به طور کلی ویزای توریستی بلاروس مجوزی است که به شکل برچسب در گذرنامه متقاضیان درج می شود. دارندگان پاسپورت معتبر ملی که مایل به درخواست ویزای توریستی بلاروس هستند. می توانند اطلاعات لازم برای ویزا را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده بیابند.

واجدین شرایط دریافت ویزای توریستی بلاروس

افرادی که قصد دریافت ویزای توریستی بلاروس جهت سفر به این کشور را دارند باید، معیارهای واجد شرایط بودن زیر را داشته باشند:

معیارهای واجد شرایط بودن جهت دریافت ویزای توریستی بلاروستوضیحات
یک مسافر واقعی باشید.متقاضیان محترم باید نیت معتبر و خوبی پشت سفر به بلاروس داشته باشند.
واجد شرایط برای تحمل تمامی هزینه هامتقاضیان دریافت ویزای توریستی باید بودجه کافی برای حمایت از خود و افراد وابسته در طول اقامت خود در این کشور داشته باشند.
دلایل بازگشتمتقاضیان باید در کشور خود پیوندهای محکمی داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که پس از اقامت خود در بلاروس باز خواهند گشت.
شخصیت خوبی داشته باشید.باید سابقه کیفری پاک و شخصیت خوبی داشته باشید. ممکن است مجبور شوید گواهی ترخیص پلیس را برای همین موضوع ارائه دهید.
سلامت باشید.باید حداقل الزامات بهداشتی مورد نیاز مقامات را رعایت کنید.
هدف واقعی جهت سفر به بلاروسمتقاضیان باید یک مشتاق واقعی سفر باشند که قصد دارند بلاروس را کشف کنند.

دسته های معاف از دریافت ویزای توریستی بلاروس

طبق سیاست ویزای توریستی بلاروس اغلب کشورهای جهان برای ورود به این کشور به ویزای توریستی بلاروس نیاز دارند. با این حال چندین کشور وجود دارند که اتباع آنها از این شرط مستثنی نیسنتند که عبارت اند از:

علاوه بر برخی از کشورها چندین دسته دیگر نیز معاف هستند، یا می توانند با ویزای الکترونیکی وارد بلاروس شوند. این دسته بندی ها عبارت اند از:

  • مسافران سفرهای دریایی یا کشتی که مایل به ورود و اقامت در بلاروس تا 72 ساعت هستند.
  • گروه هایی از افراد معاف از شرایط ویزای اوریستی بلاروس
  • اتباع کشورهایی که می توانند ویزای الکترونیکی برای ورود به روسیه برای مقاصد گردشگری دریافت کنند.
  • دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک، خدماتی، رسمی و ویژه از چندین کشور از این الزام معاف هستند.
  • تجار از چند کشور که دارای کارت سفر تجاری هستند نیز، از این الزام معاف هستند.

دسته های معاف از دریافت ویزای توریستی بلاروس

فرآیند درخواست ویزای توریستی بلاروس

همانطور که قبلا به آن اشاره شد، فرآیند درخواست ویزای توریستی بلاروس به نسبت اغلب کشورهای اروپایی به ویژه روسیه بسیار ساده است. به طور کلی فرآیند درخواست ویزای توریستی بلاروس شامل چند مرحله ساده است که باید به ترتیب دنبال کنید. از مهمترین مراحل فرآیند درخواست ویزای توریستی بلاروس این است که باید دعوت نامه (پشتیبانی ویزا) را دریافت کنید. این مرحله جایی است که برنامه خود را شروع می کنید. متقاضیان باید این نامه را از 2 طریق دریافت کنند. راه اول از طریق شرکت تور یا خط کشتی کروز که با آن به روسیه سفر می کنید. راه دوم از هتلی که در آن اقامت خواهید کرد.

البته لازم به ذکر است که مراحل دیگر در فرآیند درخواست ویزای توریستی بلاروس به شرح زیر می باشد:

  • اعتبار پاسپورت خود را جهت سفر به بلاروس بررسی کنید: اگر پاسپورت شما در روزی که قصد خروج از روسیه را دارید کمتر از 6 ماه اعتبار داشته باشد، نمی توانید برای ویزای توریستی بلاروس اقدام نمایید.
  • فرم درخواست آنلاین ویزای توریستی بلاروس را تکمیل و امضا فرمایید: این فرم به صورت آنلاین موجود است و می توانید آن را به صورت رایگان تکمیل کنید.
  • مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی بلاروس را جمع آوری کنید.
  • درخواست تکمیل شده ویزای توریستی خود را ارسال کنید: اسنادی را که جمع آوری کرده اید را به کنسولگری بلاروس یا مرکز پردازش ویزای بلاروس ارسال نمایید. البته لازم به ذکر است که شما باید این مدارک را شخصا ارسال کنید.
  • هزینه درخواست ویزای توریستی بلاروس به مبلغ 290BYN (روبل بلاروس) را پرداخت کنید.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای توریستی بلاروس

اتباع خارجی که قصد دریافت ویزای توریستی بلاروس، جهت سفر به این کشور را دارند باید مدارکی را هنگام درخواست به کنسولگری بلاروس در کشور خود ارائه دهند. این مدارک عبارت اند از:

  • فرم تمیل شده درخواست ویزای توریستی بلاروس، که در انتها باید امضا شود.
  • 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت: عکس ها حداقل باید در 3 ماه گذشته گرفته شده باشند. همچنین طبق شرایط و مشخصات عکس ویزای توریستی بلاروس باشد.
  • گذرنامه معتبر ملی: متقاضیان برای اینکه بتوانند برچسب ویزای توریستی بلاروس را بچسبانند باید حداقل دو صفحه خالی در گذرنامه خود داشته باشند. همچنین به شدت توصیه می شود که قبل از درخواست اعتبار گذرنامه خود را بررسی کنید.
  • کپی ویزای قبلی شما
  • برنامه سفر رفت و برگشت پرواز به بلاروس: باید حاوی تاریخ و شماره پرواز که ورود و خروج از بلاروس را مشخص می کند.

تمدید ویزای توریستی بلاروس

دولت بلاروس با همکاری وزارت امور خارجه این کشور قوانینی را برای تمدید ویزای توریستی در بلاروس اتخاذ کرده است. از جمله اصلی ترین این قوانین این است که، ویزای توریستی بلاروس در صورتی که هنوز معتبر باشد و قانون 90 روز را زیر پا نگذارد قابل تمدید است. با این حال فقط در موارد نادر می توانید ویزای توریستی خود را در بلاروس تمدید کنید. به عنوان مثال:

  • اگر در شرایط اورژانسی پزشکی به سر می برید که خروج از بلاروس را برای شما غیر ممکن می سازد.
  • دلایل بشر دوستانه: به عنوان مثال اگر اتفاقی برای بستگان شما افتاده باشد که شما را ملزم به ماندن و نگهداری از آنها می کند.

در آخر اینکه باید دلایل اورژانسی ارائه دهید. به عنوان مثال اگر اتفاق غیر منتظره برای کشور شما رخ دهد مانند بلایای طبیعی، شرایط آب و هوایی و غیره که سفر به خانه را برای شما دشوار یا خطرناک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اخذ ویزای توریستی بلاروس، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :